Svenskpartist planerar att starta nytt parti

POLITIK. Ordförande för SvP i Karlskrona, Mikael Eriksson, planerar att starta ett nytt parti efter SvP:s nedläggning. Detta kommer förmodligen ske nästa höst.

Mikael Eriksson.

Mikael Eriksson.

SvP:s starke man i Karlskrona, Mikael Eriksson, berättar att han har planer för ett nytt parti nu efter att SvP lagt ner.

Eriksson tycker även att SvP gav upp för lätt.

– Det har ju ökat, våra sidor på Facebook. Så vi kunde ha kämpat på i fyra år till, säger han.

Han uppger till SR att partiet kommer ligga någonstans mellan SD och SvP ideologiskt:

– Det blir någonting mittemellan Svenskarnas parti och Sverigedemokraterna. Jag har en kille i Ronneby som skulle vara intresserad av att starta någonting, säger Mikael Eriksson.

Källa:
Nazist vill starta nytt parti när Svenskarnas parti lägger ner

Flattr this!

  • Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här.

  • Anonym says:

    Vidrigt och subversivt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +27 (av 87 röster)
    • Radikalyx says:

      I veckans fråga valde jag alternativet: ”Nej, något sämre kommer startas upp.”

      Ser ut som vi är några få som får rätt i den saken. Ett nytt liberalare parti är klart sämre än SvP.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +35 (av 49 röster)
      • JohanSvensson says:

        Jag brukade läsa både den-svenske.com och patriot.nu förr i tiden och ansåg dem som jämnlika. När NSF och den-svenske.com lades ner så anade jag vartåt det barkade och har hållit mig till nordfront som nyhetssida. Trots alla som sa att folkfronten ”i princip är samma sak som NSF, ingen fara”. Med facit i hand var min magkänsla då, precis som din nu, helt korrekt.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +1 (av 1 röst)
      • Elise Björnekärr says:

        Jag svarade också det och är övertygad om att dessa ”guldfiskar” snurrar runt ett varv för att förslagsvis starta partiet Nationaldemokraterna;)

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +2 (av 6 röster)
      • Spelaren says:

        Jag tror inte att det kommer att leda någon vart. Jag skickade själv ett e-mail till Mikael Eriksson då jag var nyfiken på verksamheten i Karlskrona men fick tillbaka ett svar med stora språkliga missar att han inte hade tid att svara på mina frågor.

        Driv och analys är nog någonting som brister hos Mikael. Dock så är han trots allt nationell så det är ett stort plus för min del.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +3 (av 3 röster)
  • judehatarn says:

    Hur dum får man vara!? Det är motståndsrörelsen som gäller nu! Inget annat!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +64 (av 116 röster)
    • Anonym says:

      Kanske är det Motståndsrörelsen som gäller nu men du kan ju hålla god ton i alla fall.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +52 (av 62 röster)
      • Nja, tycker det blir bara mer pinsamt för ”nationella rörelsen” när ett misslyckat projekt efter projekt visas upp och lägg ner.

        Bättre att ha en stabil rörelse och skita i pisstävlingarna.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +17 (av 31 röster)
    • Det har aldrig varit SMR som gällt. Majoriteten av svenskvänliga är inte nationalsocialister och super-majoriteten av folket är inte nationalsocialister.

      Vad som krävs är ett demokratiskt etnonationalistiskt parti.

      SMR hade kunnat vara en bra organisation för Svenskvänliga, där svenskar kunde gå med och forma social nätverk, träna kampsport utbildas i Sverige historia och så vidare, tyvärr försvinner denna möjlighet då SMR blev nationalsocialistiskt, nazism är helt enkelt inte något som lockar för 99.9% av befolkningen.

      SMR skulle ha varit ideologiskt neutralt med Svensk etnonationalistiskt värdegrund istället.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -34 (av 84 röster)
      • Angantyr says:

        Varför inte starta ett nytt socialdemokratiskt parti om målsättningen är att ge folk ”vad de vill ha”? Handlar det om att följa den förmenta ”opinionen” istället för att försöka leda den så är det här folkets öde beseglat ändå. Dessutom är det enklare om du slår på SVT och hämtar inspiration ifall du vill starta ett parti som är opinionsanpassat.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +48 (av 60 röster)
        • Jag brukar aldrig ge nationella som av någon anledning avskyr nationalsocialismen goda råd men nu gör jag ett undantag.

          Bilda ett riktigt arbetarparti, ett parti som anser sig vara förespråkare för den socaldemokrati som fanns då Tage Erlander levde.
          Kalla er typ svenska socialdemokraterna. Ta avstånd från nationalism, men framhåll gärna folkhemmet som fanns 1945-1970 som den bästa tiden i svensk historia. Ta avstånd från nazzzzzissmen minst 200 ggr varje dag. Var dock lite skeptiska och kritiska mot visa inslag i flykting och invandrarpolitiken. Säg att ni accepterar invandrare som accepterar folkhemsnormen och folkhemsidealet.Angrip mångkulturen inte ur ett nationellt utan ur ett ekonomiskt perspektiv.

          Ni får säkert med er en del folk, för ärligt om Sverige fortfarande var den gamla goda tidens folkhem då hade nog mången nationell röstat på socialdemokraterna och bondeförbundet. Ni kan kanske rentav skjuta upp det nationella självmordet men inte kan ni förhindra det.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +7 (av 7 röster)
          • Det är inte många som inser att Palme och gänget före honom var ganska nationella genom sin relativt höga nivå av protektionism.

            Det var bara aktuellt med invandring då folk verkligen hade flyktingskäl i Chile eller från Jugoslavien när industrin skrek efter arbetskraft. Annars stöttade man mest folkens egna kamp mot imperialismen medialt.

            Palme och gänget höll arbetslösheten låg genom arbetstidsförkortningar. Detta var verkligen Sverigevänner. Den nyliberala politikeradeln som tagit över efter Palmemordet och Anna Lindh-mordet och novemberrevolutionen är inga socialister.

            Dessa nyliberala kreatur har t.o.m. stöttat terrorister mot demokratin i Syrien.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: 0 (av 0 röster)
      • ”Forma sociala nätverk”. Senaste imbecilla floskeln. Redan hjärtligt utled på den. Man kan forma sina sociala nätverk bäst man vill. Ha det så kul. Det lär inte hjälpa nåt, eller någon.

        Det är inte fler nationella syjuntor eller kompisgäng som behövs. Och inte fler partier heller.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +22 (av 36 röster)
      • Anonym says:

        ”Vad som krävs är ett demokratiskt etnonationalistiskt parti.”

        Nationalsocialism är fullt kompatibelt med *nån* form av demokratiska val. Även om SMR inte (väl) stöder dagens korrupta parlamentarism. Det är NWO-media som försöker programmera folk att tro att nationalism+socialism innebär diktatorstyre. Vad nu ”diktator” ens innebär som term, ziomedia kallar Putin, Assad, Gaddaffi, Chavez och liknande för diktatorer idag..

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +17 (av 19 röster)
      • Nazism = Tyrbjörklag [ᛏᛒᛚ]
        Nazist = Tyrbjörking [ᛏᛒᛝ]

        Det är enklare att samla sig omkring runorna och tänka nytt (gammalt). Ordet ”riksdag” är ”domedagen sitt odalrike” [ᛞᛟ].

        Runorna är systemvetenskap i språkkonstruktion. Den, som introducerar terminologi, introducerar också ideologi. Såframt det kan gå troll i ord – så kan det också gå nordiska gudar i ord!!!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +13 (av 19 röster)
      • Har aldrig i mitt vuxna liv kallat mig själv för nationalsocialist men NMR har enligt mig den bästa visionen för Norden och gilla det eller ej så är vi i krig och då finns det inte samma rum för debatt, den tiden har sedan länge varit över, dags att spela sin lott.

        Och detta är inte tomt snack, Judarna och Islamisterna har redan klara mål och de har ingen intern strid om hur de skall uppnå de målen.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +8 (av 12 röster)
      • Inse sambanden varför ett folk föredrar ett visst språk att läsa en tjock bok på.

        Folk är lärda att läsa världen antinationalsocialistiskt.

        Hade folket de senaste 70 åren blivit lärda/påverkade att se världen ur det goda kärleksfulla nationalsocialistiska perspektivet så hade SMR varit Sveriges ledande parti nu!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +2 (av 8 röster)
    • kakke says:

      Behöver det inte vara. Alla är inte troende om ett enat norden.
      Själv hade jag sett mycket mer fram emot ett parti med ett mellanting mellan ND och SMR.
      Gustav Kasselstrand & William Hahne kanske skulle passa utmärkt till detta endamål.
      Att lägga sig mellan SD och SVP är nog det dummaste man kan göra. Luktar piss långa vägar. Det behöver vara radikalare än så och mer rakryggat.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -2 (av 6 röster)
  • Anonym says:

    Till vilken nytta?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +37 (av 51 röster)
  • En del lär sig då aldrig.
    I tio års tid har en del så kallade nationalister försökt hitta ett alternativ som är radikalare än sd men mjukare än nationalsocialismen. Det har varit Nationaldemokrater, Helsinborgskampanjen, Fria nationella, Nordiska förbundet och Svenskarnas parti. Men vad har det lett till egentligen? Ingenting. Det går inte att försöka vara ett mellanting, att försöka locka nationella ”mittenväljare”.

    Till er så kallade nationalister som av någon anledning alltid försöker komma med något nytt koncept. Lägg ner. Acceptera att ni är mellan mångkulturen eller nationalsocialismen. Ni kan inte hitta eller skapa någon ny mjuk nationalism. Om Sd som hyllar Israel får höra att de är nazister, vad får då inte ni höra?
    Skräms ni av nationalsocialismen, säg då vad ni är rädda för.
    Vill ni kompromissa. Tala då om varför?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +78 (av 98 röster)
    • Kattracka says:

      Jag tror att de nationalister som skräms av nationalsocialism är sådana som tror på den s.k. ”förintelsen”. Det finns ju massor av sådana nationalister. De tror de är vakna, men har bara ena ögat öppet och sover med det andra ögat.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +30 (av 40 röster)
      • kakke says:

        Ni som tror på enat norden är säkert sådans som David Duke som tror att den vita mannen har varit på månen.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -7 (av 7 röster)
    • kakke says:

      Om det ska vara fri rörlighet mellan norden ja då har ni ju övergivit svensk nationalism i praktiken. Ni i SMR säger er vara mot globalism men går deras ärende ändå.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -7 (av 7 röster)
      • Anonym says:

        …det är redan fri rörlighet i Norden. Passfriheten vet du. Vill du ta bort den?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +4 (av 4 röster)
        • kakke says:

          Ursäkta att jag skriver i gåtor ibland. Med fri rörlighet menar jag fritt att bosätta sig vart man vill i norden. Alltså finnländare, danskar och norrmän har full rätt att bosätta sig vart de vill i Sverige.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: -2 (av 6 röster)
          • Anonym says:

            Ja, och vi har redan det. Rätt att bosätta oss var vi vill i Norden alltså. Ska vi ta bort den rätten?

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +3 (av 3 röster)
          • kakke says:

            Källa tack.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -3 (av 5 röster)
          • Anonym says:

            Kan du enkelt googla rätt på själv.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +3 (av 3 röster)
      • Nationalister i Norden har ofta pratat om att de nordiska länderna ska hålla ihop. Skandinavismen lever fortfarande i NMR!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +6 (av 6 röster)
        • kakke says:

          Vad menar du med att nationalister har snackat om att hålla ihop.
          Att länderna skall sammanfogas till ett land?
          Att vi ska hjälpa varandra över nationsgränserna?
          Något annat?

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: -5 (av 5 röster)
      • kakke says:

        Jag var ej påläst om hur det låg till om den saken. Läste på migrationsverket nu att det var så. Ja den lagen vill jag upphäva för att uppnå folkgemenskap.
        Detta är ju bara ett spel för makthavarna. De vill inte ha några nationer. Vad tror ni i NS att ”Vem fan är svensk” har för verklug mening i den nya världsordningen!?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -4 (av 4 röster)
        • Anonym says:

          De styrande förnekar all etnicitet och ser nationer som sociala konstruktioner. NS ser nationer som biologiska konstruktioner där Norden utgör en sådan.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +8 (av 8 röster)
          • kakke says:

            Jag sade ju att det är ett spel för dom. Spelet inkluderar upplösandet av nationer för en ny världsordning. I det här spelet har de skapat ett tema som påstår att det inte finnas några svenskar samt att Sverige är svenskarnas land och ingen annans. När ni ser allting i endast ras och upplösningar av alla nordens nationer så spelar ni med inte mot den nya världsordningen.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -4 (av 4 röster)
          • kakke says:

            Det blev felakirivit då jag skriver från mobilen. Det funger inte så bra och kommer sluta med det. I alla fall vad jag menar är att jag tycker det är lite synd att ni har övergivit Sverige som svenskarnas land och den självständighet man får som egen nation jämfört med ett ”tredje rike”.
            OT
            Hur ser era radikala planer ut för det snackar ni mycket om just att vara ”radikal” men aldrig vad det innebär exakt. Hade det inte bästa varit om vi började med ett seperat samhälle för endast nationella och ns?

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -2 (av 2 röster)
  • Den springande punkten är nationalstaten. SvP kedjade fast sig vid nationalstaten. Vilket ej längre är möjligt i sverige. Vilket gjorde SvP irrelevant. Jag tyckte mycket mer om SvPs ansats att vara en intresseförening för svenskar, något som de drev under en period.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +19 (av 35 röster)
    • Stämmer nog. Minns ju själv när FF senare SvP bildades och många av de som nappade på det nya partiet och den nya ideologin framförde ofta att de ville ha en ny form av nationalism där man talade mycket om Sverige, i motsatts till det mer nationalsocialistiska vurmandet av Norden. Men nationella som gärna pratar om Sverige och bara Sverige har också en tendens till att vara bakåtsträvande. ”Vi måste tvätta bort nazismen om vi ska gå tillbaka till det gamla” så har det låtit ganska ofta de senaste åren. De moderna nationalisternas drömsamhälle är egentligen bara en nostalgisk tillbakablick på det Sverige som fanns 1950-60.
      Och de som vill gå tillbaka till den gamla goda tiden vill knappast vara med och bygga en nordisk republik!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +20 (av 30 röster)
  • Det finns ingen ”mellanmjölksväg” som kommer att få till en förändring värt namnet för vårt folk. Endast offervilja, offervilja och åter offervilja kommer att vara vägen fram. Med det sagt känns det tryggt att de individer som verkligen har det som krävs också kommer att ansluta till Motståndsrörelsen. Alla mellanmjölksvägar kommer endast att locka medelindivider som inte är beredda att sätta in den insats som behövs. Dessa individer behöver vi inte i rörelsen, så med andra ord – gråt inte över spilld mjölk, speciellt inte mellanmjölk ;)

    Länge leve ett enat Norden!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +53 (av 63 röster)
    • Christian Hamilton says:

      ”Dessa individer behöver vi inte i rörelsen, så med andra ord – gråt inte över spilld mjölk, speciellt inte mellanmjölk”

      Helt riktigt Ingemar! Allt detta tassande som katten kring het gröt vad gäller judefrågan. Så länge det finns de som kallar sig nationella och som inte vågar ta upp judefrågan kommer det inte heller att finnas seriösa nationella alternativ än nationalsocialistiska Motståndsrörelsen.

      Det blir som vanligt, konservativa och reaktionära rörelser som inte kan åstadkomma någonting. Konservativa eller reaktionära kan bara bromsa inte ändra någonting. Endast radikala rörelser har förmågan att få ändringar till stånd.

      Jag påminner om ett tänkvärt uttalande:

      ”Den radikala kampmetoden besegrar förr eller senare alltid det konservativa, därför att det radikala alltid har taktikanpassats till att övervinna just det konservativa; Man kan säga att om det konservativa alltid väljer att vara påsen, så väljer det radikala alltid att vara saxen, och därför vinner det varje gång! Därför måste vår position alltid vara den radikala.
      Efter varje dragkamp har i allmänhet radikalerna vunnit hälften av vad de stred för, och de konservativa förlorat hälften av vad de försökte bevara, och båda sidors ledare har därefter förklarat för sina följare att de segrat.
      I backspegeln ser vi tydligt att det är så våra konservativa har fört den här striden nu i över ett halvt sekel; Det är genom att vår sak, förr i tiden, företrätts av konservativa som vi med lagbundenhet hela tiden har förlorat.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +24 (av 34 röster)
    • kakke says:

      Lycka till med att ena Norden när ni har lyckats så bra med Sverige. Till alla förenta norden staterna troende.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -5 (av 9 röster)
  • OM du, Mikael Eriksson, mot förmodan läser det jag har att säga dig så hoppas jag att du verkligen tar åt dig och överger dessa planer.

    Visst känns det säkerligen som bortkastad tid för de som varit engagerade i SVP men vi har nu för första gången en chans att ena hela den nationella rörelsen när NMR skapar ett eget parti som kommer drivas fristående från NMR men ha ett starkt samarbete med varandra. (Om jag förstått det hela rätt)

    Att skapa nya partier hela jäkla tiden hjälper inte och framställer endast den nationella rörelsen som en hop förvirrade människor utan tålamod.

    Vi har Kasselstrand på ena hörnet och dig på det andra hörnet medan en tredje på ytterligare ett hörn som alla planerar att bilda partier, skulle jag få chansen att skriva under ditt eller Kasselstrands eventuella parti så kommer jag att VÄGRA för nu får det bannemig vara nog med organisationer och partier inom rörelsen.

    Det handlar inte om dig, han eller era respektive syften utan att vi har inte all tid i världen att vela fram och tillbaka för varje dag är en förlorad dag.

    Vi måste bli enade under en fana, en grupp, en organisation eller vad du nu vill sammanfatta den nationella rörelsen som.

    Låt inte små saker vara hinder och fokusera på det huvudsakliga att bevara vårt folk och en säker framtid för våra barn.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +29 (av 41 röster)
    • Om man firar det faktum att vi alla tycker olika så ser jag starten av flera olika Sverigevänliga partier som något positivt så länge dessa partier har det sunda förståndet att valsamverka mot odemokratisk 4%-spärr och jämkad uddatalsmetod, ex. genom Valsamverkanspartiet, som inkluderar alla som vill vara med.

      Motsatsen, d.v.s. starta Sverigevänliga partier utan att valsamverka, är att minska det Sverigevänliga inflytandet i riksdagen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Angantyr says:

    Jag ser SD som första steget på väg mot uppvaknande och NS som slutmålet. Det behövs inga alternativ däremellan för det blir ändå bara anpassning till motståndarens diskurs.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +29 (av 41 röster)
  • Att man väljer att gå närmare SD är skrämmande

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +38 (av 50 röster)
  • Felix Norell says:

    Men RF din jävla förrädare. Det handlar om att rädda vårt folk, inte om rasism. Dock kan jag säga att jag hatar majoriteten av invandrare och icke-vita. Är det för att de är rasfrämlingar? Nej, för annars skulle jag heller inte hata vita som beter sig som de flesta invandrare. Hatar båda lika mycket. Och även om alla invandrare var som svenskar skulle jag vilja stoppa invandringen. För att rädda vårt folk.

    Dra åt helvete.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +14 (av 24 röster)
    • Judar = Satans synagoga says:

      Jag vet inte hur gammal du är Felix Norell, men utifrån min livserfarenhet så hjälper det inte att använda svordomar för att övertyga folk.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +23 (av 23 röster)
      • Felix Norell says:

        Det är väl bättre att svära än att säga att nån ser ut att ha downs syndrom? Vad är det liksom? LARVIGT.

        Jag är 18, men svordomar har ingenting med min ålder att göra, det är bara att jag är trött på den personen. Och han eller hon fattar ju aldrig, utan är bara allmänt jobbig med sina kommentarer. Därför jag svor, för jag precis som många andra är trött på idioten och det verkar inte finnas något sätt att göra idioten vettig på.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +5 (av 27 röster)
    • RF? Riksfronten?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +1 (av 7 röster)
  • Anonym says:

    Jag har träffat Mikael Eriksson och den andre i Ronneby. Mikael Eriksson var en av de mest hängivna aktivisterna i SvP som gjorde enorma uppoffringar för kampen.

    Min första tanke när jag fick sista brevet från Helsingborg var just: ”Vad kommer Mikael Eriksson att göra nu?” Så detta förvånar mig inte. Jag är 100% säker på att han klarar av att leda ett parti.

    Jag håller dock med om att det är Motståndsrörelsen som gäller nu, åtminstone för min del.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +23 (av 31 röster)
  • Anonym says:

    ”Eriksson tycker även att SvP gav upp för lätt.”

    Ja det gjorde man förvisso men frågan är ju om det är smart att starta ett nytt parti. SvP var ändå ett någorlunda etablerat ”varumärke”. Ett nytt parti utan någon organisation bakom sig, måste börja om från början.

    Nåja, alla kommer ju inte söka sig till Motståndsrörelsen ändå, så det kanske är lika bra att de också har saker som passar dom bättre. Iaf så länge som rörelsen i stort alltid har samma grundmål: att rädda och bevara vårt folk och vår större ras.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +8 (av 20 röster)
  • HBTQ Feminist says:

    Hahaha, hur kommer det det sig att alla ni nazzar ser ut som efterblivna, inavlade bönder? Åh, just det, jag glömde att det är just det ni är! ;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -62 (av 64 röster)
    • judehatarn says:

      Hur kommer det sig att ni feminister ser så jävla utvecklingsstörda ut då?

      http://d20tdhwx2i89n1.cloudfront.net/image/upload/t_next_gen_article_large_480/ntpktrgvvurrth6aguo0.jpg

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +36 (av 36 röster)
      • Tobias Ekberg says:

        Åh du ser de hatar vita män vilka inte delar deras åsikter, vita män vilka inte underställer sig matriarkatet.

        De vill ha en knähund förstår du, en knähund som dessutom tömmer sin säd i ett provrör för konstbefruktning ty individer som HBTQ Feminist har ännu inte lyckts lösa problemet med reproduktion utan hjälp av en man eller närmare bestämt han säd.

        Individer som HBTQ Feminist är fyllda av idel mentala virrvarr.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +17 (av 21 röster)
    • Felix Norell says:

      Nationalsocialister*

      Och ser dessa människor https://www.youtube.com/watch?v=3C9iUaP51CI ut som inavlade bönder?

      Men oavsett, hellre inavlad, bonde och död än röd.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +13 (av 17 röster)
      • HBTQ Feminist says:

        Tja, för min del gör det ingenting att ni är det ni är. Det gör det bara lättare att känna igen er, ni kommer alltid att hålla er på mattan eftersom ert iq inte räcker till att ta er vidare plus att man får sig en riktigt rolig stund genom att titta/lyssna på er. Ni är sannerligen en underhållande skara! :)

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -30 (av 30 röster)
        • Felix Norell says:

          IQ? Kolla på The Greatest Story Never Told.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +13 (av 17 röster)
        • Anonym says:

          Ja här spreds det ju inga fördomar alls. :-D
          Du skulle inte ”känna igen” merparten av oss på något enda sätt. Som bäst då genom att vi oftast inte klär oss som trashankar som plundrat en grundskolas teaterlåda eller luktar illa.. likt er, som oftast känns igen på just detta.

          Som ”HBTQ feminist” antar jag att du också är lätt fetlagd, kortklippt, ganska ful och med rejäla buskar i stinkande armhålor? En sådan som ingen man någonsin skulle titta åt och du därmed började ”spela för det andra laget” och hata män?

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +25 (av 25 röster)
          • HBTQ Feminist says:

            Det är vad du säger, ja. Men när jag i olika sammanhang kommit i kontakt med alla möjliga slags människor så har jag nio av tio gånger haft rätt när jag misstänkt någon för att vara nazist. Er missar man liksom inte. Barnsliga, storvuxna ”karlar” med rakade skallar och avsaknad av både hjärna och hals. Haha!

            Du hade rätt i att jag råkar vara kortklippt, men jag är väldigt smal och rakar mig alltid under armarna. :) om jag är ful eller inte är väl helt upp till betraktaren. Jag är visserligen flata, men absolut ingen manshatare. Tvärtom älskar jag RIKTIGA män. Dvs, den skara som faktiskt beter sig och använder hjärnan. :)

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -26 (av 30 röster)
          • Tobias Ekberg says:

            @HBTQ Feminist

            Jisses! De där ska snacka fördomar alltså!
            Men för all del, fortsätt så.
            Det handlar om åsikter i grund och botten nämligen.

            Du skulle uppskatta en riktig man?
            Ha!
            En riktig man hade du aldrig rett ut ditt pucko!

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +11 (av 15 röster)
          • Anonym says:

            Om dina visuella fördomar utgör definitionen av en ”nazist” så lär du ha missat merparten av dem, stumpan.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +14 (av 16 röster)
          • Anonym says:

            ”Det är vad du säger, ja. Men när jag i olika sammanhang kommit i kontakt med alla möjliga slags människor så har jag nio av tio gånger haft rätt när jag misstänkt någon för att vara nazist. Er missar man liksom inte. Barnsliga, storvuxna ”karlar” med rakade skallar och avsaknad av både hjärna och hals. Haha!”

            Å hej vad det ljugs. Tror du på det själv eller? Den absoluta majoriteten av svenska folket har aldrig, vad dom vet alltså, ens träffat en ”nazist”, än mindre haft längre samtal med en. Men för dig är väl tom SDare ”nazister” sen? Eller räcker det att inte omfamna HBTQ?

            ”Dvs, den skara som faktiskt beter sig och använder hjärnan. :)”

            Vet du vad att använda hjärnan innebär? Att använda hjärnan innebär nämligen att tänka, att kunna analysera och dra slutsatser. Dvs att vara PKit och använda hjärnan är totala motsättningar. PK bygger ju inte på vare sig fakta, analys eller logik. Bara känslo”argument” och floskler (som ”allas lika värde”) som faller likt korthus vid minsta kritisk analys.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +25 (av 25 röster)
        • Anonym says:

          Nöjet är helt på vår sida:-).

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +12 (av 14 röster)
        • Anonym says:

          Att kalla sig HBTQ-feminist och uttala sig om meningsmotståndares låga IQ måste vara själva definitionen av att kasta sten i glashus. För vill man få sig ett riktigt gott skratt så tårarna rinner så ska man lyssna på en feminist, t.ex Åsa Romson och hennes makalösa grodor.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +21 (av 21 röster)
        • Antifeminist says:

          Att du din råtta kan stava till HBTQ är imponerande. Du ser väl för övrigt ut som alla övriga HBTQ-personer. Ingen hemlighet att de flesta bögar och flator blir vad de är för att ingen av det andra könet är intresserade. Och feminister ska vi inte prata om. Fy fan. Om en ursäkt till människa som du tycker man ser för jävlig ut så är det ju snarare ett bevis på att man ser ganska bra ut.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +14 (av 14 röster)
          • Antifeminist says:

            Du kan väl lägga ut en varning om stötande innehåll innan du länkar till sånt skit :-/

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +14 (av 18 röster)
          • Tobias Ekberg says:

            @Antifeminist

            Ber om ursäkt för detta, ska tänka mig för i fortsättningen.

            Sanningen om dessa varelser är ju inte vacker, verkligen inte.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +11 (av 11 röster)
          • Anonym says:

            https://nclinksandthinks.files.wordpress.com/2014/08/art-made-by1.jpg?w=461

            Feminism är inte så mycket en ideologi som en mental sjukdom som i mycket handlar om en barnslig besatthet vid kön (framförallt att uttala könsord – detta är högst ”radikalt” för en feminist, ungefär som för ett litet barn) och kroppsvätskor likt mensblod och avföring. Också lite som ett mycket litet barn..

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +12 (av 14 röster)
        • blåslampa says:

          Du skulle inte känna igen mig. Fåntratt. Alla är inte män med rakade skallar. De var lätträknade. ME är en trevlig, sansad och vettig människa. Vet dock inte om det är nån ide att starta upp SvP igen, just nu. Även det såklart känns tomt och sorgligt. Tror dock det är svårt att engagera folk (iaf andra än de mest drivande och självgående) i lösare intressegrupper än i ett parti, där de vet vilka uppgifter de har, och vad de jobbar för. Ja, VAD vet vi ju, men inte exakt hur, rent praktiskt.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +6 (av 6 röster)
    • vit och heterosexuell nationalsocialist says:

      Du är bara pinsam. Klarar du inte av att komma med vettigare kommentarer?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +12 (av 12 röster)
      • Anonym says:

        Nej såklart inte, typer som ”HBTQ feminist” har inga egentliga argument. Samma person har redan (eller iaf någon med samma nick) har redan blivit massakrerad i ett antal debatter här.

        Så frågan är ju.. om vi NS är så dumma och utan koll, varför kan de aldrig visa på att vi skulle ha fel och dom rätt? Varför blir de bara tillplattade och måste fly? (för att sedan komma tillbaka som om inget hänt, lika kaxiga som vanligt) Är dom alltså ÄNNU dummare då?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +10 (av 10 röster)
        • Anonym says:

          Känslostyrd personer som fått en onaturlig uppfostran. Tyvärr måste man betrakta såna som fiender även om de tillhör det egna folket. Man kan bara hoppas att de kommer in på rätt spår.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +11 (av 11 röster)
    • Tobias Ekberg says:

      Utgår från att de med ”nazzar” menar samtliga vilka inte delar era sjuka ideal så jag ställer mig frågan varför ni alltid ser så sjaviga och äckliga ut, man riktigt känner hur illa ni luktar bara genom att se er på bild.

      Undrar ifall det inte förekommer idel fall av inavel i era led?
      Ni kör ju med en hel del projicering syns det mig.

      Sen att ni tydligen föraktar människor som verkligen är förståndshandikappade är väldigt tydligt med tanke på att ni jämför dem med de individer ni avskyr mest, nämligen era meningsmotståndare.

      Undrar om det trots allt inte var sådana som er man hänvisade till i Hitlers Tyskland när man använde uttryck som ”idioten” när allt kommer omkring?

      Tips: odla din egen mat. Odla dina sojabönor och kikärter på villatomten eller på balkongen tillsammans med hampan.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +6 (av 14 röster)
      • Tobias Ekberg says:

        du*

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -1 (av 5 röster)
      • Anonym says:

        ”Odla dina sojabönor”

        Soja är ingen mat för en mat. Det bör undvikas likt pesten. Och det säger jag inte för att vara macho – utan för att soja innehåller massvis av fytoöstrogener. Soja förfjollar män kort och gott, precis som andra östrogenliknande ämnen såsom mjukgörare för plats.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +8 (av 14 röster)
        • Tobias Ekberg says:

          Hoppsan!

          Nåväl, de där sojabönorna lär då väl inte hjälpa ovannämnda ”kvinna” som kallar sig ”HBTQ Feminist” misstänker jag.

          De där har väl tuggat på sojabönor i decennier misstänker jag, utan någon framgång tydligen.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +3 (av 9 röster)
    • Varför detta ständiga bondehat?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +17 (av 23 röster)
      • Anonym says:

        PKiter tror väl att maten växer i ICA-disken.. Såhär smarta och kunniga blir folk i dagens ”upplysta” och ”kunniga” PK-samhälle där folk, för att citera HBTQFeminist, ”använder hjärnan”:
        https://www.youtube.com/watch?v=bGYs4KS_djg

        I den här takten lär nästa generation -bokstavligen- tro att maten växer i ICA-disken. I den mån maten då fortfarande kan kallas mat..

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +5 (av 11 röster)
      • radikalnazisten says:

        Tror inte de menar något illa om bönder, även om jag känner på mig att många feminister hatar bönder då de oftast är normalare och lever naturligare.

        Tror själv att ”små inavlade bönder” kommer från att bönder brukar vara rasister, och bönder brukade förr oftare vara inavlad. Istället för att träffa nya människor skaffade de oftare barn med någon kusin de alltid känt.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -5 (av 17 röster)
    • Kattracka says:

      Hur kommer det sig att ni feminister, HBTQ:are och andra på den sidan aldrig har några kloka argument, utan alltid kör med personliga påhopp och annat icke relevant?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +8 (av 12 röster)
    • Anonym says:

      Ja ja, vi vet ju hur feminister brukar se ut. Feta jävla äckliga paddor, kortklippta och ser ut som män i ansiktet. De flesta är lesbiska eftersom ingen man (som inte är blind) vill ha er.

      Feminism är klubben för de fulaste och mest frånstötande kvinnorna på jorden.

      Mikael ser faktiskt ganska normal ut i verkligheten, SR har valt bilden som ser mest miffo ut. Realisten hade en artikel om honom. Sök så får du se.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +6 (av 10 röster)
      • Tobias Ekberg says:

        Nåja, vet inte hur det är med den saken men att de är lindrigt sagt störda behöver man inte betvivla.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +1 (av 9 röster)
    • HBTQ-motståndare says:

      Genom sig själv känner man andra. Sug på den du!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -1 (av 9 röster)
    • Anonym says:

      Därför att bönder räknas till de lägsta på samhällsstegen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -3 (av 7 röster)
  • Jag kommer maila honom och skicka förslag på ekonomlisk politik och nytt styeelseskick, NMR har redan fätt förslag på ekonomisk politik(tror dock inte de komme ta tillvara detta). På sikt kommer det(förhoppningsvis) finnas utrymme för flera partier men jag tycker inte riktigt det är läge nu.

    Dock bra med konkurrans, det driver utvecklingen framåt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -4 (av 14 röster)
    • Edit: är dock lite tveksam till denna personen, det är i så fall om man får bra folk med sig. Det är ytterst få personer som är lämpade till uppgiften att bygga upp ett nytt parti och de få som är lämpade är ofta upptagna med att ex driva företag.

      Om NMR väljer att positionera sig vid vänsterpartiet i ekonomiska frågor(en sådan politik skulle bli katastrofal) så finns det helt klart utrymme för ett parti med mer vettiga åsikter i ekonomiska frågor, ex att man genom ekonomisk politik åstadkommer något som liknar nationalsocialism bara att man låter marknadsekonomin göra en större del av jobbet.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -2 (av 6 röster)
  • Men gud.. När ska folk lära av sina jävla misstag?

    ”Mikael Eriksson berättar att han har planer för ett nytt parti nu efter att SvP lagt ner… Det blir någonting mittemellan Svenskarnas parti och Sverigedemokraterna”.

    Det var den mest korkade idén på väldigt, väldigt länge. Jag finner inte ord.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +28 (av 36 röster)
    • Tobias Ekberg says:

      Nåja, vi får väl se hur länge det håller.
      Man kan ju inte slår ner på hans goda föresatser i alla fall.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +10 (av 14 röster)
    • Anonym says:

      Håller med. Mycket jobbigare att argumentera för ett etniskt svenskt Sverige på ett vettigt sätt om man inte är nationalsocialist.
      Istället för att tramsa om huruvida det är ekonomiskt lönsamt eller inte med mångkultur osv så som SD gör, så måste man hålla på och förklara om vad som är naturligt och vad som inte är, och då kan man inte undvika den rena nationalsocialismen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +12 (av 18 röster)
  • Suck Suck Suck. Såsom flera redan nämnt, varför i hela friden starta upp något nytt? Har sett alldeles för mycket misslyckade ”projekt” gå åt skogen. Räcker det inte nu? Ska folk fortsätta dunka huvudet i väggen? Varför inte bara stödja det som finns nu? Jag spyr.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +14 (av 20 röster)
  • Anonym says:

    Bättre han går med i Folkpartiet eller Miljöpartiet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +10 (av 12 röster)
  • Anonym says:

    Det var Adolf Hitler som visade att etnisk nationalism fungerar. Tredje Riket lade grunden för de olika idéer som alla etniska nationalister har, även de som inte längre kallar sig nationalsocialister.

    Därför tror jag på Klas Lund när han säger att alla vägar leder till Motståndsrörelsen. Och nationalsocialismen.

    Så här jag ser på saken:

    Om man startar ett nytt parti efter SvP så hade det varit bättre att inte lägga ned SvP till att börja med. Det har kostat enormt mycket energi, tid och pengar att propagera för SvP. Det får man göra om från början om man startar ett nytt parti. Och varför skulle det gå bättre? Är det inte mer sannolikt att man kommer till exakt samma punkt i slutändan, efter många års slit?

    Jag skrev ovan att Mikael Eriksson är en eldsjäl och att jag har 100% förtroende för att han klarar av att axla det ansvar som han tänker ta sig an. Men Stefan Jacobsson och SvP:s partiledning var också flitiga och mycket duktiga eldsjälar. Många års hårt arbete har lagts ned i SvP. Varför skulle det inte gå likadant igen?

    Och då står man där igen med ett nedlagt parti och folk som undrar var de ska ta vägen. Då återkommer vi till att alla vägar leder till Motståndsrörelsen, som nu har visat sig mer livskraftig än alla andra organisationer.

    Så var det även i Tyskland på 20- och 30-talet. Det var NSDAP som var den mest livskraftiga organisationen, och det är för att de hade den mest livskraftiga idén.

    Det är fortfarande samma idé. Det är i Motståndsrörelsen som vi verkligen har möjlighet att skriva världshistoria genom att återskapa det storslagna som Hitler lade grunden till.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +12 (av 18 röster)
  • Fridfull kraft says:

    Detta initiativet har inget med SvP att göra. Att han var svenskpartist räcker inte för att göra den kopplingen. SvP kan inte hållas ansvariga.

    Jag undrar dock vad i SvPs politik han vill luckra upp och liberalisera?

    För övrigt så var väl SvP egentligen mer eller mindre nationalsocialistiskt i praktiken? Även om man inte uttalade det rätt ut, av strategiska skäl.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -3 (av 13 röster)
  • NSDAP övertog flera begrepp från den röda socialismen, såsom ”folkgemenskap”.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -17 (av 21 röster)
    • Anonym says:

      Därför att de ville göra något gott av det i motsats till vad bolsjevikerna ville och vill.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +14 (av 14 röster)
    • Anonym says:

      Nej, din röda lögnhals. Röd socialism förordar klassgemenskap och inte folkgemenskap.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +10 (av 10 röster)
      • Exakt. Kommunister är internationalister och hatar folkgemenskap.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +9 (av 9 röster)
      • Tror du på allvar att klassgemenskap utesluter folkgemenskap? Snarare anser vi att det senare byggs utifrån det förstnämnda.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -11 (av 11 röster)
        • Anonym says:

          ”Tror du på allvar att klassgemenskap utesluter folkgemenskap? Snarare anser vi att det senare byggs utifrån det förstnämnda.”

          De är uteslutande. Klasskrigets hyllande är folkgemenskapens själva motpol. Det finns för övrigt inte ett endaste dugg om någon folkgemenskap i marxistiska teorier, så du kan sluta ljuga. Vi kan inte bara vår egen ideologi väl, utan kan lustigt nog också mer om den du själv påstår dig tillhöra.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +7 (av 7 röster)
          • Klasskampen ska utmynna i en samhällsgemenskap, DET är vårt mål.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -10 (av 10 röster)
          • Anonym says:

            Det kan du väl inbilla dig om du vill. Men klasskampen kan aldrig utmynna i en gemenskap eller något gott (och har ju heller aldrig gjort det), klasskamp – vare sig den kommer från höger eller vänster – leder bara till elände och ekonomisk ruin. De olika yrkesgrupperna behöver varandra, det är liksom grunden för arbetsfördelning/arbetsspecialisering, vilket i sin tur är helt nödvändigt för civilisation.

            Klasskampen, ja grunderna för denna, skall elimineras istället. Det är så man bygger gemenskap, folkgemenskap, inte genom att sprida idiotidéer likt vänsterns ”det bara behövs arbetare” eller högeryuppies ”dumma bönder och arbetare är inte viktiga”.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +7 (av 7 röster)
          • De som kompletterar varandra är hand- och tankearbetarna, det har vi alltid sagt. Däremot behövs inte överklassen, eftersom att de är, och alltid har varit, en översittarklass. Genom bland annat progressiv inkomstskatt, ska samhällets resurser fördelas rättvist mellan människorna.

            Den svenska överklassen utgörs till stor del av kulturmänniskor, och kultur kommer de fortsatt kunna ägna sig åt; den enda skillnaden blir att de inte längre kommer vara betydligt mer välmående än den nuvarande arbetarklassen.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -8 (av 8 röster)
          • Anonym says:

            Ni rödingar har alltid ägnat er åt folksplittring och enda möjligheten för er att få makt är att ta emot judepengar och sen massmörda människor. Men vi ska sätta stopp för er. ”The hard way”.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +5 (av 5 röster)
          • Anonym says:

            ”De som kompletterar varandra är hand- och tankearbetarna, det har vi alltid sagt.”

            Nej, det har VI alltid sagt.
            http://photos1.blogger.com/blogger/5108/2235/1600/affisch_svnazi.0.jpg
            Kommunismen tror istället att handarbetarna lika gärna kan ta över tankearbetet också.

            Arbetarna vid bandet skall även äga och driva företaget. Det är teorin iaf, realiteten är långt värre eftersom det bara blir staten/partiet som äger allt. Medan arbetarna bara blir kvar vid bandet som förr, men lever ett sämre liv i övrigt.

            ”Däremot behövs inte överklassen, eftersom att de är, och alltid har varit, en översittarklass.”

            Flera bland tankens arbetare skulle du själv klassa som just ”överklass”.

            ”Genom bland annat progressiv inkomstskatt, ska samhällets resurser
            fördelas rättvist mellan människorna.”

            Rättvist säger du? Vi minns ju dina utlägg om medborgarlön, där alla som vill ha pengar skall få, utan egentlig motprestation.. Så ”rättvist” är ju inte direkt rätt ord.

            En viss (men viss är väl knappast vad du tänkt dig..) progressiv inkomstskatt är kanske OK, men långt bättre är att hålla löneskillnaderna på rimlig nivå (alltså en inte alltför hög) från första början.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +5 (av 5 röster)
          • @Anonym

            Jag är inte renodlad kommunist, utan befinner mig någonstans mellan kommunismen och socialdemokratin.

            Jag håller med om att marxismen är för fokuserad på arbetarna, och liksom 1940- och 50-talens politiker i Sovjetunionen (som knappast är en förebild i övrigt) stödjer jag idén om folkfrontspolitik, där kommunister och socialdemokrater samarbetar.

            Syftet med att staten ska äga företagen är att försäkra sig om att pengarna i samhället kan omvandlas till resurser, vilka staten då delar ut till folket. Med privat ägande finns risken att potentiella resurser istället hamnar i enskilda individers fickor, vilket inte är önskvärt.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -2 (av 2 röster)
  • Robin says:

    Lycka till….
    Vem fan skulle gå med efter en nyligen nedläggning? Kommer bara bli pannkaka.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +10 (av 10 röster)
  • Johan Olsson says:

    Han kan säkert vara sjysst, men är det bara jag som tycker att han ser ut som en hollywood nazist? haha

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -10 (av 14 röster)
    • Ja det är nog bara du. Vart ser han ut som en hollywoodnazist? Han ser helt neutral ut.
      En hollywoodnazist är en som tex har ett tygmärke med texten ”Six million more!” på jackan. Han säger inget sådant heller.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +14 (av 16 röster)
  • Dumsvensk says:

    Räcker det inte med ett SD.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 11 röster)
  • Frågan är om han har iq nog att bedriva ett parti, lär läggas ner innan det ens har startat.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 8 röster)
    • Meshuggah says:

      Jag tror folk misstolkar detta, det är väl realistiskt att det kan bli ett lokalt parti och skaffat ett kommunalt mandat. Om att starta ett parti för Mikael Eriksson fungerar som motivation att sprida det nationalistiska budskapet är det ju bara bra. Jag tror inte att han ens själv tror att hans egna parti skall utvecklas till att bli något SvP var i storleksordning eller ännu större för att konkurrera med NMR. Det är min syn på saken.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +2 (av 6 röster)
  • Det är bara att glömma att man ska kunna sitta och förhandla med EU, Nato, FN och alla andra ”humanitära”, ekonomiska och militära förbund om att få minska en smula på på takten av förintandet av vår ras. Jävligt naivt att tro att de som styr världen idag skulle ta hänsyn till ett litet demokratiskt parti i lilla Sverige. Och när tror de i bästa fall att de på demokratisk väg ska få så mycket makt att de ens kan lägga fram en försynt förfrågan i ämnet? 20 år? 30 år?
    Det brådskar mer än så med att komma till rätta med problemet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +12 (av 14 röster)
  • Gabriel says:

    Han var ganska lik Magnus Söderman.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 9 röster)
  • Till alla som skriver att Mikael ska komma över till NMR, är ni medvetna om att han är kristen?? Jag har ju sett lite i kommentarsfält och artiklar va ni tycker om kristendom, så skulle han ens vara välkommen hos er? Men jag håller iaf med er, det är mycket dumt att försöka sig på att starta något nytt parti i detta skede, (och det gäller även NMR´s partisatsning) Nej det vi ska koncentrera oss på nu är att utbilda folket, både nationalsocialister och nationalister måste ut på gatorna och övertyga folket om att vi är närmre slutet än va dom kan föreställa sig, och att SD inte är räddningen.. Vi måste gå ihop, oavsett tillhörighet och flytta fram våra positioner och göra folk mentalt redo för ett nytt SvP eller ett NMR parti. Men det gör vi inte genom att lägga ner massor med pengar och energi i valkampanjer osv, nej envishet och skolning är vad folket behöver om det ska kunna rädda sig självt!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 7 röster)
    • NMR gör ett bra jobb med nordfront och utbildar folket hela tiden, dock är två nationalsocialister folkvalda nu och det är därför att försöka bli omvalda i dessa kommuner.

      Riksdagsvalet känns mest symboliskt, om 20 000 människor röstar på ett nationalsocialistiskt parti så kanske fler vaknar till, sannolikheten för att de befintliga politikerna fattar tiodubblas då också(till 0.1%)

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 6 röster)
      • Ja absolut, men man kan inte rädda en hel befolkning med en hemsida, radikal kamp och övertygelse är vad som krävs, om du så kallar dig för nationalsocialist, nationalist eller rentav kristen.. SvP hade folkvalda (på sd mandat) i 6 olika kommuner, ingen av dom vart återvalda, trots mängder av propaganda, och hundratusentals kronor som pumpades in i valrörelserna. Det enda som hände var att SD bara fick ännu större inflytande och ännu flera mandat.. Va är det som får dig att tro att det kommer gå bättre för Öberg i Ludvika?? Det är inte vi som ska rädda folket, folket måste rädda sig självt, och i dagsläget så är folket alldeles för outbildat och korkat för att förstå att dom röstar mot sin egen undergång. Det är därför det är av all vikt att vi lägger fokus på bildning och upplysning, för när folket är redo så kommer vi finnas där som en drivande motor, men dom måste inse först att det är dom som måste ta steget..

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +3 (av 3 röster)
    • Anonym says:

      Som jag fattat det får du tro på vilken fiktiv Gud som helst bara du håller det för dig själv och inte låter dumheterna ta över.
      Nationalsocialismen och viljan att rädda rasen är nog.
      Kan du inte låta bli att leka Ulf Ekman gör du nog bäst i att hålla dig i bakgrunden istället.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +3 (av 7 röster)
      • Men om han tror att kristendomen är den rätta vägen att rädda rasen, skulle det vara en ”dumhet” då? Eller skulle han vara välkommen med sin ide?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +3 (av 3 röster)
  • Anonym says:

    Vore trevligt om RF kunde tänka sig att delta i en debatt på radio Nordfront.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +2 (av 6 röster)
    • Han vill ju så fruktansvärt gärna gå med i Motståndsrörelsen, men vågar inte riktigt ta steget, är därför han är här och försöker bli övertygad :)

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +4 (av 4 röster)
  • Ett nytt nationalistiskt parti utan radikalism är så dödfött. NS är den rätta ingrediensen :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 9 röster)
  • Slipsen says:

    Fullständigt slöseri med tid, pengar, erfarenhet och framför allt kompetens. Nu när den nationella rörelsen har den största chansen att enas under Tyrrunan på många år så vill flertalet nationella splittra rörelsen och bilda ytterligare ett liberalt parti(det kan inte ha undgått någon nationell att NMR bildar ett radikalt parti).
    När ska vi enas och skriva historia?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 8 röster)
  • Klaus Müller says:

    ”In Zeiten großer Not, bringt der Mittelweg den Tod”.

    Unsere germanischen Völker sind tödlich bedroht, ebenso wie alle Europäer.Ihr wißt es alle!
    Wie naiv muß man sein zu glauben, die von den Mächtigen der westlichen Welt und ihren Lügenmedien beherrschten parlamentarischen Systeme seien willens und imstande die durch die NEW WORLD ORDER geplante Vernichtung der Europäer zu bekämpfen oder gar zu stoppen?
    Und wie naiv muß man sein zu glauben, diese Masseneinwanderung folge keinem Plan und sei rein zufällig? Diese Vermischungsplanung durch die Auserwählten ist alt, der Kampf gegen sie wurde am 8.5.45 verloren.

    Nein, der gekaufte Parlamentarismus hilft uns nicht, im Gegenteil, er spaltet uns und damit unsere Kampfkraft. Divide et impera!

    Nur der Nationalsozialismus als Todfeind der int. Finanzherrscher kann Germaniens und Europas Kraft bündeln und entfalten.
    Laßt uns vernetzen, bereiten wir uns vor für die mit Sicherheit kommende große Krise und die damit verbundenen Bürgerkriege.

    Kämpfen oder untergehen!

    Sieg heil!

    Klaus Müller,
    Frankfurt-Tyskland

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +9 (av 13 röster)
  • Tor-Tyr says:

    Ser detta som mycket positivt.
    Då det inte finns en sportslig att han lyckas.
    Däremot kommer det nu blir svårare för att ett mer seriöst försök görs för att starta upp ett nytt parti vilket är mycket fördelaktigt fö NMR.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -2 (av 6 röster)
  • Klaus Müller says:

    ”I tider av stort behov, ger balansen i döden”.
    Våra germanska folken Sindh dödligt hotade, liksom alla Europäer.Ihr det vet allt!
    Måste man tro hur naiv, dör av världens ledare och västerländska medier visar deras lögner dominerade parlamentariska system vara villiga och kapabla att dö av den nya världsordningen planerade förstörelsen européer att slåss eller ens till stopp?
    Och hur naivt att tro att de måste vara, detta massinvandring följer någon plan och stärker Random? Denna blandning planering av de utvalda är gamla, kampen mot den förlorades på 05/08/45.
    Nej, det parlamentariska systemet köpt hjälper oss inte, tvärtom, delar det oss och därför vårt bekämpa kapacitet. Dividera et impera!
    Endast nazismen int som dödsfiende. Finansiella härskare kan och Germania Europa kombinera makt och utvecklas.
    Låter ansluta uns, förbereder vi oss för den kommande verkligen stor kris och tillhörande inbördeskrig.
    Kämpa eller dö!
    Sieg Heil!
    Klaus Müller,
    Frankfurt Tyskland

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 10 röster)
  • Hitler hade rätt det enda som lockar och attraherar väljare är principfasta radikala människor som visar vägen allt annat är dödsdömt.
    till och med i bibeln står det att Gud vill inte ha en som är ljummen utan en som är kall eller varm dvs en principfast människa som inte velar fram o tillbaks.
    det här med att bilda partier till höger o vänster förlänger bara lidandet för ert folk och splittrar rörelsen och förvirrar människor.
    vad ni behöver är ETT folk En Nation En Flagga allt annat är bara slöseri.
    mellanmjölksvägen är bara till för de svaga för de fega som inte riktigt vet vart de står i fråga om nationens överlevnad.
    det finns inget mellanting antingen är man Nationalist eller så är man inte det så enkelt är det om man vill rädda sitt land o sitt folk från att gå under.
    ett mellantings parti som SD tex förlänger bara lidandet för svenska folket eftersom de vill ha kontrollerad invandring men med tiden så blir ju svensken ändå en minoritet.
    svensken har fortfarande folkets o nationens öde i sina händer men då krävs det som sagt att ni står under en o samma flagg annars är det bye bye med er och er nation.
    någon eller några sanna nationalister borde prata förnuft med Mikael Eriksson och förklara för honom o hans gelikar att ni skadar rörelsen och skapar splittring och förlänger bara lidandet ännu mer.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 8 röster)
  • Ett citat från den förvisso inte särskilt sympatiske, men för min ideologi i viss mån representative Stalin:

    ”Saken torde vara klar. Det skulle varit meningslöst att störta kapitalismen i oktober 1917 och bygga upp socialismen under loppet av en hel rad år, om vi inte uppnår att människorna hos oss lever i välstånd. Socialismen betyder inte fattigdom och umbäranden, utan avskaffande av fattigdomen och försakelserna och organiserandet av ett välbärgat och kulturellt liv för samhällets alla medlemmar.”

    Notera att han säger ALLA medlemmar, och inte enbart vissa.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -8 (av 12 röster)
  • ”Stealing from capitalism is not like stealing out of our own pockets. Marx and Lenin have taught us that anything is ethical, so long as it is in the interest of the proletarian class and its world revolution.”

    – Nicolae Ceausescu

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -14 (av 14 röster)
    • Antingen kommenterar du fel artikel eller så har du svårt med läsförståelsen för jag fattar inte vad Stalin och Ceauşescu har med det som skrivits ovan att göra.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +9 (av 9 röster)
    • Anonym says:

      Och vad är i ”proletariets intressen”? Att beslagta all egendom som inte tillhör denna och överlämna den till de som inte förtjänar den och inte kan förvalta den? Vilket drabbar alla såklart, inklusive proletariet.. men det är klart, partipamparna, ”avantgardet” den (oftast judiska) politikeradel som all realkommunism i praktiken ENBART går ut på att föda – klarar sig ju och lever ju just alltid av det som man stulit från andra.. Så vem bryr sig??

      Om du sen fördelade all världens tillgångar så alla fick exakt lika mycket idag, så hade det varit stora skillnader igen redan imorgon.

      PS. Ceausescu fick precis vad han förtjänade.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +8 (av 8 röster)
      • Rumänien var ett socialt jämlikt land under Ceausescu.

        ”Om du sen fördelade all världens tillgångar så alla fick exakt lika mycket idag, så hade det varit stora skillnader igen redan imorgon.”

        Ni hävdar ju att ni är socialister, och därmed för fördelningspolitik, och då förstår jag inte varför ni invänder mot våra idéer. Men det är klart, ni kanske i grunden är smygkapitalister allihop.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -10 (av 12 röster)
        • Anonym says:

          Den rumänske vampyren fick vad han förtjänade. Borde inte det säga dig något? Om hur populär din röda socialism är? Nej, socialismen i NS har inget med din röda lusideologi att göra.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +6 (av 6 röster)
          • Vad i NS är egentligen socialistisk?

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -6 (av 6 röster)
          • Anonym says:

            Du gör samma fel som alla rödingar, beviljar dig själv tolkningsföreträde. Din röda socialism är i själva verket en materialistisk förvrängning av preussianismen som Marx gjorde.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +2 (av 4 röster)
          • Anonym says:

            Du verkar mena att socialism bara innebär att beslagta all privat egendom och sen dela ut den?

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +4 (av 4 röster)
        • Anonym says:

          Det är skillnad på att vara socialist och verklighetsfrånvänd. (kanske inte för en virrig plastkommunist likt dig dock) Vi tror självklart inte att alla har samma förmåga eller talanger, det vore helt verklighetsfrånvänt eftersom det bevisligen inte är så. Sen har ju just detta genomförts, när Sovjet avvecklades så delades statens företagstillgångar ut. Vad hände? Jo, oligarkväldet hände. Snart var majoriteten av dessa tillgångar i händerna på ett litet fåtal.

          ”Fördelningspolitik” är sen en sak: Att bygga ett socialt skyddsnät tex..

          Att nära snyltare och politikeradel på alla andras bekostnad som du förespråkar: det är en helt annan. Det ni förespråkar är ju inte ”fördelningspolitik” snarare stöldpolitik.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +3 (av 3 röster)
          • Vad då nära politiker och snyltadel? Vi vill att resurserna ska tillfalla VARJE medlem i samhället.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -7 (av 7 röster)
          • Anonym says:

            ”Resurser” uppstår inte ur tomma intet som ni rödingar tycks tro. De skapas av strävsamma och dugliga människor. Sen dyker alltid odugliga rödingar upp och kallar sin stöld och parasitism för något annat. Precis som judarna.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +4 (av 4 röster)
          • Anonym says:

            ”Vad då nära politiker och snyltadel? Vi vill att resurserna ska tillfalla VARJE medlem i samhället.”

            Mmm.. ni vill att alla ”resurser” skall beslagtas och sen delas ut lika mycket till alla vanliga samhällsmedlemmar (alla som inte är del av staten/partieliten) oavsett om dessa sen är snyltare eller produktiva och så en rejäl bonus till ”avantgardet”. (de som är del av staten/partieliten) Det är iaf så det som regel ser ut i kommunistiska länder. För alla är jämlika för er, men vissa är uppenbarligen mer jämlika än andra…
            Sen har ni mage att kalla detta ”rättvisa” i total förvräning vad rättvisa innebär. (Att få vad man FÖRTJÄNAR!)

            Ni är inte socialister, ni är samma skrot och korn som kapitalisterna, bara inverterat. Högern tror på att tillskansa sig resurser genom att plundra arbetare (genom att utnyttja dessa som så billig arbetskraft som möjligt), vänstern genom att plundra alla som har mer resurser än dom själva.

            Att skapa välfärd handlar dock inte om att plundra någon annan..

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +5 (av 5 röster)
  • nordmann says:

    Motstandsrørelsen er ikke et nasjonalrommantisk sirkus. Men nasjonalsosialistisk kamp organisasjon. Enten må dem melde segg inn eller ikke gjøre noe. De ødelegger arbeidet med sirkuset deres.
    FUCK OFF SVENSKENES PARTI, dere lever sammen med norrmenn og dansker

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 7 röster)
  • Klaus Müller says:

    ”Wir beseitigen die weiße Rasse mitsamt ihrer zu hohen und damit für uns gefährlichen Intelligenz durch multikulturelle Gesellschaft”.

    Henry Kissinger, Zionist und Vertreter der NEW WORLD ORDER, NWO.

    Diese internationale Weltmacht durch Parlamentarismus bekämpfen, der Teil des Systems ist?
    Das hieße den Teufel mit Belzebub austreiben.

    Nein, wir müssen uns vorbereiten durch nationalsozialistische Organisationen wie NORDFRONT auf die kommenden Bürgerkriege(Rassenkriege), wenn die große int. Weltwirtschaftskrise kommt, wie von Volkswirtschaftlern vorausgesagt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 5 röster)
  • Klaus Müller says:

    ” Vi eliminera den vita rasen , tillsammans med sin höga och därför farligt för oss intelligens genom mångkulturellt samhälle.

    Henry Kissinger , sionistiska och företrädare för den nya världsordningen , NWO .

    Bekämpa dessa bland natione världsmakt genom parlamentarisk , vilket är en del av systemet ?
    Det skulle driva ut djävulen med Belsebub .

    Nej, vi måste förbereda genom nazistiska organisationer som NORDFRONT i det kommande inbördeskriget ( Race Wars ) när den stora int . Depression kommer , som förutspåtts av ekonomer .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 4 röster)
  • Jan L says:

    Det räcker med bilden på Mikael Eriksson för att inse att hans nya parti blir ett fiasko.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 10 röster)
  • Skulle vilja höra varför alla dessa nationella aldrig kan tänka sig att stödja SMR?

    SMR har ett mandat i Ludvika kommun. Inte mycket, men det är mer än vad någon annan nationell organisation har.

    SMR har folk som oavbrutet arbetar för sin organsiation. Nästan dagligen är det rapporter om aktiviteter i landet.

    Den ideologiska inriktningen är glasklar. Inget ”nationell någonting”. SvP fick i sina led såväl nationalsocialister som nationaldemokrater som nationellt kristna. Det höll inte.

    Ett nytt nationellt parti som av någon anledning inte är nationalsocialistiskt kommer bara att konkurera med SD men ärligt varför då välja ett litet parti när du har ett större. Många nationella är ju pragmatiska så det blir extremt svårt att konkurera.

    Naziststämpeln kunde SvP aldrig tvätta ur. Så varför då inte vända det till fördel? Ingen vill ta debatt med någon som sitter och velar och inte kan svara ja eller nej på frågor som tar upp nationalsocialismen och Adolf Hitler. Ingen vill ha att göra med en som velar och försöker vinna poäng på att han är mjuk. Det borde nu vara uppenbart att en mjukare linje inte fungerar i den så kallade nationella rörelsen.
    Är den inneboende rädslan för nationalsocialismen så stark bland vissa nationella så är det bästa alternativet att de helt enklet slutar med politik. De gör då inget gott, men heller inte något ont!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 8 röster)
  • Hela registret av “nationella” sitter och debatterar sig blåa i ansiktet hur “nationell” man ska vara för att lyckas och partier kommer och går. Samtidigt missar man en så pass viktig komponent att alla (från SD till SvP, och ev nykomlingar) kommer misslyckas totalt att driva ett fungerande samhälle, om de skulle få chansen.

    Nationalsocialismen är unikt i att ha ett långsiktigt fungerande, och beprövat, koncept för monetärt system. Så länge ingen kommer upp med något bättre, kommer nationalsocialismen att bli det vinnande systemet, det efter den oundvikliga ekonomiska kollaps som kommer att komma i västvärlden. Alternativet är att folk svälter ihjäl.

    Det är bara att titta på ekonomiska nyckeltal (som skuldsättning och tillväxt) så förstår man att det ekonomiska system som finns i dag, där skulder hela tiden växer, med nödvändighet kommer att rasa ihop. Och det är ju en sak att vara emot ”bankväldet”, det finns folk över hela politiska registret som är det, men det handlar ju också om att presentera något att ersätta det med, och där är det tyst från alla håll, utom från nationalsocialisterna.

    Alla vore naturligtvis välkomna att försöka tänka ut något, men ingen har hittills kunnat presentera något annat som ens påminner om ett långsiktigt fungerande ekonomiskt koncept. Vad gäller svenska politiker över hela etablerade skalan (inklusive de flesta sk ”nationella”) är de totalt handfallna, det finns ingen som ens försöker att tänka, det är ju så mycket enklare att stå och skrika och gorma mot andra.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 6 röster)
  • Inga fler jävla partier nu.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +8 (av 8 röster)
  • Den största fiende som de nationella i Sverige måste bekämpa är dom själva. Jag sa redan för 10 år sedan att det är splittringen som gör att man aldrig avancerar. Den nationella rörelsen är död om 10 år precis som i Danmark om folk inte lägger prestigen åt sidan. Vill man nå sitt slutmål för att kunna befria Sverige, eller vill man bli en marginaliserad klubb för inbördes beundran? Vi är på väg att utrotas och det enda man mäktar med är att starta upp nya organisationer under ny skepnad som i längden gör att ännu fler tappar gnistan och slutligen blir ”en god demokrat”. Är det våld mot nyckelfigurer i den nationella rörelsen som måste bli lösningen för att kunna avancera? Jag börjar faktiskt att tro det. Skadliga element måste motverkas med full kraft om utvecklingen fortsätter.

    Mvh en oberoende nationell

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 6 röster)
    • Anonym says:

      Bra! Då vill jag se att du börjar med dig själv och blir en organiserad nationell med en gång.

      https://www.nordfront.se/svenska-motstandsrorelsen/medlemsskap

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +3 (av 3 röster)
      • Jag förstår vad du menar, att jag är en del i haveriet. Du har säkert en poäng, men jag är blott en pusselbit i det totala haveriet. Jag kan vara ärlig, och det krävs lite mer för att jag ska slänga mig in i hetluften igen. Vad som krävs för mig och flera andra i min sits är att de befintliga personer som är organiserade samverkar och städar upp i det nationella ledet och att man hittar en lösning på de olika grupperingar som dör lika fort som de poppar upp igen. Vem är förvånad att SvP får lägga ner när medlemsrekryteringen till stora delar har gjorts genom spelningar och skivförsäljning med tvetydigt budskap? Inte jag. Barnsjukdomarna måste bekämpas på permanent basis innan det riktiga arbetet kan påbörjas. Allt handlar i slutändan om trovärdighet och det saknar den nationella rörelsen. Ingen skugga över Motståndsrörelsen, ni är ljuset i mörkret, men jag förväntar mig mer av er.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +1 (av 1 röst)
        • Ja du kommer väl gå med fem minuter innan maktövertagandet och säga jag har alltid gillat er!

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +3 (av 3 röster)
          • Jag har varit organiserad tidigare, så jag har inget problem med att få lite skit under naglarna. Ska man göra en uppoffring som kan kosta en sitt levebröd och även livet så måste man känna att det finns en trovärdighet i det man gör, och i mina ögon saknas det trovärdighet i den nationella rörelsen. Svårare än så är det inte. Motståndsrörelsen måste bli lite mer innovativa och självkritiska. Jag tycker att ditt förhållningssätt mot mig är ett bevis på att nationella generellt inte är mottagliga för någon som helst kritik. Sållar man sig inte i ledet och håller käften så blir man dåligt bemött, precis som jag blev utav dig nyss.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: 0 (av 4 röster)
        • Ingemar W says:

          Förändringen börjar alltid med dig själv! När du gjort ditt allra bästa då har du även lyckats inspirera en till kämpe. Till slut har vi tillsammans byggt ett helt ”pussel”.

          Snöbollen är i rullning men med din taktik så minskar bollen ju mer vi rullar för de goda individerna anser sig vara för goda för att orka göra vad som krävs. Ursäkternas tid är förbi. Gör din förbannade plikt, inte främst för organisationen utan för ditt FOLK.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +2 (av 2 röster)
  • Anonym says:

    Om han nu tänker lägga sitt parti någonstans mellan SvP och SD, är det bättre att han går med i SD. Det behövs inte något nytt parti, som ändå kommer få kämpa i en generation för att bli invalt i riksdagen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 4 röster)
  • Fredrik says:

    Från NSF till SVP och nu något nytt, tror inte att det kommer gå så bra tyvärr men önskar så klart lycka till!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Bra att du startar nytt parti, Mikael Eriksson! Sverige behöver fler nya partier som kan nå ut till människorna och göra dem aktiva.

    Det viktigaste är att man valsamverkar sig förbi 4% ex. genom Valsamverkanspartiet, annars är det helt riktigt en mycket dålig idé att starta nya partier som hamnar under 4% och på så vis stjäla mandat från de minst dåliga alternativen i riksdagen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Fann idag evidens på varför Svenskarnas parti endast fick 0,07% i riksdagsvalet 2014. Det handlar inte enbart om taktikröstning p.g.a. 4%-spärren och brist på valsamverkansförmåga. Svenskarnas parti tycks fascinerande nog befinna sig i fel indoeuropeiskt land.

    https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2013/05/15/a-fascinating-map-of-the-worlds-most-and-least-racially-tolerant-countries/?utm_term=.5feb286879ec

    http://www.mycontinent.co/Racism.php

    https://www.quora.com/How-severe-is-racism-in-India

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *