Uttalande om brottsmisstänkt medlem i Sundsvall

UTTALANDE. Det har väckts åtal mot en av Nordiska motståndsrörelsens medlemmar i Sundsvall gällande förberedelser till mord och olaga vapeninnehav.

I början av maj skulle polisen göra en husrannsakan mot mannen för att beslagta tävlingsvapen han hade licens för. Anledningen till detta var inte att han hade begått några brott eller misskött sin licens utan för att han har politiska åsikter som inte uppskattas av systemet. När polisen gick igenom huset hittade de också ett par gamla ärvda jaktvapen, en laserpekare, en störsändare, en agentväska för en pistol, en del gammal ammunition från tiden då det var lagligt att köpa detta utan licens, en väktarbatong, delar från ett par olika vapen och papper med vad åklagaren menar är ritningar för olika vapen. Detta medförde att mannen omhändertogs och att hans datorer och telefoner beslagtogs.

På en dator hittade polisen hundratals e-böcker varav ett fåtal bland annat handlade om hur man tillverkar ammunition och olika vapen. De fann även helt offentliga adressuppgifter till två journalister.

Mannen förnekar alla brott och efter att ha läst förundersökningsprotokollet kombinerat med den kännedom vi har om mannen kan Nordiska motståndsrörelsen instämma i detta förnekande. Visst kan det vara så att mannen möjligtvis gjort sig skyldig till vapenbrott för de ärvda gevären och för den gamla ammunitionen och/eller vapendelarna, men att det skulle handla om förberedelse till mord är rent av löjeväckande.

Mannen är för många en välkänd samlare av allehanda saker, liksom en tekniknörd och har dessutom gemensamt med de flesta sunda män ett intresse av vapen. Att då ha böcker om vapen, vapendelar och även en agentväska utan att ha för avsikt att använda det på något utåtagerande vis är inte på något vis otroligt. Mannen är också en erkänt och genuint vänlig och trevlig människa.

Att människor överlag beväpnar sig, finner vi inte som något konstigt alls. I takt med att otryggheten ökar i samhället samtidigt som polisens resurser minskar kommer helt säkert allt fler svenskar att vidta de åtgärder som behövs för att kunna försvara sina hem och familjer. Detta gäller såväl för våra medlemmar som för ickemedlemmar.

Misstankarna om förberedelse till mord grundar sig på de tre omständigheterna att han hade agentväskan hemma hos sig och att denna passade med hans legala pistol (och troligtvis de flesta pistoler på marknaden), att han hade uppgifterna om journalisterna på sin dator (som likaväl kunde vara till någon artikel eller annat) och att han är medlem i Nordiska motståndsrörelsen (som inte på något vis borde stärka några misstankar då vi är ett lagligt registrerat parti som inte på något vis har mord som arbetsmetod). Det finns inga planer, inga vittnen, inget förberedande spaningsarbete och han har inte på något vis ertappats med några vapen utanför sitt hem. Om dessa indicier leder till en fällande dom för förberedelse till mord är det tveklöst det största justitiemordet i Sverige under åtminstone hela detta decennium.

Friande dom eller justitiemord spelar nog mindre roll för åklagaren. Istället är det tydligt att intresset för fallet ligger i att media skulle kunna få något att spotta ut krigsrubriker om gällande Nordiska motståndsrörelsen. Att åtalet väcks först nu och att rättegången kommer hållas precis innan valet känns knappast heller som någon slump. Inte heller att media redan målar ut den misstänkte som skyldig.

Nordiska motståndsrörelsen tänker aldrig låta folkfientliga krafter sätta agendan för vår relation till våra medlemmar utan gör istället i samtliga fall en egen utredning. I denna utredning har inga felaktigheter funnits och vi står således helt bakom medlemmen ifråga.

/ Nordiska motståndsrörelsens svenska riksledning

Dela artikeln på sociala medier:

Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här och läs våran guide för att skapa ett konto här.

Please Login to comment
7 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers

Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
Caesar-AureliusPålästHenke HimmlärFredrikahttps://judarisverige.wordpress.com Recent comment authors
Senaste Äldst Mest röstad
Meddela om
d´b
Medlem

Som jag trodde. Något lurt här.
Just innan valet.

Nordiska motståndsrörelsen tänker aldrig låta folkfientliga krafter sätta agendan.

Exakt. :-)

Fredrika
Medlem

Otillbörlig valpåverkan utförd av en repressiv stat. Samtidigt som de har mage att till och med skylla små hemsidesattacker mot regeringspartiet på Ryssland. Att de inte skäms!

Svenska
Medlem

Kampen kräver mer än ord. Jag fördömer INTE en kamrat som planerar att agera mot våra fiender.

Påläst
Medlem

Felet är bara att det gör mer skada än nytta i dagsläget.

Motivera gärna utförligt!

Lingonet
Medlem

Media har sin agenda: medlemmar misstänkta, anmälda, åtalade och det ultimata dömda.
Allt framstår som ”grova” brott.

Karl-Путин A
Medlem

Grisarna kommer att ”sätta fallet i sin kontext” och döma honom hårt för att kunna klassa motståndsrörelsen som en terrororganisation.

Medlem

Ja men då kommer ju alla svenska män gå ut i generalstrejk!!! Annars har svenska män bestämt sig för att dö.

Personligen tycker jag nyheten om den ”misstänkte” i fiendemedia var positiv. Motståndsrörelsen uppmärksammades igen och ytterligare tusentals svenskar borde välja organisationen i september!

Karl-Путин A
Medlem

Så kände jag också när jag läste nyheten, men jag är tveksam till om svenska hen-män reagerade likadant.

Medlem

Mmm… Men då återkommer vi till frågan om dessa överhuvudtaget har något existensberättigande kvar?

Jag skulle vara nöjd om Motståndsrörelsen fick 10%. Det innebär i så fall att kanske runt 25% av alla svenska män röstar rätt. Om nära 100% däremot skulle vara hen-män så är det kört. Det är inte defaitism, det är bara fakta. 2018 går tåget såvitt jag ser det..

Medlem

Detta är garanterat en påverkansoperation av makthavarna som känner sig allt mer hotad, och detta med rätta! Vi har tidigare sett hur media grundlöst attackerat en medlem i Nordiska motståndsrörelsen för att denne ska ha ”misskött” sina djur. Det är knappast en slump nu när vi börjar närma oss valet.

Jag har i många år känt den anklagade mannen som artikeln handlar om. Men jag känner inte till det monster han har målats ut till i lögnpressen!

Förr eller senare kommer detta ruttna system falla av sin egen vikt.

Fredrika
Medlem

Polismyndigheten bör förbjudas. När polisen som ska tjäna och skydda folket istället ägnar sig åt terrorverksamhet och förtryck av befolkningen har den naturligtvis inte längre någon legitimitet.

Caesar-Aurelius
Medlem

”Mannen är också en erkänt och genuint vänlig och trevlig människa.”

Ja, precis exakt så. Vi blev vänner på 5 minuter, vilket ALDRIG händer annars. Normalt kasserar jag 75% av alla jag möter på ungefär samma tid.

Jag är helt säker på att alla, varenda en som träffar honom, även grannar och bekanta som inte delar hans åsikter, glatt hälsar och gärna betraktar honom som en mycket god granne och bekant.

Åklagaren däremot. En född lögnare & patologisk mytoman. Inte ens modern skulle bry sig om att köpa en julklapp till det avskrapet till falsk och vidrig person.