SVT avslöjat: ”Mannen på gatan” var vänsterextrem journalist

LÖGNMEDIA. Socialdemokratisk troll-chef framställdes som en helt vanlig ”man på gatan” när SVT ville sprida en falsk bild av en trygg mångkulturell förort. Detta efter vansinnesskjutningarna i Bagarmossen i Stockholm.

Skärmdump: Sossetrollet lurar SVT:s tittare.

Statliga regimmedian SVT har återigen ertappats med att publicera falska nyheter. Denna gång med syfte att lura medborgarna att invånarna i förorten Bagarmossen i Stockholm känner sig trygga när ”ungdomsgäng” springer omkring och skjuter vilt på varandra.

För att lura sina naiva tittare valde SVT att intervjua den Socialdemokratiske aktivisten Robin Zachari, som är chef för den socialdemokratiska trollfabriken Skiftet.org, som Nordfront tidigare har avslöjat och granskat.

Zachari är dessutom ”journalist” på socialdemokratiska Politism, och har varit politisk sekreterare i Socialdemokraterna. Men i SVT:s medvetet falska nyhet som sändes den 20 september mörkades allt detta, och Zachari framställdes istället som ”boende i området”.

Att vänsterextrema ”journalister”/aktivister på SVT/SR intervjuar sina politiskt korrekta kompisar och framställer dessa som slumpvis utvalda ”boende i området” är ett vanligt trick när svenska staten producerar sina falska nyheter.

— SVT Stockholm intervjuar känd vänsterdebattör som ”mannen på gatan”. Ytterst oprofessionellt, för att inte säga vilseledande. Sådant här undergräver Public Service trovärdighet, skriver GP-chefen Håkan Boström på Twitter.

Skiftet.org är ersättarorganisationen för nedlagda Alliansfritt Sverige, en Socialdemokratisk trollfabrik. Alliansfritt Sverige låtsades vara ”oberoende” men drevs egentligen av grundaren Björn Fridén från Socialdemokraternas partihögkvarter.

Skiftet.org bedriver en mycket manipulativ politisk opinionsbildning, bland annat mörkar man de anställdas kopplingar till Socialdemokraterna. Man samlar även in e-postadresser genom falska kampanjer som i första hand syftar till att kartlägga människors politiska åsikter och utifrån detta bygga upp regimvänliga nätverk.

Att på det sätt som nu gjorts medverka i falska nyheter från opålitliga SVT är typiskt för hur Skiftet.org och Socialdemokraterna manipulerar allmänheten i Sverige.

Källor:
SVT:s fake news avslöjat 
Robin i Bagarmossen: ”Folk här känner sig ändå trygga”

Dela artikeln på sociala medier:

Taggat med:

Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här och läs våran guide för att skapa ett konto här.

3
Lämna en kommentar

Please Login to comment
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Karl-Путин AFredrika_DH_ Recent comment authors
  Subscribe  
Senaste Äldst Mest röstad
Meddela om
_DH_
Medlem
_DH_

Sovjets ökända Pravda framstår som den högsta journalistik i jämförelse med svensk statsmedia.

Fredrika
Medlem

SVT är som vi numera vet endast ett propagandaorgan som sprider lögner. Folkets förtroende för dem har sjunkit under flera år. Det kommer att fortsätta.

Karl-Путин A
Medlem

Svenska Talmudvisionen. Och så har man mage att anklaga länder som Ryssland, Polen och Ungern för att ha en ofri media. Svensk media som ägs och kontrolleras av högst 2 (((personer))).