Veckans fråga: Tror du att Sverige kommer blockera oppositionella hemsidor?

VECKANS FRÅGA. Tror du att Sverige kommer blockera nättidningar som Nordfront för allmänheten?

I Sverige, och hela västvärlden, är det vanligt att politiker och journalister slår sig för bröstet och talar om den ”frihet” som finns i våra länder och samtidigt pekar finger åt länder som Ryssland eller Kina.

I själva verket är censuren i Sverige enorm. Några exempel:

  • Det finns en åsiktslag, ”hets mot folkgrupp” som förbjuder svenskar att uttala vissa politiska åsikter. ”Förbrytarna” – konstnärer eller journalister – kan kastas i fängelse.
  • Statlig media beslutar att invandringskritiker är ”extremister” och instruerar sina anställda att dessa ”extremister” inte ska bemötas objektivt.
  • När statlig media gör lögnaktiga program om oppositionen och den senare får stöd av allmänheten, leder det till hela trådar av raderade kommentarer.
  • Om du motsätter dig massinvandringen kan du bli uthängd och förföljd, vilket leder till självcensur.
  • Tidningar som hänger ut kan grovt förtala dig och komma undan med det då de skyddas av staten.

Detta är såklart bara ett axplock av censuråtgärder från samma klientel som pekar finger åt andra länder.

Under dagen har ytterligare ett slag mot yttrandefriheten uppenbarats. Bredbandsbolaget tvingas från och med idag att vidta åtgärder för att blockera sajterna The Pirate Bay och Swefilmer med hot om vite på 500 000 kronor.

Domen handlar om fildelning, men öppnar upp för andra censuråtgärder. Ur ett långsiktigt perspektiv är domen ett farligt prejudikat. Med samma resonemang kan internetleverantörer nämligen tvingas blockera hemsidor som Nordfront med motiveringen att det kan förekomma exempelvis ”hets mot folkgrupp” på sidan.

Långsökt? Vi vet att det redan nu finns skolor och bibliotek som blockerar åtkomst till Nordfront, vilket i sig är ett grundlagsbrott.

I Storbritannien är porrsidor blockerade och den som vill se på porr måste kontakta internetleverantören, vilket en del säkert undviker. Om Nordfront skulle förbjudas på ett liknande sätt skulle kanske inte alla vilja kontakta internetleverantören och på så sätt riskera att hamna i ett statligt register.

Frågan är om Sverige på allvar kommer börja blockera oppositionella hemsidor. Vad tror du? Kommer detta ske nu när desperationen från makthavarna tilltar, eller är det försent? En sådan åtgärd skulle förmodligen innebära, som i Kina, att man även förbjuder anonymitetstjänster som kan användas för att kringgå förbudet.

Veckans fråga: Tror du att Sverige kommer blockera oppositionella hemsidor?

  • Ja, inom max något år
  • Ja, inom 5-10 år
  • Ja, men längre fram än 5-10 år
  • Nej, det är för sent att införa totalcensur
  • Nej, systemet kommer istället kriminalisera personer som driver oppositionella hemsidor
  • Nej, Sverige är ett fritt land
  • Annat (motivera gärna)
  • Vet inte

Rösta i vänsterspalten längre ner på sidan.

Veckans fråga

Varje måndag lägger Nordfront upp en ny omröstning (kvällstid) och sammanfattar den gamla (morgon). Har du förslag på frågor som skulle passa som ”Veckans fråga”? Kontakta då redaktionen@nordfront.se.

Flattr this!

  • Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här.

  • marabou77mm says:

    …det är nog det som (((EU-kommissionen))) tänker genomdriva inom hela EU området tyvärr

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +16 (av 18 röster)
  • Anonym says:

    ”Annat”, inom 5-10 år, kanske t.o.m. tidigare än så, men dock ej inom ett år från nu. Med andra ord inom 1-5 år.

    Oavsett vilket av ovanstående, är det i kombination med kriminalisering av personer, som driver oppositionella hemsidor.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +14 (av 14 röster)
  • Diejudendie says:

    Mycket möjligt. Men ge fan i att tänka på det nu stunden är inte här ännu.full fart framåt!! Det blåser upp orkanvindar och det spelar ingen roll va parasiterna gör!!!! 14/88

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +21 (av 23 röster)
  • Hallonben says:

    Ja, jag tror det kommer dröja max ett par år innan vissa sidor blockeras. Man kommer att valla Svensson in i fållan genom att först blockera sidor med barnporr, spelsidor och liknande. Man kommer inte gå direkt efter politiska sidor utan man använder sig av salami-metoden. Detta kan förstås gå fortare än så med tanke på att det är val nästa år. Då är det förmodligen önskvärt för (((makten))) att få bort vissa aktörer. Kanske man använder spridandet av ”falska nyheter” som ursäkt. Men det är dags att vi förbereder oss för ett mer slutet och begränsat internet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +8 (av 12 röster)
  • Geyser says:

    Det är för sent för totalcensur är mitt svar. EU är på väg att spricka. Kanske redan i år. Jag kan inte se hur den korrumperade europeiska makteliten skulle kunna överleva fiender som Putin och Trump. Bara Putin som fiende och med häxan Clinton i ryggen hade varit en sak. Men nu håller det inte längre. Inte efter Brexit och Trump. Utan EU är Sverige helt isolerat politiskt. Jag tror inte att Löfvéns nya kompisar Iran och Saudiarabien räcker långt. Eventuella desperata dumheter från den svenska kakistokratin blir kortlivade spår jag.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +14 (av 18 röster)
  • Anonym says:

    Vore synnerligen önskvärt om NMR – ensamt eller tillsammans med andra nationella nätverk runtom i Europa och/eller övriga vita länder (Ryssland, USA, Australien m.fl.) kan skapa ett eget vpn-system eller darknet eller något liknande.

    Jag är gärna med och stöttar det i en eller annan form i så fall. Klart vi nationella måste hjälpas åt att skydda yttrandefriheten undan demokratins alltmer hårdnande censur och andra inskränkningar i den frihet vi hittills haft.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +16 (av 18 röster)
    • Varför ska NMR kasta bort koncentration, ansträngning och fokus på någonting som det redan finns bra tjänster för?
      NMR gör helt rätt som lägger alla tillgängliga resurser på propaganda och organisation nu. Därför att ju fler NMR engagerar och ju fler sympatisörer, desto mer förmåga att växa i framtiden.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -3 (av 3 röster)
  • Anonym says:

    Sverige går alltmer och mer öppet mot ett totalitärt samhälle.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +16 (av 16 röster)
    • Sverige är redan ett totalitärt samhälle, men alla har ännu inte förstått det.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +18 (av 18 röster)
      • Anonym says:

        Nej just det. Och värst av allt är att den stora massan inte heller fattat att de själva aktivt eller passivt är med och skapar detta.

        Det är verkligen att skjuta sig själv i foten.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +13 (av 13 röster)
  • Lazer says:

    TILL REDAKTIONEN:

    Ni borde ha alternativet 1-2 år, samt 3-5 år.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 5 röster)
  • senaste says:

    De tar nog någon smidig väg som inte framställer tilltaget som så häftigt, t ex nedstängning av delar av internet skulle kunna få fler utanför den oppositionella sfären att kunna protestera. Motiveringar till åsiktsbrott är redan idag mer än långsökta, där man hävdar att man hyllar påstådda folkmord om man uttrycker vissa synpunkter. Det är väl bara för dem att utöka omfånget på lagar av den sorten och fängsla allt fler för minsta lilla uttalande, så kan man fortsätta ”tillåta” oppositionella sidor på nätet, men enkelt och effektivt göra dem ofarliga.
    Men i och för sig, med de repressiva lagarna kan de nog efter ett tag lika gärna stänga ned sådana sidor med motiveringen att ”extremismen” där frodas, hänvisa till alla fällande domar.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 10 röster)
  • Ja ZOG stänger ner oppositionella sidor inom 2-4 år.
    I samband med att de tar bort kontanterna.

    (((De))) och deras lakejer kör ständigt accelererande ända in i klagomuren, det har minst. 109 andra gånger visat. Förr var folkmordsfordonen de styrde inte var så snabba, de dödskrashade därför inte vid kollisionen med muren, det är annorlunda denna gång med deras hypersnabba folkmordsfordon de nu styr på direkt kollisionskurs med muren.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 11 röster)
  • Anonym says:

    Demokratin visar sitt fula tryne mer och mer för var dag som går.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +12 (av 12 röster)
  • Jag anklagar! says:

    Well, not just the American government, it’s just in the nature of governments.
    They have to lie. And since they don’t represent the people, and so since they act against the interest of
    the people.

    The only way they can hold power is if they lie to the people.
    If they told people the truth they wouldn’t last very long.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 7 röster)
  • Jag anklagar! says:

    War is like a fix

    You know you get high on war “We won, we won”

    And then you look down on the ground again and you need another fix, you need another war
    Why do you think we’ve had war after war after war after war?

    Every war they say “This is the end. This is the last war.”

    In World War I, they said “This is the war to end all wars.”

    And then, not long after that was World War II
    And then soon the United States was waging war in Korea, and then Vietnam

    If you study history what you learn is that wars are always accompanied by lies

    Wars are always accompanied by deception!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 11 röster)
  • Feldjager says:

    I slutändan kommer dom ändå att måsta döda oss för annars kommer vi att döda alla dom!

    försök stoppa det här tåget för det har inga bromsar!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 11 röster)
  • Men varför håller (((makten))) på så här och vill förhindra upplysta människor världen över att informera om sakers tillstånd tycker jag man ska fokusera hårdare på? Vad har de att dölja? Tycker t.ex. ärkeskurken Rot***ild och hollywoodjudarna att de inte är tillräckligt rika och att det bara skulle vara därför de vill förhindra människor att se lite film gratis. Enligt mig är det ganska lätt att hitta orsaken / orsakerna. Det är samma krafter / etniska gruppering som har makten över hela västvärlden, äger tidningar / medier / kontrollerar regeringar via köpta Judas i parlament som vårt eget (se bara på tydliga exempel som Bor* och Rein**lt, Röven) / äger bankerna och är världens rikaste då de systematiskt plundrat och lagt beslag på den vite mannens landvinningar / uppfinningar / företag och industrier etc. Denna grupp som vann båda världskrigen och låg bakom plundringen av Tyskland / västvärlden efter båda. För det första skulle de nu helst vilja att den vite mannen inte uppfunnit och konstruerat internet så bra att det i princip är omöjligt att stänga ner för naturligtvis vill de inte att vi ska känna till ovanstående vilket inte så många relativt idag gjorde innan internet. Men nu vet ju stora delar av mänskligheten allt detta över hela jorden. Och det är ju naturligtvis ännu värre än så för för dem nu eftersom alla historiska brott deras släkter och maffianätverk genomfört har ju också avslöjats. Nu ligger ju precis allt ute för var och en att ta del av bara ett par knapptryckningar bort. Vem som helst kan på några sekunder ladda hem sanningen om det av judar genomförda folkmordet på över 50 miljoner vita kristna ryssar i Sovjet, folkmordet på kineser under Maos kulturrevolution som finansierades av judar, förintelsebluffen, 9/11 och de efterföljande krigen som samma makt skamlöst ljög om skälen för (massförs. vapen), JFK-mordet, frimurarnätverken, sion-vises protokoll, deras mediamakt i hela västvärlden och precis vilka individer som gör och ljuger om vad och vilken roll de har. Detta vet de ju naturligtvis om och med all rätt så fruktar de för sina liv nu för när det skipas riktig rättvisa mot dessa herrar kommer det icke räcka med bara fängelse och konfiskation av alla värden motsvarande 100000-tals miljarder de stulit av de som skapat allt och en gång ägt allt – de vita folken. Det är skälen. Av samma skäl som varför en seriemördare, bankrånare, våldtäktsman blir livrädd och börjar svettas när de blivit avslöjade och hör polissirenerna. Naturligtvis är det i denna sista desperation de byggda alla FEMA-läger där de planerade att Förinta på riktigt nästan alla vita amerikaner precis som med ryssarna i Sovjet. Men dessa herrar är ju värre än dessa småbrottslingar. De vet att de är folkmördare OCH superbedragare OCH supertjuvar OCH pedofiler OCH anstiftare till i princip alla brott man tänkas kan. Och att döma myndighetspersoner, politiker och andra till medhjälp kommer inte vara svårt för att försöka skylla på att de inte visste i internets tidevarv håller inte. Ta bara familjen Bo**ier i Sverige som systematiskt och medvetet hjärntvättat, ljugit och undanhållet sanningen för miljontals människor i generationer, propagerat för rasblandning, mångkultur etc som lett till förstörelsen av folkstammen eller folkmord och plundring av svenskars gemensamma med våldtäkter, mord, otrygghet och psykiska sjukdomar mot hela vårt folk och skott sig på det. Vad ska alla dessa ha för straff för att på riktigt sona sina brott? Räcker det verkligen med 100% konfiskation av allt de äger OCH blodörnen? Jag tycker inte det.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +9 (av 13 röster)
  • Cotte. says:

    Sverige kommer att bli som när ”HENRY FORD”sa när en kund frågade om vilka färger det gick att få bilen i. . . Du kan välja vilken färg du vill bara du väljer ”Svart” ! !

    Vh.Cotte

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +10 (av 12 röster)
    • Påläst says:

      De är beroende av vita för att kunna leva här. Utan det vita samhället hade de snart flytt eller dött. Klimatet har gett oss ljus hud för att kunna tillgodogöra oss det svaga soljuset under stora delar av året, mycket högre intelligens än folk som utvecklats i varmt klimat med tillgång till föda hela året, samarbetsförmåga i stället för klanmentalitet, självdiciplin, social tillit m m.

      Inte en chans att svartskallar kan överleva här utan vårt samhälle, som står och faller med att det finns tillräckligt stor andel vita och i synnerhet svenskar. Ju vitare, desto högre intelligens; det stämmer i de flesta fall.

      Felet med svenskarna är att den etniska homogeniteten vi tidigare hade gort oss naiva och icke-rasmedvetna, men de tillräckligt intelligenta av oss kan övervinna dessa svagheter.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Tror det kommer komma en massa varningar och dylikt från webbläsare och sökmotorer, ungefär som jag tror facebook gör ( kan blanda ihop det med något, använder inte fb) med vissa nyhetsartiklar. Har svårt att tro att de blockerar helt inom någon snar framtid.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 3 röster)
  • Vidar says:

    Jag sitter bakom en VPN och brukar även använda TOR-browser men jag tror ändå inte jag är så överdrivet anonym. VPN och TOR är kanske i sig rena honungsfällor, så de lättare kan övervaka de som försöker gömma sig istället för att behöva övervaka precis alla. Men jag skiter i om jag hamnar i något register. Jag ser en registrering som en hedersutmärkelse av att jag gjort någonting rätt. Vad jag hört för övrigt så jobbar det bara bögar på både MUST som FRA.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +8 (av 8 röster)
  • Mot etniskt självmord says:

    Nordfront är redan blockerat från datorn i fikarummet på jobbet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 5 röster)
  • Om det händer så blir det ett slutgiltigt bevis på att svenskarna inte har levt i en demokrati de senaste trettio åren.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 5 röster)
  • Kerstin says:

    Ja det är planen. Klassifiera sidor som hatsiter och därefter stänga ner dem. Det kommer inte att göras på en gång men jag tror inom några år.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 6 röster)
    • Hallonben says:

      Jag har en viss känsla av att Expressen inte kommer att räknas som hatsite. Inte när det är (((Bonnier))) i farten.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +6 (av 6 röster)
  • röret says:

    Det är för sent. Korthuset är i fritt fall.
    Självklart kan de stänga ner något, men det kommer inte göra skillnad, och i så fall inte till deras egen fördel.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 9 röster)
  • vörtis says:

    Jag svarar med viss modifikation av svarsalternativet:

    ”Nej, systemet kommer istället FÖRSÖKA kriminalisera personer som driver oppositionella hemsidor”.

    I Finland har man ju försökt stänga ner MV-lehti och processen mot dess chefredaktör är ännu inte avslutad. För att inte tala om att man vill förbjuda Motståndsrörelsen.

    Jag tror att man i Sverige kommer att försöka driva liknande processer mot ansvariga utgivare som MV-lehtis Ilja Janitskin nu utsätts för.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +2 (av 2 röster)
  • Jag tror man vill göra det. Precis som man använt datalagringen till annat än att lagföra terrorister så kommer man använda möjligheten att tvinga internetleverantörer att blockera webbsidor till annat. Tillvägagångssättet för de skurkaktiga, men opinionskänsliga, politikerna är att ge staten möjlighet att använda sig av en viss sorts verktyg, t.ex. pepparspray eller datalagring under en extrem omständighet, t.ex. terroristbekämpning eller att använda istället för skjutvapen när man är i en extremt farlig situation och sedan göra en förskjutning av när de får använda verktyget till att bli mer allmänt. Om man börjar blockera politiska webbsidor beror på hur opportunt det blir, hur mycket det kostar opinionsmässigt. Kanske låter man den kontrollerade oppositionen SD motionera om det kort efter att de kommit till makten 2018, när folk tror att de vunnit och att Sverige kommer att förändras till det bättre.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 3 röster)
  • Vera Oredsson says:

    Nej, men kriminalisera de som driver hemsidorna efter LO:s och judisk påtryckning. Svenska myndigheter vill alltid lotsas vara för det ” Fria ordet” men är baksluga med bojkott, kriminalisering, yrkesförbud m.m. och lurar folket med ”värderingar”.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 4 röster)
  • Nordanvind says:

    Jag har uppriktigt sagt ingen aning.

    Sverige är en socialdemokratisk diktatur av sovjetmodell som har blivit totalt rabiat, och totalt verklighetsfrånvänd, vad som helst kan hända.

    Endast ett radikalt regimskifte där nordbor med nordiskt kynne övertar alla ledande positioner och en ändrad kurs för Sverige kan få detta landet på fötter igen.

    Tills dess kaos och ökad repression.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 7 röster)
  • Fredrika says:

    Förbudet mot att publicera oppositionella hemsidor kommer nog att genomföras efter kommande val. Under tiden kommer allt fler enskilda oppositionella medborgare att fängslas och på andra sätt förföljas för sina avvikande åsikter.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 5 röster)
  • Arne Strand. says:

    Svar – JA !.

    Arne Strand.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 7 röster)
  • Sussi says:

    Självklart kommer tumskruvarna att dras åt alltmer, och det kommer bli ännu hårdare tider. För folkförrädarna, först och främst. Men naturligtvis även för oppositionen, eftersom en råtta blir farligare ju mer den känner sig trängd. Jag tror ändå att det är bra för oss om fienden nu börjar tvingas dra av sig den falska ”demokratiska” masken, och äntligen visa sitt rätta ansikte för de godtrogna, hjärntvättade svenskarna. Det har hänt så mycket positivt för de nationella under det senaste året, så därför måste makten försöka slå tillbaka, och det hårt. Tror därför att de kommer gå hårt fram med censur på nätet, och även andra åtgärder, inom max ett år.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 5 röster)
  • nordbo says:

    Med tanke på behandlingen av nationella rörelser så är det redan kriminellt att stå upp för sitt folk och land.

    lövhens antivita regering vill ”bygga broar i samhället” men glömmer att alla nationaliteter/folkslag som kommer hit tyr sig bara till varann medans lövhens regering kriminaliserar svenskar som strävar efter en gemenskap i sitt eget land.

    Tror att år 2017 blir det sista året att nå ut mer öppet på internet tyvärr men att åter finna varann som man gjorde förr i tiden är nyckeln med sammanhållningen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • anonym says:

    när har motståndsrörelsen tänkt börja röra på sig??

    eller ni väntar tills alla etniska svenskar hoppar över på eran sida??

    inte gått med än för jag är lite fundersam över om ni verkligen kommer sätta igång revolutionen

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -2 (av 4 röster)
  • Alla som är läskunniga och ändå tror att BBB fallet har något med nätcensur att göra borde skämmas.

    I domskälen är man tydliga med att man dömmer efter ”infosec direktivet”.

    De som trots denna information ändå totalt köpt BBBs advokaters absurda linje om att fallet skulle gälla annat än specifikt immaterialrätt är antingen lata eller medvetna foliehattar.
    Eventuellt så gillar man bara att sprida virrig advokat gojja som breds på i feta lager i alla typer av rättsfall.

    Infosec direktivet finns tillgängligt här. Det är mycket specifikt i sin utpekan av upphovsrätt och immaterialrätt som sitt område av tillämpning.

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32001L0029:SV:HTML

    Den som är läskunnig inser att tingsrätten vek sig dubbla för att inte påtvinga BBB den i artikel 6 §2 uppenbara påföljden av formuleringen:

    ”Medlemsstaterna skall ge tillfredsställande rättsligt skydd mot tillverkning, import, spridning, försäljning, uthyrning, marknadsföring i försäljnings- eller uthyrningssyfte eller innehav i kommersiellt syfte av anordningar, produkter eller komponenter eller tillhandahållande av tjänster som

    a) marknadsförs eller utannonseras i syfte att kringgå, eller

    b) endast har ett begränsat kommersiellt intresse eller användningsområde av betydande art utöver att kringgå, eller

    c) huvudsakligen är utformade, konstruerade, anpassade eller framtagna i syfte att möjliggöra eller underlätta kringgående av

    en effektiv teknisk åtgärd.”

    Särskilt då även artikel 8 är otvivelaktigt kräver åtgärder av något slag.

    Artikel 8 §1

    ”Medlemsstaterna skall se till att det finns lämpliga sanktioner och möjligheter att vidta rättsliga åtgärder i fråga om intrång i de rättigheter och skyldigheter som fastställs i detta direktiv samt vidta alla åtgärder som krävs för att säkerställa att dessa sanktioner och möjligheter att vidta rättsliga åtgärder tillämpas. Sanktionerna skall vara effektiva, proportionella och avskräckande.”

    Den tekniska åtgärden man kringgår är digitalt kopieringsskydd på produkten.
    Sverige har åtagit sig att ge något så absurt som ”tillfredsställande rättsligt skydd”. Till dessa asen.
    Därtill har man åtagit sig att det ska finnas ”sanktioner som är effektiva, proportionella och avskräckande”

    I ingen rimlig läsning av direktivet är det som ska tillfredsställas människors rätt till ett fritt internet. Utan det handlar om tillfredsställande grad av skydd för upphovsrättsligt skyddat material. Något som uppenbarligen inte gjorts av tingsrätten då den gjorde inget alls trots att den lovat att göra något.
    Eller att tingsrättens sanktioner mot piratebay varit ”effektiva och avskräckande”, bara för att man anser att de varit ”proportionella”.

    Att det tog så lång tid att genomföra och krävde inrättandet av en speciell överdomstol till patent och marknadsdomstolen i ändamålet bevisar bara hur inkompetenta juristerna är och hur ineffektiv vår regerings kontroll över rättsapparaten ändå är.

    Till den som påstår att Svensk grundlag bör gälla över EU lag. Tyvärr men vi gav upp vår rätt att skriva lag på alla områden EU skriver något när vi gick med.
    Det enda sättet att få tillbaks vår rättsstat är att lämna EU.
    Kort sagt, folket röstade för detta och nu får de stå sitt kast.

    Turs nog är direktivet snävt skrivet och kan inte tillämpas på t.ex. regimkritiker som ni låtit BBBs jude-jurister lura in i era huvuden. Deras knäppa tal om att det skulle gälla någon form av rättsprincip om användarens rättigheter. Något som inte över huvud taget berörs i direktivet, är ett rent sidospår.

    Fallet är konkret och specifikt, och kan inte tillämpas analogt på regimkritiska sajter, då det grundar sig på ett mycket specifikt juridiskt direktiv om just upphovs och immaterialrätt.

    Förlåt om jag låter nedsättande men detta är pinsamt.
    Ni borde ha vett att läsa i domskäl och underlag innan ni äter upp BBBs advokat trams.
    Har ni ingen kontakt med jurister?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -3 (av 3 röster)
    • Mer konkret i frågan, detta fallet kommer inte spela någon roll. Man kommer bara slänga alla som driver anti-regim sajter i fängelse för att slippa kritik om ”internet censur”.

      Piratpartiet bevisade ju att det finns ett långt större engagemang ibland svenskar för ”internets frihet” än för det svenska folkets överlevnad. Så några nationalsocialister i fängelse kommer ingen klaga på.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +1 (av 1 röst)
  • Rebecca (Rivka) says:

    Det är nog bara en tidsfråga. För skojs skull säger jag ”inom ett år”. Ju förr desto bättre. Ett förbud skulle bara hjälpa oss. Vi kan inte förlora nu! Hell seger!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Ulrika says:

    Sverige har de senaste tre åren gett asyl åt 400 000 invandrare, mestadels muslimer. Många av dessa invandrare våldtar svenska tjejer och kommer undan med det. Dessa tjejer vill inte bilda familj senare i livet medan dessa invandrare bara blir fler och fler. Till slut kommer det bli så många muslimer och andra invandrare att Sverige inte längre kommer vara vårt land utan ett muslimskt land. Deras lagar, deras regler. De har öppnat muslimska friskolor och i vissa delar av storstäder finns områden där man inte får gå klädd på ett visst sätt för dessa djävla invandrare inte gillar det. Vi har gett dem tak över huvudet, mat på bordet och de har fått mobiltelefoner och pengar. mycket av våra skattepengar går till dem. Svenska regeringen har tagit pengar från vår sjukvård och våra utbildningssystem för att ge till dessa människor som inte gjort ett handtag för det. De har inte rätt att komma hit och ställa krav. Någonting måste göras åt detta. Det är väl inte alltför svårt att få dem känna att de inte är välkomna. 75% av de som sitter i fängelse är invandrare och de sitter inne för våldtäkt, rån och mord. Dock är det nu dubbelt så många som inte sitter men ändå begått dessa brott och kommit undan med det. Jag vill känna mig trygg i mitt egna land, men så länge det är så många djävla blattar så gör jag inte det.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Ulrika says:

    Jag tror att sådana här sidor kommer blockeras inom fem år för inom fem år har det kommit in tillräckligt många invandrare i regeringen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +2 (av 2 röster)
  • Dom kommer att blockas lagom till VALET!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Misshagliga organisationer kommer kriminalisera m h a gummiparagrafer och deras sajter kommer efter detta stängas ner. NMR samlar numer för många i sina demonstrationer och kommer därför vara först ut.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *