RN#35: Dialog med Ryska Imperiska Rörelsen

NORDFRONT. Denna vecka förde Radio Nordfront en dialog med en företrädare för Ryska Imperiska Rörelsen.

avsnitt35

Klicka för förstoring.

Här kommer avsnitt 35 av Radio Nordfront. De fasta medarbetarna Robin Palmblad, Emil Hagberg och Martin Saxlind samtalar i detta avsnitt med Nikolay från Sankt Petersburg, som är aktiv i Ryska Imperiska Rörelsen.

Med tanke på avsnittets karaktär höll vi dialogen med er lyssnare relativt kort, vi kommer dock att i nästa avsnitt läsa upp meddelanden från er som donerat till Radio Nordfront under veckan som gått.

Avsnittet gick bland annat in på:

  • Nikolays uppväxt och skolgången och dagens Ryssland.
  • Ryska Imperiska Rörelsen och dess historik.
  • Hur Ryska Imperiska Rörelsen har identifierat och bekämpar samma internationella finansplutokrati som försöker utrota de Nordiska folken.
  • Ryska Imperiska Rörelsens syn på makthavare i dagens Ryssland.

Besök deras webbplatser här: Rus Imperia och Rus Partizan.

Stöd Radio Nordfront:

Gillar du Radio Nordfront? Ditt stöd behövs och från och med nu går det för er lyssnare att donera till Radio Nordfronts verksamhet. Glöm ej heller att gilla vår officiella Facebook-kanal.

Swish-nummer: 0727123369
Bitcoins-plånbok: 1AJiMVvWvSc7eShqEvHa7mufkNne4CnhQa

Bitcoin-Profits3f2acbaa-c36c-44e1-9542-28436d34a695

Lyssna på avsnittet (93 minuter):

Det går även att ladda ner avsnittet i .mp3-format genom att klicka här eller på nedladdnings-ikonen uppe i högra hörnet på Soundcloud-spelaren, ovanför.

Glöm ej att prenumerera på vår Youtube-kanal och Soundcloud-kanal.

Radio Nordfront är tänkt att fylla den efterfrågan som uppenbarligen finns på att Nordfront och Motståndsrörelsen ska börja med podcast/webbradio. Vi har valt att börja i liten skala och tänker känna pulsen på våra lyssnare och utvecklas allt eftersom. Vi försöker att ha stora öron och vara våra lyssnare tillmötesgående.

Radio Nordfront är en del av Nordfront och Motståndsrörelsen och budskapet som förs ut i radion kommer i stort att vara i linje med det rörelsen står för. I vissa, ofta mindre viktiga, frågor är dock åsikterna mer personliga.

Fasta programledare: Robin Palmblad, Martin Saxlind, Emil Hagberg och Pär Öberg.

Vidare kommer intressanta personer från Motståndsrörelsen, men även utomstående nationella, att bjudas in för att medverka i Radio Nordfront.

Flattr this!

  • Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här.

  • Elias says:

    Detta ska bli mycket intressant att lyssna på!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +21 (av 27 röster)
  • Robin-V says:

    Ska ni inte lägga upp det på Youtube?
    Andra spelen funkar inte för mig.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 5 röster)
  • The way i heard the story told, the 19th centuary was a period of finnish revival in Finland. Finland also benefited by now being a borderregion of the strong, expanding russian empire. Rather than as it had been during the last 100 years of swedish rule, being the borderregion of an empire that was losing power and thus having its borderregions violated regularly. But im not finnish, so what do i know.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 22 röster)
    • Sweden actually invested quite heavily in it’s Eastern provinces and it would undoubtedly have befitted Finland more to have remained a part of Sweden during the peak of the industrial revolution. Many of the investments Sweden had made in Finland went into decline after Russian takeover and Finland remained a very agrarian society well into the 1950’s.

      Looking at the industrialisation in Sweden you do get a sense that Finland would have gotten a large share of that cream instead of remaining largely stagnant.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +1 (av 19 röster)
      • But not cultureally. And that is what matters.
        Finnish nationalism was a threat to sweden. While to the Russian empire, it was useful at the time since it alienated Finland from wanting to become part of Sweden again.
        Also, the Russian empire would have kept pushing west and who knows what having wars with the Russian empire every 30 years would have done with the finnish economy? It is better to be the borderregion of a strong and secure empire. Than to be the borderregion of an empire on the wane.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -1 (av 17 röster)
  • Okej… Blev nog lite fundersam över grabben. En antizionist är han vilket givetvis är bra och en utgångspunkt för att vi kan ta honom på allvar, men det här med Finlad och de Baltiska länderna… hmm…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +17 (av 41 röster)
    • Geopolitiskt så är de baltiska länderna för små för att försvara sig. Alltså kommer de alltid vara en del av något annat maktblock. Och vi ser vad gloalisterna gör där de styr?
      Nu är de ryska minoriteterna ett oacceptabelt hot mot balterna, de måste lösas innan balterna någonsin kan närma sig Ryssland frivilligt. Ryssland måste i vart fall visa god vilja genom att göra det lätt för dem att flytta hem igen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +14 (av 20 röster)
  • Chief says:

    Länge leve de Sanna Ryssarna i frid! Fuck Putin och hans Kommunistiska/Jüdiska idéer!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -8 (av 34 röster)
    • Arne Strand. says:

      Fuck Yourself Idiot – You know nothing about Worldpolitic.

      Putin är Rysslands Räddning i denna tid !.

      Arne Strand.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -4 (av 32 röster)
      • Rysslands räddning jo.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 14 röster)
        • Hellre Putin, långt hellre, än några nötter som verkar vilja erörva halva Europa och skulle lyckas dra igång världskrig på kuppen. Det borde vara brottsligt att vara så naiv: Det här är ingen lek, och om man inte förstår konsekvenserna av en sådan politik borde man inte komma i närheten av politik.

          Krig mellan väst och Ryssland vore inte någon romantisk & hjältemodig konfrontation mellan ondska och godhet som vad vissa barnrumpor på båda sidor verkar tro, det skulle bli stad efter stad utplånad, kulturarv efter kulturarv förstort, massiv svält, kollapsad infrastruktur, hundratals miljoner döda vita. Inget ”stålbad” så mycket som en ren utplåning. Om det inträffar är vi troligen så gott som körda – stora delar av Europa, USA och Ryssland skulle bli nästan folktomma och utan något som helst styre. Redo för andra raser att bara komma in och ta över och bygga nytt över vitas ben.

          Putin är inte galen, och inser att man egentligen inte kan vinna ett sådant krig. Som sagt tidigare, krigshets från ryssar är inte bättre än krigshets från Nato, båda skulle ge precis samma slutresultat.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: -6 (av 22 röster)
  • Först säger han att kriget i Ukraina inte kan lösas förrän Ukrainarna inser att deras land i själva verket inte existerar. Sen pratar han om hur europas folk måste sluta bry sig om gamla tvister om gränser, för att enas i kampen. Dessutom ges det hintar om att man vill få in Finland i Ryssland genom att diskutera ”efteråt”.

    Detta visar bara att ryssar är våra fiender. Minst lika judestyrda (med skillnaden att de har en konservativ fasad). Skillnaden är att amerikaner är till stor del germaner, och därför samma folk som oss, det är dom ryssarna hatar och försöker bekämpa.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -23 (av 67 röster)
    • Sist jag kollade var det judar, EU och USA som försöker utrota oss nordeuropéer. Det är dessa krafter som inlett ett intensivt angrepp på oss — det är INTE det ryska folket som försöker utrota oss.

      Glöm aldrig det. Dessutom är maktförhållandena i Ryssland komplicerade.

      Som Emil sa är världen uppdelad i öst och väst. Och de som styr väst vill utrota oss fysiskt, för alltid. Samtidigt så vill de få oss till att kriga och dö mot Ryssland.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +38 (av 50 röster)
      • Det är judar som försöker utrota oss, dessa finns både i väst och öst. Det finns därför inget att vinna på fientlighet mot väst. Ryska imperalister vill ta över USA’s roll bara, men det är samma judar som styr Ryssland, bara en konservativ fasad för att passa det ryska folket bättre(som Nikolay själv sa). Ryska imperalister är därför inte våra vänner, utan bara anti våra länder, till förmån för att Ryssland blir nya USA.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -15 (av 41 röster)
        • ”Det är judar som försöker utrota oss, dessa finns både i väst och öst.”

          Fast de styr uppenbarligen inte allting i öst. Det finns även goda krafter i öst som står emot. Exempelvis RIR.

          ”Det finns därför inget att vinna på fientlighet mot väst. Ryska imperalister vill ta över USA’s roll bara, men det är samma judar som styr Ryssland, bara en konservativ fasad för att passa det ryska folket bättre(som Nikolay själv sa).”

          Judarna vill få oss till att kriga mot Ryssland, så att vita kan slaktas på slagfälten. Istället borde vi, just som nämns i programmet, få bort judarna och globalisterna från respektive land så att vita kan leva utan dessa internationella parasiter på våra ryggar. Men att trappa ner den judeinstigerade hetsen mot ryska folket vill så klart inte ZOG-troll som dig. Ni vill istället att vi ska kriga i de judekontrollerade bataljonerna nere i Ukraina. Chutzpah.

          ”Ryska imperalister är därför inte våra vänner, utan bara anti våra länder, till förmån för att Ryssland blir nya USA.”

          Vet inte ifall du missade programmet, men RIR, som intervjuades, bekämpar exakt samma fiende som försöker utrota oss nordeuropéer. De vill alltså samarbeta för att skära av tentaklerna som bankmaffian har över Europa och Ryssland.

          Är så klart det som måste ske — att vita i USA, Ryssland och Europa gemensamt reser sig mot parasiten och återtar makten över våra folk. Istället för att låta NATO föra oss till ett tredje världskrig där vita dör i miljoner.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +35 (av 49 röster)
          • ”Vet inte ifall du missade programmet, men RIR, som intervjuades, bekämpar exakt samma fiende som försöker utrota oss nordeuropéer. De vill alltså samarbeta för att skära av tentaklerna som bankmaffian har över Europa och Ryssland.”

            Trevligt, men man kan till sist inte samarbeta eller vara vän med någon som samtidigt tycker att hans land borde erövra och regera över en.

            Det är ju inte NMR eller dylikt som intagit en sådan oresonlig position heller. Det är RIR som gjort det så om du skall klaga på att någon part saboterar vad som kunde vara samarbeten, klaga där.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -4 (av 22 röster)
        • Germanska folket först! says:

          Tummen upp för Emil.

          Den evige juden använder bara olika metoder att uppnå samma mål, skillnaden är bara anpassningen efter situationen(Ryssland).

          Ryssar är dock inte vårt största hot i nuläget, just nu är det Judens muslimska trupper som är innanför våra länder.

          Någon borde Starta ett Heligt Germanskt Korståg i Europa som renar landet ifrån alla icke germanska element.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: -9 (av 27 röster)
          • Något annat says:

            ”Någon” är du, förstås. För du menar väl inte den gamle svikaren Någon Annan?

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +16 (av 16 röster)
    • Den amerikanska staten är något värre än den ryska i alla fall, men vita amerikaner står närmare svenskar än vad ryssar gör. Alla nuvarande stater är anti-vita i varierande grad.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -7 (av 27 röster)
      • Klaus Katzschke says:

        AK, Du drömmer. Skall vita amerikaner slakta germaner eller svenskar så gör de det. Detsamma gäller britiska och franska soldater.
        När den tyska kanslern Schröder sade nej till Irakkriget blev tyska utbyteselever mobbad i USA. Man sade dem Tyskland skulle ochså bombaderas samtitigt (Der Spiegel Nr.12, 2003-03-17, s.46).
        Tänk på att många vita svenska följer ockupationsregeringen, välkomnar invasorer och är emot svenska patrioter.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +6 (av 22 röster)
        • Jag pratar om att de rasligt sett är mer närstående svenskar än vad ryssar är och ingenting annat. Deras attityd åt det ena eller andra hållet förändrar inte detta biologiska faktum. Om du tror att ryssar inte kommer slakta svenskar i ett judiskt tredje världskrig, så drömmer du verkligen. Västerlänningar kommer slakta ryssar på judisk order och ryssar kommer slakta västerlänningar på judisk order, samtidigt som ”nationella” hejar på den ryska sidan. Kvar blir ingenting, vilket är judarnas mål.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: -7 (av 29 röster)
          • Klaus Katzschke says:

            Jag tror att ryssar slaktar vilken fiende som helst i VK3. Jag tänker om ”vita” amerikaner mer som Odysseus skriver.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +4 (av 14 röster)
    • Odysseus says:

      ”..Skillnaden är att amerikaner är till stor del germaner”

      Nja, USA styrs av en judisk elit, och är ett mångetniskt imperium. Problemet är dessutom att de germanska folken (skandinaver, tyskar, britter m.m.) i USA ofta är smått…korkade, är ”evangelistiska” sionister och har förlorat sina etniska rötter. Typ som slaviska ryssar delvis tappat sitt europeiska arv (om inte värre).

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +9 (av 19 röster)
  • Ska bli gutt att lyssna på fikarasten!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +10 (av 12 röster)
  • Kotten says:

    Dåligt avsnitt. Kändes rörigt och jobbigt. Inte som dom andra som är bra.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -2 (av 38 röster)
    • Radio Nordfront är ALLTID rörigt och jobbigt =)Tog de upp Aleksandr Dugin i programmet? Tänker inte beta av ett helt program utan att de tog upp den enda fråga jag är intresserad av.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -16 (av 24 röster)
  • Ökenräven says:

    Kaffe och lite Radio Nordfront. Så är lördagen räddning.
    HELL SEGER MINA BRÖDER OCH SYSTRAR!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +19 (av 25 röster)
  • Germanska folket först! says:

    Nikolay vill uppenbart att Finland ska tvingas att bli en del av Ryssland. Han är en giriga rysk imperialist, och han värderar imperialism, före ras, och är inte intresserad av att bevara folks rasliga renhet och självbestämmande.

    Han ser inte världen efter ras, utan efter nationer.

    Han är ingen Nationalsocialist.

    Vi må ha en gemensam fiende(Zog) , men det gör oss INTE till vänner.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 60 röster)
    • Slaverna är en raslig undergrupp som utgör en nation, nationalist är han heller inte. Antizionist joo, men annars upplevde jag honom som imperialist och Stalinist mm mm. De är en motkraft till Usa/Eu/Nato etc. Sionisterna från väst är fiende nr1 och deras ”russofobia” är patetisk, men det gjör inte Ryssland till någon vän eller allierad. Ryssland vinner ideologiskt på sionismen, så de får nationella oppositionen lurad på sin sida. Ifall de ska ha Finland, DÅ SLÅSS VI!!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -3 (av 45 röster)
    • HellSeger77 says:

      Jag håller fullständigt med det som signaturen ”Germanska folket först” skriver!

      Bara för att vi har en gemensam fiende (ZOG) så gör det inte oss till vänner! Ryssen är inte att lita på. Ser man historiskt så har ryssen alltid utgjort ett hot mot Sverige, vi har ju tom krigat mot Ryssland (även om det var 300 år sedan under Karl XII ämbete).

      Nikolay nämner inte en enda gång att han är en Nationalsocialist eller att han delar våra värderingar/politiska program fullt ut. Han vill också uppenbarligen att Finland ska tvingas bli en del av Ryssland! Undrar vad våra Finska kamrater i Nordiska Motståndsrörelsen tycker om det??

      Bara själva namnet Ryska IMPERISKA RÖRELSEN säger väl allt! Tror att om dom fick som dom ville, så skulle dom erövra Sverige och göra det till en del av det ryska imperiet, där vi skulle ha minimal självbestämmanderätt.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 56 röster)
      • Vad skall Ryssen med Finland? Kan inte Finland fan vara självständigt, samma sak gäller baltiska staterna? Finns det olja längs kusten eller vad är det som är så magiskt med Finland?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +17 (av 23 röster)
        • Klaus Katzschke says:

          Ryssland resp. Sovjetunionen fick redan stor del av Finland. Finland har viktiga naturresurser:
          http://se.gtk.fi/geologi/naturresurser/metaller/

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +9 (av 11 röster)
          • Ryssen har i praktiken alla metaller som de kan tänkas behöva. Det finns inget behov någonstans av att ta Finland, Baltstaterna eller någon annan.

            Det handlar bara om någon form av pantad idiotidé att Ryssland skall vara ”imperium” och erövra, de skulle förmodligen knappt ens kunna säga VARFÖR själva, som den här gruppen fått på hjärnan. De kanske har spelat för mycket dataspel eller nåt.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -7 (av 23 röster)
      • Tobias Ekberg says:

        Ni kan lita på att ifall Putin skickade in sina styrkor i Sverige så låg samtliga nationalister och nationalsocialister pyrt till, tro inget annat.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -3 (av 37 röster)
        • Nej, bara såna som du. För andra nationalister skulle kriga mot sådana som du isåfall.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +13 (av 21 röster)
          • Tobias Ekberg says:

            Jaha. Då vill jag veta varför tack!

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -11 (av 13 röster)
      • Finland, Baltstaterna, Ukraina.. var det några fler? Verkar som hela världen måste tillhöra Ryssland, för vårt eget bästa såklart: Är man emot så är man en splittrare och en NATO-lakej.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 32 röster)
    • Finne88 says:

      Jag håller helt med dig.

      Jag tycker att där finns någonting lite judisk i den ryska folksjälen. Dom behandlar andra (ofta mer civilicerad) folk illa men sen har dom svårt att ta till sig kritik och känna skam över sina handlingar. De är snabba att ropa ”Russofobi!” när någon kritiserar dom. Det verkar så att dom ser sig själv som bästa folk i hela världen oavsett vad dom gör. Så klart nyttig inställning i evolutionärt perspektiv men inte så kul för andra folk och i min mening lite omänskligt på judeliknande sätt.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -1 (av 47 röster)
      • Det är ju ukrainarna som liknar judar. Dels så kommer judarna därifrån och har blandat sig med dem, och ukrainarna har till och med sin egen holocaust som de gråter om, som de kallar Holodomor. Stalin ska ha slaktat ukrainarna och sålt dem som kött till västeuropa plus massa andra sanslösa historier i bästa holohoax-stil.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +10 (av 22 röster)
    • Tobias Ekberg says:

      Som du säger är det då endast ett imperium man strävar efter och inte raslig homogenitet, sammanhållning.

      Sen att man skulle ta Finland och Baltikum?
      Självständiga europeiska länder!
      Snacka om att vara den vita människans dödgrävare!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +2 (av 34 röster)
      • Så du säger. De enda som är den vita rasens dödgrävare är ju de galna ryssofober som undrar om det är särskilt rimligt att världens redan största land skall få fritt erövra vitt land efter land.. Då har man svikit rasen!

        Vi måste stödja ryskimperialistiska rörelser som inte ens verkar vara rasideologiska, för rasens skull. Annars är vi ZOG/hasbara/NATO troll och rasförrädare av det värsta slag. Rasen är viktigast som påpekats, därför får inte idéer från icke rasdrivna organisationer om att erövra andra vita folk och ta deras länder ifrån dom, kritiseras.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -7 (av 27 röster)
    • Han sa ju inte det i ”klartext”, men man kunde väl ana suktan efter kejsardömet Rysslands forna territorium.
      Rasen och livsutrymme är allt och han har rätt att vi måste enas för att inte gå under av rasfrämlings horderna.
      Ryssar är ju ändå Europeér och vi måste alla verkar mot utrotningen av den vita rasen.

      Finnarna bör få tillbaka mark som bolsjevikerna/zionisterna stal under andra världskriget, som en god gest.
      Finnarna bör i sin tur nobba NATO/EU helt, bygga upp ett eget starkt försvar.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +16 (av 18 röster)
      • ”Rasen och livsutrymme är allt och han har rätt att vi måste enas för att inte gå under av rasfrämlings horderna.”

        Så varför är man så jävla pigg på att ta andra vita folks livsutrymme? Framförallt när man talar för ett land som har långt långt mer livsutrymme än man använder eller behöver.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 22 röster)
        • Kanske borde omformulera mig, men han har i alla fall rätt att vi måste enas mot horderna.
          De bör fokusera mer på rasen.

          Vad vet jag..
          Starkare stater vill dominera över andra mindre stater och folk.
          Att ena alla vita folk mot mörker invasionen blir ju svårare, om vi ska bråka med varandra.

          Vem tjänare på det? ZOG.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +11 (av 13 röster)
          • ”Starkare stater vill dominera över andra mindre stater och folk. Att ena alla vita folk mot mörker invasionen blir ju svårare, om vi ska bråka med varandra. Vem tjänare på det? ZOG.”

            Och det är ju knappast dom ”mindre staterna” som är problemet där då, eller hur?? Nu är det ju dock så att Ryssland inte verkar ha dessa ambitioner, inte nu iaf, det är RIR som har dessa ambitioner, det är dom som vill bråka med andra vita folk och erövra dom, och de verkar inte ens ha något vettigt skäl till det. Det finns ju ingen chans i helvete att det handlar om att värna vita eller att Ryssland skulle vara tvunget att göra sådant: att man skulle sakna resurser eller landmassa tex.

            Bevare oss att krigshetsande idioter får inflytande även i Ryssland likt de har fått i väst, då står nog kriget, och vitas undergång, för dörren.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -7 (av 19 röster)
  • Tog de upp Aleksandr Dugin i programmet? Tänker inte beta av ett helt program utan att de tog upp den enda fråga jag är intresserad av.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -4 (av 8 röster)
  • För dålig engelska

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -10 (av 20 röster)
    • Något annat says:

      Godtagbar engelska. Det gäller att använda sin inre språkbehandlare som tolk. Så har folk alltid gjort.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +14 (av 14 röster)
      • Något annat says:

        Hans engelska soråkkunskaper är utmärkta. Uttalet är mer ovant.
        För en svensk är det betydligt lättare att muntligen hantera det närbesläktade engelska språket, än för en ryss. Skåningar anses ha det lättast med engekskt uttal.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +12 (av 12 röster)
  • Ryssland är ett gigantiskt land, världens största med nästan 11% av Jordens landmassa.

    Så det är något, för att vara rak, sinnessjukt(!) över idéer att de borde regera över ännu mera. Snarare kanske de borde lämna ifrån sig lite till mer trångbodda folkslag.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 31 röster)
    • Det kan också tilläggas, denna gigantiska stat har en ekonomi att jämföra med enstaka amerikanska delstater. (Dom brukar jämföras med Kalifornien som förvisso är en av de rikaste)

      Byggd på stabilare och sundare grund (såväl ekonomisk som social), säkerligen, men Ryssland är i grunden inget starkt eller välskött land. Det är ett land med stor befolkning (fast i jämförelse med ytan blir landet nästan som en folktom öken), gigantiskt territorium och massvis av naturresurser. Likväl är det, och har historiskt nästan alltid varit, efter. (Och jag menar självklart inte ”efter” i någon PK-mening innan något pucko anklagar en för det, sådant är det bra att vara ”efter” i, utan i faktisk utveckling)

      Det hade kunnat vara så enormt mycket mer om det skötts bättre. För det är i grunden misskött och hade det inte varit just ett sådant enormt land med så mycket resurser och mark, så hade det förmodligen konkat.

      Ni kan ju tänka er hur världen sett ut idag om det tex var tyskarna som innehade det ryska territoriet, resurserna och antalen. Och ryssarna hade innhavt det tyska territoriet, resurserna och antalen. Vi kan ju säga som så att andraspråket idag inte hade varit engelska, att det bara funnits en enda totalt ohotad supermakt och att det inte varit USA, och att om andra världskriget ens brutit ut, hade det gått VÄLDIGT annorlunda…

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -5 (av 29 röster)
  • Rysk FA says:

    Som en ordinär rysk nationalistisk politisk soldat vill jag säga angånede” Finlands fråga”:
    Personligen är jag fruktansvärt trött på det. Det är som att mata ett barn med samma gröt om och om igen. Tänk er att Ryssland nu skändas och våldtas av fiendekrafter. Och så kommer fram en finne och säger : ”Vad tycker du om mig?”. Fan! Ingenting! Det enda man tänker på är att frigöra sig från fienden som har nu torterat Ryssland och ryska folket i snart över 100 år!!!
    Konstanta anklagalser, angrepp och förolämpningar mot ryssar kommer inte leda er någonvart. Vill ni ha krig (ni som menar att ryssar är era fiender)? Prova på om ni törs. Många genom historien har försökt med det utan att lyckas. Var är de nu?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -7 (av 37 röster)
    • Karl XII lyckades bra tycker jag.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +5 (av 21 röster)
    • ”Konstanta anklagalser, angrepp och förolämpningar mot ryssar kommer inte leda er någonvart.”

      Detta kan vara den mest defacto ryssvänliga eller ”ryssförstående” om du så vill, sidan, i Sverige. Och det kallar du likväl för ”konstanta anklagelser, angrepp och förolämpningar”.. du är ju nästan värre än en jude i ditt offerkomplex.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -3 (av 23 röster)
    • Tobias Ekberg says:

      Det är inte den vanlige ryssen i gemen som är vår fiende, långt därifrån.

      Det är bara som så förstår du att vi inte riktigt vet var vi har era nationalistiska rörelser, jag blir inte riktigt klok på dem i alla fall.

      Krig?
      Snälla nån, varför skulle någon här vilja anfalla er?
      Dumheter!
      För det första skulle vi inte ha en chans i helvete att besegra Ryssland – fakta – dessutom: det har spillts tillräckligt vitt blod som det redan är, både i historien och nutiden.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -7 (av 19 röster)
    • Finne88 says:

      Rysk FA bete sig precis som jag skrev där uppe:

      ”Dom behandlar andra (ofta mer civilicerad) folk illa men sen har dom svårt att ta till sig kritik och känna skam över sina handlingar. De är snabba att ropa ”Russofobi!” när någon kritiserar dom.”

      Måste vara jävligt svårt att vara rysk, man får inte ens vilja erövra Finland och baltiska länderna utan att bli kritiserade och förolämpade.

      Med vänner som ryssar, vem behöver judar?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +1 (av 29 röster)
  • Rysk FA says:

    mmm skriver:2015-12-12 kl. 22:47
    Karl XII lyckades bra tycker jag.

    Till ful rispekt Karl XII han är misslykades.
    Du kan inte egna historien

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -3 (av 15 röster)
  • NMR Ryss says:

    De finska kamrater jag har mött personligen inom Nordiska Motståndsrörelsen har aldrig visat någon fientlighet varken mot mig, ryssar eller Ryssland i allmänhet. Vad jag har lärt mig när det gäller Motståndsrörelsen så är man väldigt klar i fråga om hets mot andra vita folk. Hetsar man mot rasfränder så är man sabotör, förrädare och till följden utesluts från organisationen med omedelbar verkan.

    Nordiska Motståndsrörelsen har fastslagit att vita rasens överlevnad är organisationens grundsten. Det är därför NMR har lyckats samla alla möjliga vita utlänningar under sitt befäl.

    All hysteri och rysshets är dels ordnat av massmedia, israeliska hasbara troll, statens internetkrigargruppen och dels av strasserister (ni vet vilka ni är!). Sedan finns det tyvärr vissa balter och finnar som är beredda på att offra allt, bara de får kriga mot Ryssen. Patologiskt rysshat (som är utan tvekan framodlad av ZOG) leder till att sådana nationalister kallar exempelvis zoomalier för sina bröder när dessa tar deras sida. Judiska ”nazi” bataljoner i Ukraina är ett utmärkt exempel.

    I Nordiska Motståndsrörelsen har vi svenskar, norrmän, danskar, finnar, ungrare, greker, ryssar, amerikaner och många fler. Dessutom har vi folk med olika trosuppfattningar: ateister, kristna, asatroende. Alla är vi enade för att kämpa för rasens överlevnad.

    Det finns ingen annan fråga som är viktigare än det!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +9 (av 39 röster)
    • Germanska folket först! says:

      Ett utmärkt exempel på varför man avstår ifrån medlemskap i NMR. Att tillåta rasbastarder som greker & company att delta i en så kallat ”Nordisk” rörelse.

      Tycker Nordfront.se gör ett superbra jobb med att sprida nationalsocialism och information om ZOG och stödjer det helt ut, men att låta främlingar in i sina led finner jag absurt.

      Kan dom inte bara åka hem och föra kampen i sina egna länder?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -15 (av 39 röster)
      • Tobias Ekberg says:

        Citerat: ”Ett utmärkt exempel på varför man avstår ifrån medlemskap i NMR. Att tillåta rasbastarder som greker & company att delta i en så kallat ”Nordisk” rörelse.”

        Jo du gör ju verkligen mycket för att ena oss vita, storartat!

        Säg mig, du är nationalsocialist, eller hur?
        Så du menar trots att många hävdar motsatsen att A. Hitler faktiskt ansåg alla andra européer utom oss nordbor som ”untermenchen” – är det så?

        Nej, jag är inte PK!
        Långt därifrån grabben!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -10 (av 26 röster)
    • ..Och det finns inga problem alls med organisationer som anser att Ryssland, redan världens största land, evinnerligen skall bre ut sig på alla andras bekostnad? Det måste man acceptera för annars är man troll, splittrare och rasförrädare, och rysshatare som önskar krig mot Ryssland (som i ”Rysk FA”s inlägg tvivelaktigen låter som ett hot i stil med ”alla som kritiserar ryssland borde dödas”) dessutom.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +1 (av 29 röster)
  • Jag ser gärna fram emot ett eurasiskt samarbete som en kontring mot USAs världsockupation men jag vill verkligen inte se att några nordiska länder ska stå under rysk imperialism, eller annan imperialism för den delen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 24 röster)
  • Får dock säga att jag fått mer förståelse för Putins politik att hålla ryska ”nationalister” på mattan.. Om dessa idioter är representativa för sådana alltså. Trodde faktiskt, naiv som man kanske var då, att nationalisterna skulle vara just nationalister. Att dom skulle vara ”NATO-spioner” som vissa som formligen dyrkar allt Putin gör, det köpte jag inte och gör inte nu heller. Idioter däremot.. det är fullt möjligt.

    Så självklart vill han inte, som ingen människa som inte är bindgalen – att inbilska dårar som verkar vilja dra igång poänglöst erövringskrig för att förstora världens redan största land, och allt pga någon sorts romantisk inställning till forna tiders ryska imperium.. krig som förmodligen skulle leda till världskrig och Europas, Rysslands och USAs fysiska undergång (och därav i praktiken slutet för vår ras), får något som helst inflytande.

    Vem skulle vilja det som sagt, förutom en total bindgalning?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -7 (av 25 röster)
    • ”Att dom skulle vara ”NATO-spioner” som vissa som formligen dyrkar allt Putin gör *hävdade”

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -10 (av 16 röster)
    • Kan sen just juden få en bättre vän än sådana som i grund och botten vill starta krig mellan vita folk, krig som troligen skulle resultera i världskrig dessutom. Man kan snacka om att bekämpa judisk makt osv, men det finns andra idioter, tex i Ukraina, som snackar om det också.. samtidigt som de medvetet eller omedvetet ränner densammes ärenden.

      Krigshets mellan vita är såklart inte bara dålig när den kommer från NATO, den är dålig oavsett var den kommer ifrån!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -7 (av 21 röster)
    • Asgeir says:

      Detta är vad jag har försökt förklara för folk hela tiden. Det går inte att se på Ryssland som en liten etniskt homogen europeisk stat med endast ett folk, Ryssland ÄR en federation (imperium) där förvisso den största folkgruppen är ryssar, men knappast den enda och verkligen inte den enda som är ursprungsbefolkning någonstans inom gränserna, notera: ”inte den enda.” De är ursprungsbefolkningen till de europeiska delarna, men sen finns det många tiotals om ej hundratals andra folk som är ursprungsfolket i sina egna republiker inom federationen.
      Hur som helst, centrala jag ville få sagt är att ryska imperierörelsen gör bedömningen att Putin tillhör det globala kapitalet pga den statliga nepotismen, detta är självklart en missbedömning och bör snarare ses i ljuset av det faktum att inget land är demokratiskt, utan snarare någon form av feudalt samhälle efter europeisk modell, och att Putins regim helt enkelt är mer öppna med detta istället för en falsk fasad av 100% altruism och godhet likt det man ser i sagoböcker, som europeiska politiker försöker ge sken av att se är. Ryska ”nationalister” (som ryska imperierörelsen inte ens utger sig för att vara), hotar Rysslands stabilitet eftersom de drömmer om någon sorts ryskt världsherravälde pga romantiserad bild av det ryska imperiet som någon skrev tidigare. Ja, nej.. En sådan grupp utgör inget hot mot anglosionisterna men hjälper de snarare GENOM ATT hota makten av den grupp (ryska staten) som utgör det största hotet mot anglosionisterna, oavsett denna grupps ideologiska motiv bakom deras motstånd mot NATO

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +12 (av 18 röster)
      • Klaus Katzschke says:

        Putin gör rysk politik. Han är inte judiskt styrd ockupationspolitiker som regeringerna i Sverige och Tyskland. Eller finns det obegräsad muslimsk och afrikansk invasion i Ryssland? Ockupationsregeringerna är emot europeer. Det är inte Putin.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +14 (av 18 röster)
        • Asgeir says:

          Absolut, så är det.

          Jag skrev det tidigare inlägget när jag var väldigt trött så jag kanske inte formulerade mig bra. Vad jag ville få sagt var helt enkelt att demokratin egentligen inte existerar, men att detta inte innebär att Putin är dålig. Han är bra och det finns en anledning till varför han ”förtrycker” ”nationalistiska” organisationer i Ryssland.

          Ryska imperierörelsen har en rad vettiga åsikter, men jag tycker att de gör fel av att betrakta den ryska staten och Putin som deras fiender. I slutändan står de på samma sida eftersom den ryska regimen försöker knappast utrota det ryska folket.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +15 (av 19 röster)
          • Du glömmer att Putin inte ser det ryska folket så som vi gör. Han ser det ryska folket som en uppblandad massa av etniciteter som bor på samma yta innanför Rysslands gränser. Och det är förrädiskt. Däremot är Putin bra på att hålla tillbaka amerikanska intressen och dekadens.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -9 (av 11 röster)
          • Fast här belyser han att vita folkslag är utdöende: https://www.youtube.com/watch?v=kC8BzIEVyA8

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +12 (av 14 röster)
  • Rysk nationell enhets (RNE) ledare har tidigare sagt att slaver är det mest storslagna och ärorika folkslag som finns och att de är ”de sanna vita2. RIR verkar tro samma sak. Norden har en helt annan mentalitet och kultur än vad Ryssland har och det hade blivit undergången för oss om vi anammar rysk kultur.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -5 (av 19 röster)
  • Tobias Ekberg says:

    Nu jublar man på Expos redaktion, man ser hur vi angriper varandra, de får det de allra mest önskar.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -8 (av 20 röster)
    • NMR ryss says:

      Jag tror snarare att det är i själva verket är EXPO som trollar här och sätter betyg på kommentarer. Glöm inte att NMR har många fiender (kulturmarxister, vänster, expo, hasbara, statens stasi, strasserister m.fl) som använder sig av allt för att skada organisationen. Internetaktivism är en stor del av deras arbete.

      Samarbete med ryska nationalister är ett mardrömsscenario för dem. Händer det vi alla väntar på så kommer ryska nationalister ställa upp för Norden.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +14 (av 32 röster)
      • Strasserister? Du menar nationella som inte är smalsinta och är öppna för en konstant idétrömning för tt utvecklas till skillnad från nationalsocialister som i sin lilla utopi redan tror att de har ett fullt utvecklat politiskt program och en perfekt världsåskådning?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -9 (av 17 röster)
      • Samarbete med ryska nationalister vore inget problem alls. Samarbete med grupper som däremot vill erövra andra vita länder, och tom delar av just Norden däremot..

        ”Ställa upp för Norden” säger du.. RIR skall ”ställa upp för Norden/oss” genom att erörva Finland? Och låt säga att de lyckades komma till makten och genomföra detta utan att i processen starta världskrig.. skulle de därefter också ”ställa upp” för Sverige, Polen och Tyskland på samma sätt? Ryssland har ju historiskt haft besittningar där/här också som bekant.

        Det här är faktiskt en samling naiva & romantiska galningar om de menar allvar med detta, och en fiende, inte en potentiell allierad.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -3 (av 25 röster)
      • Tobias Ekberg says:

        Det kan ju så vara, skulle inte förvåna mig ifall det kryllar av sketna Expotroll i kommentatorsfälten.

        Jo, jag hoppas på enighet mellan oss och ryska provita nationalister.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -11 (av 17 röster)
    • Asgeir says:

      Det är naturligt att olika människor gör olika analyser. Och vi kommer aldrig komma fram till några slutgiltiga slutsatser om vi inte diskuterar de här sakerna.

      Enligt min mening så delar jag den ryska imperiska rörelsens uppmaning att glömma allt annat och fokusera enbart på kampen för den västerländska/vita/kaukasiska/ariska (vad man nu avser att kalla den större gemensamma rasen i Europa) rasens fortsatta fysiska existens och majoritetsställning i dess ursprungsländer (Anglosfären förutom de brittiska öarna kan dra åt helvete)

      Däremot, som jag har skrivit i en annan kommentar under den här artikeln, så anser jag att den ryska imperiska rörelsen begår ett enormt misstag genom att betrakta den nuvarande ryska regeringen och Putin som en fiende. Problemet här ligger ju i att den ryska imperiska rörelsen avser ju att själva utgöra regeringen, så oavsett regim så kommer ju ryska imperiska rörelsen (om jag inte har grovt missuppfattat vad de står får och vill uppnå) att vara emot denna regim, vilket är högst beklagligt. Men den ryska imperiska rörelsen är ju de själva som uppmanat folk till att lägga ner stridsyxan för tillfället, så jag tycker att de borde ta det klivet och sluta måla upp Putins regim som fienden, och istället arbeta med de för att främja den globala kampen mot den amerikanska hegemonin.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Handschar says:

    Sannfinländarna gör ju ingenting mot den somaliska invasionen av landet, hellre RIR. Men ja det är onödigt att haka upp på detaljer, bonusprogram i varje antisionistisk rörelse, vi lär oss och synkroniserar med varandra, det har vi lyckats med hittills. NATO:s rätt att störta NS-stater är det akuta hotet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +2 (av 12 röster)
  • Finne88 says:

    Det var faktiskt bra att ni intevjuade honom, det har hjälpt folk att inse hur jävla ”ovit” deras mentalitet är.

    Det är sorgligt hur många nordiska nationalsocialister har inte stark nationell identitet utan någon slags ”vit”-identitet som leder till konstigheter som att samarbeta med ett folkslag som är helt annorlunda och har delvis motsatta mål.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -7 (av 35 röster)
    • Du måste förstå att fienden kontrollerar stora delar av världen. Därför måste vi som inte vill att våra folk rasblandas bort, i denna totalitära världsordning, samarbeta. Ensamma är vi chanslösa. Det är därför som Nordiska motståndsrörelsen besöker rörelser i andra länder, och intervjuar representanter från andra rörelser.

      Jag ser hellre att vi slipper att världskrig mot Ryssland, och istället gemensamt får bort de makthavare som försöker utrota oss.

      Med det sagt så vill i alla fall inte jag att Ryssland ska dominera Finland, men att vi istället för att starta ett krig som Wolodarski, Soros med flera hetsar fram, kan samarbeta mot det akuta hotet av en unipolär värld, som styrs av judiska bankirer.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +12 (av 36 röster)
      • ”Jag ser hellre att vi slipper att världskrig mot Ryssland, och istället gemensamt får bort de makthavare som försöker utrota oss.”

        Problemet är ju att RIR snarare är en rörelse som just vill starta ett världskrig om de fick makten. Försök att erövra baltstaterna, Finland osv.. skulle troligen leda till det. Och ett sådant världskrig vore minst sagt förödande för rasen. Det skulle faktiskt kunna innebära slutet där och då.

        Och var är denna rasmedvetenhet det talas om, de verkar inte vara egentliga nationalister eller särskilt rasmedvetna. Det är helt enkelt inte en nationalistisk grupp, om man vill samarbeta med ryska nationalister, så måste det väl finnas bättre – sådana som faktiskt ÄR nationalister och som inte när planer på att erövra andra vita folk efter andra vita folk? Och varför denna fascinationen för just ryska nationalister (i den mån RIR kan kallas nationalister) man kan börja ana hos vissa?

        Någon jvla stans måste man dra gränsen för vad man är beredd att samarbeta med, eller snarare som i dessa fall, göra sig till nyttig idiot för. Annars hamnar man snart i samma muppläger som de dumskallar som gullar med judar mot muslimer, eller muslimer mot judar. När båda dessa är antivita grupper som vill erörva och dominera oss. Ungefär som RIR också verkar vilja.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -2 (av 34 röster)
      • Finne88 says:

        ”Du måste förstå att fienden kontrollerar stora delar av världen.”

        Det har jag förstått ungefär sju år sedan.

        ”Ensamma är vi chanslösa. Det är därför som Nordiska motståndsrörelsen besöker rörelser i andra länder, och intervjuar representanter från andra rörelser.”

        Om du tror att ni är chanslösa ensamma, då måste hjälpen komma från utlandet. Då måste någon rädda er. Och dom samarbetspartners ni nu har, kommer inte att kunna göra det. Extremt defeatistisk inställning om du frågar mig.

        Varför skulle svenska folket tro på er om ni inte ens tro på er själva?

        ”Jag ser hellre att vi slipper att världskrig mot Ryssland, och istället gemensamt får bort de makthavare som försöker utrota oss.”

        Att inte samarbeta med ryssen kommer inte att leda till någon världskrig. Fast vem vet, ryssarna är alltid en revolution borta från att invadera sina grannländer.

        ”Med det sagt så vill i alla fall inte jag att Ryssland ska dominera Finland, men att vi istället för att starta ett krig som Wolodarski, Soros med flera hetsar fram, kan samarbeta mot det akuta hotet av en unipolär värld, som styrs av judiska bankirer.”

        Men NMR ändå samarbetar med såna som RIR? Måste man vara snäll och samarbeta med alla som är ”vita”?

        Varför inte intervjua baltiska nationalister också? Dom kanske kan berätta hur det är att leva med aggressiv rysk minoritet i deras hemland. Men dom kommer inte heller att rädda svenska folket. Ni måste göra det själv.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -6 (av 30 röster)
        • ”Ensamma är vi chanslösa. Det är därför som Nordiska motståndsrörelsen besöker rörelser i andra länder, och intervjuar representanter från andra rörelser.”

          Om du tror att ni är chanslösa ensamma, då måste hjälpen komma från utlandet. Då måste någon rädda er. Och dom samarbetspartners ni nu har, kommer inte att kunna göra det. Extremt defeatistisk inställning om du frågar mig. Varför skulle svenska folket tro på er om ni inte ens tro på er själva?”

          Detta är faktiskt en väldigt bra fråga. Ja, varför ska svenska folket tro på någon som inte ens tror på sig själv? Någon som då faktiskt säger ”jag kan inte hjälpa er, ge mig stöed”? Jag hoppas verkligen detta är hans personliga uppfattning och inte organisationens.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: -1 (av 29 röster)
      • Ryssland är inte en genuin stat, som det nationalsocialistiska Tyskland, som söker fred men som judarna vill hetsa sina goyimslavar att kriga mot. Ryssland kontrolleras av den internationella judenheten. Man positionerar Ryssland som fiende till USA och NATO, som man också kontrollerar, med målet att initiera ett tredje världskrig.

        Det kommer krävas revolutioner i alla vita länder ungefär samtidigt. Detta är lösningen. Ingen stat i världen kommer vara oss behjälpliga, ej heller Trump, Jesus eller utomjordingar. Kanske går det i alla fall i rätt riktning, om fokuset nu börjar hamna på positiva krafter i andra länder, istället för någon naiv tro på stater som Ryssland och Kina som goda krafter. Det krävs i övrigt tro på den egna förmågan att åstadkomma saker, utan någon mirakulös extern räddning.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -14 (av 20 röster)
  • kommentarsfälten här på nordfront är skrattretande. Det räcker att en som är fientlig mot nordfront skriver i fältet ” nej vad hemskt, ryssarna försöker bryta sönder en framtida nordisk union” så följer ALLA på spåret och skriver samma sak. Blir någon plussad så kommer en hel hop av idioter efteråt och plussar. Får någon ett minus så kommer en hel hop efteråt och ger minus.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -3 (av 17 röster)
  • Johan Olsson says:

    Kolovrat – Blood of patriots

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 7 röster)
  • kresowiak says:

    I Sverige, en skara muslimer slog upp kvinnan märkte hennes davidsstjärna runt halsen. Ledare för ”Sverigedemokraterna” som kallas islam nazism och kommunism tjugoförsta århundradet. Svenska politiker straffades för anti-islamiska kommentarer på Facebook. Samtidigt vill ingen att vittna i fall slå folk på gatan av muslimer.

    Polisens statistik är skrämmande: 77% av våldtäktsmän i Sverige är muslimer. I Sverige finns en 60.000 våldtäkt år, eller 164 per dag!

    Detta är så mycket som 20 gånger mer än i andra europeiska länder.

    Är det värt det är överens om att sådana koncessioner i namn av politisk korrekthet? Håller du till den långsamma självmord sitt land och nation i namn av politisk korrekthet? Det råder ingen tvekan om att invandrare som röker offentligt flaggan för det land där de bor, på något sätt för avsikt att integrera med sina invånare, för att inte tala respekterar sina lagar och seder. Det bör dra slutsatser innan det är för sent.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 4 röster)
  • Död åt Ryssjävlarna!

    Leve Azov och motgift!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -15 (av 31 röster)
  • Rysk FA says:

    En.Sann.Neger skriver:2015-12-13 kl. 20:12
    Död åt Ryssjävlarna!

    Leve Azov och motgift!

    Sann.Neger-du är super bra!
    Jag gillar åkså Finne69.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -2 (av 4 röster)
  • Aleksey says:

    Hey guys, i’m russian too, but with speech of Николай i can’t agree, like many of you here. Imperialists unfortunately think firstly about country as a rule, but not about nation and race. Topic about Finland shocked me a bit, as you too. Please, don’t think, that big percent of russians want conquer nearest territories or something like this. Many nationalists here understand it. And that is really pity to see, how many people from this place talk about ethnic russians, like we are almost jews etc. Learn genetic. Typical Russian is a bit finnish, a bit Baltic, a bit Slavic blood . Tack för er uppmärksamhet :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +9 (av 21 röster)

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *