Veckans låt: Thinkman – Take Them To The Traitors’ Gate

MUSIK. Nordfront presenterar denna vecka låten Take Them to The Traitors’ Gate av det engelska enmansbandet Thinkman.

Den engelske musikproducenten Rupert Hine dog i somras, 72 år gammal. Som producent är han något av en legend i musikbranschen med fler än 160 producerade album; till exempel två av den kanadensiska hårdrocksgruppen Rush bästa album under deras pop-period i decennieskiftet 1980-90, Tina Turners mest sålda platta Private Dancer och Fleetwood Mac-sångerskan Stevie Nicks USA-platinasäljande album The Other Side of the Mirror.

Hine gjorde även egen musik, något som inte föll i riktigt god jord hos kritikerna. Hine kommenterade det själv med att om man är känd inom ett område, är det svårt att bli riktigt tagen på allvar på ett annat, även om det angränsar till det man är känd för.

Inte heller var han nyhetsstoff i tabloiderna, för till skillnad från den judiske superproducenten och kvinnomördaren Phil Spector vet inte ens Hines fans särskilt mycket om honom. Han var aldrig föremål för några skandaler eller rykten. Han berättade sällan om sin barndom, eller vilka människor han umgicks med, och han hade aldrig några konton på sociala medier. Inte ens hans skolår och utbildning är känd för allmänheten.

Kritikerna tyckte också i regel att hans låttexter var högtravande och pretentiösa. De handlade inte om sex eller förälskelse, utan ofta om psykologiska tillstånd eller psykosociala situationer. Med tiden riktade han fokus mot omvärlden, och under det fiktiva bandnamnet Thinkman gjorde han tre album.

Anledningen till att han under en tid låtsades ha en popgrupp – förutom honom själv bestod den av inhyrda skådespelare som inte kunde spela musik – var att Thinkman var ett multimediaprojekt som försökte använda sig av videoformatet för att berätta historier.

Detta visade sig snabbt bli för dyrt, och multimediaberättartekniken för Thinkman-projektet avbröts innan man fick ihop material ens till det första konceptalbumet.

Skivorna kom visserligen att uppmärksammas av en del köpare, men blev inga stora försäljningsframgångar. Varken Rupert Hine under eget namn, eller under ”bandnamnet” Thinkman sålde på långt när så mycket som hans produktioner för exempelvis Rush eller radiopopartisten Duncan Sheik.

Det första av dessa Thinkman-album, The Formula (1986) var en svidande kritik mot systemmedierna och deras funktion som indoktrinerande propagandainstrument.

Andra albumet, Life is a Full Time Occupation (1988) handlade om att bryta sig ur massmediernas grepp och själv styra sin uppfattning om världen och ens personliga roll i den.

Tredje albumet, Hard Hat Zone (1990) – som veckans låt är hämtad från – var ett exempel på den framväxande miljörörelsen och därmed en kritik mot den rovkapitalism som förstör ekologin; en rörelse som tog vid när freds- och antikärnvapenrörelserna började dö ut.

Om Rupert Hines låttexter var bättre och mer intressanta än de flesta andra akters, beror det på hans nästan ständigt anlitade textförfattare Jeanette-Thérèse Obstoj som dog 2015. Hon gjorde även låttexter till artister som Dusty Springfield och Wilson Phillips, men framför allt skrev hon texter åt Rupert Hine.

Obstoj var också poet, rockvideoregissör, grafisk artist och målare. Det var hon som framställde Thinkmans musikvideor. Hon har även gjort originalen till tavlorna i denna artikel.

Både Hine och Obstoj kan placeras i kommunistfacket, som är fallet med majoriteten av rockmusiker och konstnärer, med ovan nämnda Rush som ett av få undantag.

Dags att straffa förrädarna

Veckans låt, Take Them to The Traitors’ Gate, har jag valt att appropriera för nationellt socialistiska syften. Obstoj och Hine ville med den låten kampanja för den ekologiska miljön. Förrädarna var för dem de rovkapitalister som våldför sig på naturen, på vår vardagliga urbana levnadsmiljö, och på vår historiska miljö.

Statyerna som länkar oss till vår historia har vittrat sönder i det syrliga regnet, sjunger Rupert Hine. Våra gamla byggnader rivs, och fruktträden har skövlats och ersatts av en motorväg.

Stranden där man byggde sandslott lämpar sig inte ens för hundar och vattnet är giftigt och farligt att bada i. Den gamla ruinen har rivits för att ge plats åt en effektiv fabrik.

Och alla dessa feta kapitalister, vad ska de själva äta när fåren har trängts ut från sina betesmarker? Vad ska de köpa när de drabbas av sin egen skapade katastrof? Låt dem inte hugga ner det sista trädet, utan lämna oss och låt oss ha vår egen natur och historia i fred!

Led dem till Förrädarporten!
Dessa individer som bryter alla gränser
River vår historia och naturens souvenirer

Dessa tanklösa profitörer
Led dem till Förrädarporten!

Låten är märkligt nog tillägnad miljöaktivisten och bögprinsen Charles vars personlighet gjorde hans hustru Lady Diana djupt olycklig.

Finns på riktigt
Förrädarporten som besjungs i Thinkmans låt finns på riktigt, även om den inte har använts som en sådan på ett tag. Sista gången var i sig ett kriminellt tilltag, när den tyska spionen Josef Jakobs sköts av en exekutionspatrull år 1941.

Traitors’ Gate, Tower of London. Skärmbild: Youtube.

Den finns i Tower of London och är en vattenentré till slottet. På uppdrag av den engelske konung som drev ut judarna från England ”för all framtid”, Edward I Longshanks, byggdes Förrädarporten av James of St George mellan åren 1275 och 1279 för att utgöra en ny infart genom vilken kungen kunde anlända till slottet från floden Themsen som flyter genom London.

Fångar fördes med pråm längs Themsen, passerade under London Bridge, där huvudena från nyligen avrättade fångar satts upp på pålar, för att avskräcka. Kända fångar som Sir Thomas More kom in i slottet via Förrädarporten.

Kungen kunde alltid stiga ombord en båt som flöt ut direkt vid floden, utan att behöva gå igenom de vanliga portarna.

Under medeltiden förändrades karaktären på Tower of London helt från att ha varit en kunglig bostad, och blev istället ett fängelse och platsen för avrättningar av politiskt relaterade brott.

Tower of Londons halshuggningsyxa. Skärmbild: Youtube.

Eftersom fångarna, anklagade för förräderi, fördes till tornet med pråm längs Themsen och genom infarten till vattenporten, blev den ökänd som Förrädarporten. Den första användningen av namnet ”Traitors’ Gate” kan spåras tillbaka till 1544.

Genom århundradena passerade hundratals fångar genom porten och många av dem återvände aldrig levande.

Även om Förrädarporten och Tower of London blev ökända och hade ett skräckinjagande rykte om sig, led inte alla fångar som satt fängslade i tornet.

Fångar med olika status behandlades på olika sätt. Rika och inflytelserika fångar hölls i relativ komfort, berövade endast sin frihet. Några av dem fick ta med sig personliga tjänare och fick till och med gå ut på jakt.

De som misstänktes eller befanns skyldiga till förräderi eller konspirerande mot monarken var dock tvungna att möta de oundvikliga konsekvenserna.

Lady Jane Grey avrättades för högförräderi den 12 februari 1554, sviken av sin halvsyster och sina tidigare vänner. Målning av Paul Delaroche.

Idag förråder eliten Folket
Obstojs och Hines uppmaning att släpa förrädarna till Förrädarporten är än mer relevant idag än 1990. För idag är det inte bara det ”syrliga regnet som vittrar våra statyer”, idag rivs de med berått mod av den historieföraktande vänstereliten och deras betalda Black Lives Matter- och Antifa-avskum.

Rivningen av våra historiska minnesmärken har nu pågått i många år, men under 2020 har det blivit mediespektakel av det, i händerna på hatande svarta och bruna rasister som ser ”Vitt förtryck” överallt där Vita människor har byggt en civilisation och ett tidigare fungerande samhälle.

Till och med hos botanikern Carl von Linné har den kulturmarxistiska vänstern tyckt sig hitta Vit rasism.

Dessa individer som bryter alla gränser” bryter idag inte bara barriärer som Hallandsåsen, som blev klar efter 23 år och 11 miljarder kronor, förgiftat grundvatten, sjuka djur och andra miljöskandaler i området för att tågen ska komma fram till sin destination elva minuter snabbare: Idag rivs alla gränser på politisk nivå för att maximera invandringen av rasfrämlingar som ska byta ut den befolkning som har byggt samhället.

Mindless profiteers”: Inte bara asylbaroner har profiterat på skattemedel som delats ut till dem som hjälpt till med invasionen av rasfrämlingar till Sverige; politiker som erbjuder pay-for-play möjliggör samma politik och blir belönade med lukrativa ”konsulttjänster” och ”styrelseuppdrag” i globalistiska banker och finansinstitut – om inte förr, så efter fullgjort politiskt uppdrag.

Våra könsidentiteter dekonstrueras för att sabotera en naturlig könsdrift och reproduktion, för att vi ska dö ut snabbare – eller i bästa fall köpa vår avkomma via skattefinansierad teknisk assistans, för att göda ännu ett multinationellt företag.

Nordisk Alternativhöger har med framgång – halvt på skämt – lanserat Finspång som orten för de kommande folkdomstolsförhandlingarna, där misstänkta folkförrädare ska prövas och i allvarliga fall avrättas genom hängning.

Även det lilla samhället Dingle i Bohuslän har – också på skämt – lanserats som en ort för kommande avrättningar av de folkförrädare som fortfarande lever. Som namnet antyder ska folkförrädarna dingla från lyktstolparna. Men ordet lär egentligen betyda flyta, som i Dinglebäckens slingrande vattenlopp. Det gör inget att namnet är dubbeltydigt: Även blod från halshuggna folkförrädare kan få flyta i det loppet.

Oh, the corner statue’s crumbled
In the acid rain
And our haunted house has vanished
Just like Old Jacob’s Lane
Remember where we went to school
Stealing cherries on a careless summer day
Well, the orchard’s gone now
There’s just another motorway

Lead them to the traitors’ gate
These men who break all frontiers
Demolishing our history and nature’s souvenirs
Lead them to the traitors’ gate

These mindless profiteers
Lead them to the traitors’ gate

And the beach where we built castles
From the pure white sand
It is not fit for dogs today
All bathing has been banned.
Remember, the ”ancient ruin”
And Halloweens lighting candles in our sanctuary –
There’s not a stone now
It’s turned into a factory

What will these fat ones eat
When the sheep run out of pasture
What will they buy
When they’re caught under their own disaster
Don’t let them tear down the last tree
Leave us with our nature and our history… leave us

Sprid artikeln på sociala medier!

Taggat med:

Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här och skapa ett konto här.

Prenumerera
Meddela om
1 Kommentar
Äldst
Senaste Mest röstad
Inline Feedbacks
View all comments