RN DIREKT#9: Med Andrew Anglin om det amerikanska presidentvalet

RADIO NORDFRONT. Under kvällen diskuterade Radio Nordfront det amerikanska presidentvalet med mera med Daily Stormers chefredaktör Andrew Anglin.

rn_direkt9

Under kvällen diskuterade Radio Nordfront med Daily Stormers chefredaktör Andrew Anglin, bland annat gällande det amerikanska presidentvalet och Donald Trumps valseger.

Andra aktuella nyheter kom även att diskuteras. Medverkade gjorde även de fasta medarbetarna Robin Palmblad, Pär Öberg och Emil Hagberg.

Även Mikael Karlsson, från Nordfront-redaktionen, medverkade och kommer att ta över Martin Saxlinds plats under tiden som den sistnämnde avtjänar ett fängelsestraff.

Registrera dig på Spreaker:

Glöm inte att registrera dig på Spreaker så att du kan vara med och chatta, samt att prenumerera både på Radio Nordfronts och Radio Regeringens Spreaker-kanaler.

Stöd Radio Nordfront:

Gillar du Radio Nordfront? Ditt stöd behövs och från och med nu går det för er lyssnare att donera till Radio Nordfronts verksamhet.

Swish-nummer: 0727123369
Bitcoins-plånbok: 1AJiMVvWvSc7eShqEvHa7mufkNne4CnhQa
Paypal: Donera genom Paypal.

Bitcoin-Profits3f2acbaa-c36c-44e1-9542-28436d34a695serveimage

Lyssna på direktsändningen (i efterhand):

Listen to ”RN Direkt#9: Direkt med Andrew Anglin” on Spreaker.

Ladda ner avsnittet här.

Radio Nordfront är tänkt att fylla den efterfrågan som uppenbarligen finns på att Nordfront och Motståndsrörelsen ska börja med podcast/webbradio. Vi har valt att börja i liten skala och tänker känna pulsen på våra lyssnare och utvecklas allt eftersom. Vi försöker att ha stora öron och vara våra lyssnare tillmötesgående.

Radio Nordfront är en del av Nordfront och Nordiska motståndsrörelsen och budskapet som förs ut i radion kommer i stort att vara i linje med det som rörelsen står för. I vissa, ofta mindre viktiga, frågor är dock åsikterna mer personliga.

Fasta programledare: Robin Palmblad, Pär Öberg, Emil Hagberg och Martin Saxlind.

Radio Nordfront gillar åsikt- och yttrandefrihet. Därför bjuder vi titt som tätt in oliktänkande människor som vi tycker är intressanta.

Flattr this!

  • Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här.

  • En dryg och tråkig söndag blev helt plötsligt uthärdlig. :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +28 (av 44 röster)
  • Klaus Barbie says:

    Kul! Jag undrar om något tyder på omfattande fusk som orsak att David Duke inte gick vidare i senatorsvalet?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +17 (av 31 röster)
  • Nice!

    —-
    OT
    Statement from Giorgos Germenis Immediately Following the Murder Attempt Against Him

    https://www.youtube.com/watch?v=WV5-3_8V_Wo

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 13 röster)
  • )))Allan((( says:

    How will you handle Twitter’s censorship decision?
    Your trolling campaign against the jews on Twitter has been quite successful. Especially against that jewess Luciana Berger.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +11 (av 23 röster)
  • Ludde says:

    Trevligt! Anglin är riktigt vass!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +13 (av 31 röster)
  • ladrokov says:

    Jag är enormt osäker på Trump när det gäller Iran. Jag förstår att han kan gå ut hårt för att skaffa sig ett förhandlingsöverläge, och jag hoppas att det är det han gör, men jag är rädd att han verkligen kan tänka sig att offra Iran för att hålla sig väl med judarna och hålla igång försvarsindustrin. Jag undrar hur han ser på detta.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +21 (av 23 röster)
  • John Bolton says:

    What’s your opinion on the people Trump have chosen for his administration so far? I fear too many neocons will have influence over the foreign policy.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +25 (av 25 röster)
  • Scandinav says:

    Fråga honom varför han påstår att Brother Nathan som driver Real Jew News com är en lögnare.

    Jag vill verkligen ha svar på den frågan!!! Tack på förhand.

    Jag har följt BN, kort för Brother Nathan under mycket lång tid. BN uppdaterar två-tre gånger i veckan. BN har skrivit minst 1.100 artiklar/videos och jag skrev min första kommentar innan han hade gjort hundra artiklar.

    Brother Nathan håller INTE på med nått bullsh*it. Brother Nathan hånar judens holohoax.

    BN har ändrat i hans artiklar minst två gånger efter att jag sagt till honom att han har fel/missuppfattat.

    Du kan gå in på vilken sida som helst och det första BN berättar är att han är född jude.

    Läs vilken artikel som helst och han skriver i klartext med namn och bild att den är jude. Jag har läst minst 80 procent av allt BN har skrivit och jag har inte hittat en enda gång som BN medvetet lurat ut läsaren på villospår.

    Sen är Brother Nathan jäv*ligt jewy med hans eviga tjat om att folk skall skicka pengar.

    Som jag ser det, om det finns en ärlig jude som berättar sanningen om jude, då är det BN.

    Min fråga till Andrew Anglin är alltså: -Why do you call Brother Nathan at Real Jew News com a lier?

    AA får gärna göra en kommentar här med länk till BNs påstådda lögner.

    Tack på förhand igen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +9 (av 17 röster)
  • Kristin says:

    Kollar DS varje dag och uppskattar det mesta som skrivs. Vi har mycket roligt åt alla fantasifulla animationer som läsare och Andrew A bjuder på. Humor har de också på andra sidan Atlanten.
    Ser fram emot kvällens program!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +10 (av 30 röster)
  • Hanzel. says:

    Visst, prata ni om USA en hel del. Det borde ni göra.

    Men låt gärna Anglin kommentera demon i Stockholm och lite sådant också.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 21 röster)
  • Angantyr says:

    Excellent. It would be interesting to hear your views on Trumps nominations for his cabinet. A bit of a mixed bag thus far, isn’t it? Who will be Secretary of State? And how will Iran be handled? Is it all about re-negotiating the deal Obama struck with Iran?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 13 röster)
  • David says:

    Många tror Anglin är kontrollerad opposition, litar inte helt på honom…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 44 röster)
  • David says:

    youtube.com/watch?v=FB-1YrSv0nM

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -1 (av 11 röster)
  • David says:

    anaannblog.wordpress.com/2015/09/22/andrew-anglin-hate-for-white-women-lusting-for-non-white-women-exposed/

    döm själva …

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -6 (av 26 röster)
    • Shlomo Shekelstein says:

      Många häpnadsväckande påståenden. Problemet är bara att med häpnadsväckande påståenden så krävs häpnadsväckande källor – artikeln saknar källor helt och hållet.

      Om nu Anglin är utsänd för att bryta ned vit nationalism så har han misslyckats radikalt. Han har givit rörelsen i USA så mycket publicitet och luft under vingarna att det i sådana fall kan ses som världshistoriens sämsta infiltration.

      Nä, jag låter då Andrew Anglins nuvarande handlingar och resultat föra talan istället för en anonym blogg som påstår allt möjligt utan källor. När penisstorlek dras in i politiken så vet man att den som skriver är (((sniken))).

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +11 (av 19 röster)
  • AA’s artiklar är fyndiga som tusan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 19 röster)
  • Captain Norway says:

    Risikabelt med live-sending med Anglin?
    (Den svenske hmf-lagen er ganske hard om jeg har forstått det riktig?)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 11 röster)
  • Anders says:

    Intressant intervju med Andrew Anglin.

    Bra jobbat grabbar!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 12 röster)
  • Konstantin says:

    Vet inte vad jag ska tro, dessutom jag har svårt för rasblandare oavsett kön.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -1 (av 29 röster)
    • Anonym says:

      Alla har väl ett förflutet? Barnslig kommentar.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -3 (av 17 röster)
      • Konstantin says:

        Står dig fritt att så tycka.
        Jag har min syn på saken och så är det bara.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -5 (av 15 röster)
        • Anonym says:

          Uppskattar i alla fall Anglins’ arbete. Undrar hur många han har påverkat? Säkerligen fler än både mig och dig kombinerat. Inte illa för att vara en rasblandare.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +10 (av 16 röster)
          • Konstantin says:

            Må väl så vara, ja.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -2 (av 6 röster)
        • André Devecseri says:

          Jag anser att hans insats för den nationella rörelsen aatminstone till stor del gottgör det.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +4 (av 14 röster)
          • Konstantin says:

            Det har han väl gjort antar jag, kanske, men det har ju som bekant framförts ganska mycket misstro mot honom och hans avsikter.
            Vad ska man tro, om man nu bortser från mina svårigheter med personer som gått över en viss gräns, vad ska man tro?

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -2 (av 6 röster)
      • André Devecseri says:

        Konstantin hade förskjutit sitt eget barn om han/hon rasblandade, det har han aaterkommande varit tydlig med

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +2 (av 6 röster)
        • Konstantin says:

          Sant, jag skulle aldrig godta det uppförandet, jag hade tänkt på den individ som en gång var mitt barn som död, en person som inte längre existerar.

          Jag hade dessutom gett mig av, långt bort för att slippa se den individen igen.
          Tror jag hade repat mig med tiden och sen fortsatt leva.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +2 (av 4 röster)
    • )))Allan((( says:

      Hur kan du då vara polare med en judinna?
      Något mer rasblandat än judar får du leta bland gatuhundar för att hitta.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +3 (av 13 röster)
      • Konstantin says:

        Vad vet jag eller du om samtliga individer av detta folk?
        Tänker på deras ganska stränga övertygelse att inte beblanda sig med goyim nämligen.
        Därför är jag lite konfys över ditt påstående de skulle vara brutalt rasblandade, minns ju allt du upplyst mig om angående deras läppar och skallform men…
        Vet inte.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -1 (av 1 röst)
        • Anonym says:

          Vi vet att de underminerar våran civilisation och försöker förgöra våra folk.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +4 (av 4 röster)
          • Konstantin says:

            Det har jag inga tvivel om, sen att jag kanske inte riktigt är övertygad om allt när det gäller detta folk är ju sin sak.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: 0 (av 2 röster)
        • )))Allan((( says:

          Du har själv inga problem med att dra alla negrer över en och samma kam. Du vet likväl som jag att negrer beter sig som de gör p.g.a. sina negergener. Gener bestämmer minst 80 procent av hur en individ är och beter sig. Du har sett alla antivita judar, men inte en enda pro-vit, judar är inte vita, de är antivita. Alla antivita judars antivitism är inte en slump utan ett symptom på den sjukdom som är parasitjuden, precis som negerbeteende är genetiskt hos negrer är judebeteende (antivitism) genetiskt hos judar. Och tills du behandlar negrer och judar lika är och förblir du en hycklare.

          Ditt ”argument” om ”individer” skulle kunna användas om fångar på fängelser, bara för att det finns oskyldigt dömda innebär inte det per automatik att det är en bra idé att släppa lös alla fångar, särskilt inte eftersom de flesta är rasfrämlingar. Här skiljer sig dina judar, de är ALLA rasfrämlingar för oss, har inte här att göra alls, och ställer till förtret var de än parasiterar.

          Så dumpa judinnan eller håll käft med hyckleriet.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +1 (av 7 röster)
          • Konstantin says:

            Du missförstår, med individer menade jag denna gång huruvida de är såpass rasblandade allihopa som du hävdar.
            Alltså inte deras åsikter eller så.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -1 (av 1 röst)
          • )))Allan((( says:

            Fattar du inte eller gör du dig till?

            Antar det är det förstnämnda och svarar ännu en gång.

            Paula Pattons unge är minst lika ljus som ”din” judinna, menar du då att Pattons unge inte är rasblandad för den ser vit ut på utan? Gener går djupare än huden, och påverkar inte minst lynne och begåvning, det är därför judar som du tycker är vita ändå ljuger och bedrar dig när du inte ser eller vet om det, det är därför ingen jude skapat något av värde utom för de sina (pengasystemet av luft), Einstein var en plagiatör.

            Eftersom du uppenbarligen inte fattar Paula Pattons unge, fattar du Rae Dawn Chongs unge?
            https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQCtcvei8qHjiN4jYPurs9Vd3q3zRQQHNVzbyJ49evh3wQUxZc_zQ

            Eftersom judar är en soppa av allt, så har de även vita gener och förstår du genetik så vet du att ljusa anlag krävs i dubbel upplaga för att få genomslag, men det du ser på ytan är ju defintivt inte allt av en individ utan under ytan finns det sådant som du inte ser som de mörka gener som finns i judegenpoolen styr, bl.a. lynne.
            Kan väl inte vara så svårt att fatta, såvida du inte påstår att även negressernas ungar är vita, gör du det så har du fel! Precis som i ”din” judinnas fall.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -2 (av 4 röster)
          • Konstantin says:

            Lugn i stormen!
            Ja, det är som jag inte begriper eller fattar allting, det är därför jag är frågvis.

            Jag har sett bilden på hennes unge och är snopen över dess utseende, jag förstår dock mycket väl vad det innebär, dvs dess ickevita gener ligger där och besmittar kommande generationer.

            Men för all del, jag lär väl behöva läsa på.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: 0 (av 2 röster)
          • )))Allan((( says:

            Ja gör det, och tills dess ta det lungt med sleven mot andra när du inte har klart bakåt själv.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -2 (av 4 röster)
          • Konstantin says:

            Nja, när det gäller val av kvinnor har jag ju aldrig gjort som Anglin i allafall.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: 0 (av 2 röster)
          • )))Allan((( says:

            Så relationen med judinnan är platonisk?
            Om nej så har du ju gjort det och gör det fortsatt.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -1 (av 3 röster)
          • Konstantin says:

            Ingen sexuell relation nej, det är sant.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: 0 (av 2 röster)
          • )))Allan((( says:

            Bra inled aldrig en sådan för då får du judeungar, och de kommer vara sådär utvalda i mina ögon, fast inte utvalda som judar vill.

            Vad gäller Anglin så fick han väl inga ungar vad jag vet, då är han att jämföra med Dolph Lundren. Dolph fick två fina vita döttrar efter hans banankontakt. Det är viktigare än att han var sinnessjuk nog i ungdomen att idka tidelag.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +3 (av 5 röster)
          • Konstantin says:

            Ingen risk, om än jag ännu så länge inte är så kunnig om saker och ting så vet jag att en sådan konstellation aldrig skulle hålla i längden, vi vet varför.

            Jodå, har allt sett bilderna från den där banankontakten jag, det skär i ögonen bokstavligt talat.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: 0 (av 2 röster)
        • )))Allan((( says:

          Ser du inte med blotta ögat negergenerna i Jackie Jakubowski är du blind:
          https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRS6uzIwrPm_t8ilyrzv9g7VkEu9KYJsAVnXRwQGyTSqCW3VU_UlQ

          Tror du Magnus Uggla är svensk eller?
          Nej han är jude med negergener därav den massiva jewfro han har på huvudet.

          Du säger ju själv att judar inte blandar med goyim. Så hur kan då många ha negerhår och många asiatiska slokögon om det inte är som jag säger att de är en osalig blandning av all världens raser, vilken stabiliserats under årtusenden av omfattande inavel?

          De asiatiska ögonen nämde juden Lasse Wilhelmsson själv när han medverkade i RN.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +2 (av 4 röster)
          • Konstantin says:

            Då har alltså de ursprungliga judarna beblandat sig med otal olika goyim?

            Jakubowski, där syns ju något, absolut.
            Frågan är ju bara vad ett genetiskt test skulle visa?
            Hade varit intressant att få veta.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -1 (av 1 röst)
          • )))Allan((( says:

            Behöver du gentest för att veta att en råtta är en råtta?

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +1 (av 1 röst)
          • Konstantin says:

            Nä, i och för sig, det är ju sant.
            Inte desto mindre vore det intressant.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: -1 (av 1 röst)
  • Scandinav says:

    Nordfronts radioredaktion kan börja med att lära sig vanligt hyfs.

    Man avfärdar inte en långväga gäst med:

    Vi måste bryta nu. Hej då.

    Du tackar en långväga gäst hövligt för att du fick ta del av hans värdefulla tid och minimum med: Tack så mycket för att du ville vara med.

    Det var samma brysk avslut när Kevin McDonald var med. Skärpning!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 20 röster)
  • Mikael Karlsson gör sig riktigt bra i radio, på gränsen till att övriga medarbetare måste höja sig några snäpp för att hänga med.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +20 (av 20 röster)
  • Kerstin says:

    Pretoriangardet ser stiligt ut. Ta det som en komplimang

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 5 röster)
  • Theodor Morell says:

    Miljöpartiet följer Rockefeller rape of white goyim 1968–2030.

    Jo, överbefolkning finns, men de syftar på att ”enbart vita kan orsaka det” och detta hänger ihop med CO2-bluffen.

    Hur FN:s Agenda 21 kommer att påverka dig personligen, och de förrädiska agenterna som kommer att förgöra svensk tillväxt. Förra veckan hölls Club of Romes miljöfascistiska Rio+20 möte, i Rio de Janeiro, Brasilien. Det är samma ställe där det första klimatmötet hölls år 1992, alltså för 20 år sedan. Därav namnet. Mötet där man först introducerade FN projektet Agenda 21 med dess vision om noll-tillväxt.

    Initiativet för det första klimatmötet kom från medlemmar ur Club of Rome (Romklubben). FN lämnade då över uppdraget till Världskommissionen för miljö och utveckling. Som idag är mer känd som Brundtlandkommissionen, då denna kommission leddes av Gro Harlem Brundtland (Norsk Statsminister, ledare för norska Arbeiderpartiet, ökänd statsfeminist, ordförande för WHO och vice ordförand för socialist internationalen. Och ja, det var hon som lämnade Utöya bara minuter innan Breivik slog till.).

    Förutom det att Agenda 21 helt eliminerar vår nationella suveränitet, har de stora inverkningar i alla aspekter av våra liv. Några exempel är:

    * Införandet av globala skatter.

    * Regleringar på avfall.

    * Kontroll/Reglering av transportationsmedel.

    * Restriktioner mot användandet av vatten.

    * Höjda bensinpriser.

    * Tvångskvotering av jordbruksproduktionen.

    * Engagemangstvång (i klimatfrågan).

    * Beslagtagning av privat ägd mark.

    * Förbud mot människors tillträde till ”naturreservat”.

    * Förflyttning av befolkning från landsbygden till storstäder.

    För att kunna implementera detta har FN varit tvugna att utföra diversa projekt som förespråkat begränsningar av köttkonsumtion, begränsningar av privat transport och implementering av speciala utbildningar för att dressera ungdomarna om klimatmålen osv.

    FN kommer genom Agenda 21 inte bara att helt avskaffa nationell suveränitet, utan även all privat egendom. Vi kommer de facto att leva under global kommunism, precis så som Gorbatjev (ytterliggare en medlem i Club of Rome) tydligt påpekade efter Sovjet Unionens fall. Det är precis det här de menar när de talar om en ”hållbar utveckling”.

    Ett utdrag ur Agenda 21:

    ”Effective execution of Agenda 21 will require a profound reorientation of all human society, unlike anything the world has ever experienced… a major shift in the priorities of both governments and individuals and an unprecedented redeployment of human and financial resources. This shift will demand that a concern for the environmental consequences of every human action be integrated into individual and collective decision-making at every level.”

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +17 (av 17 röster)
  • Mats L says:

    Ja ä inte dum, ja ä från mjöölby. Ingen ironi alls.

    Alltså Malmös öde är väl redan avgjort, jag undrar om den avskurna delen från fastlandet kommer att flyta.

    Men vad i h-e ska vi göra med den nordafrikanska staden Stockholm?

    Näthat? Jag hatar ingen förutom kvalificerade fosterlandsförrädare som har blivit uppmärksammad på saken flera gånger och ändå inte ens försöker att börja tänka.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +10 (av 10 röster)
  • Theodor Morell says:

    Magnus Söderman sade att även utan det FN skrev in om att byta ut oss redan 1967 så hade det låga barnafödandet gjort att vi gått under.

    Ibland får Magnus Söderman kanske tas med en liten nypa salt.

    Stefan Jacobssons diskussion med Ingrid och Conrad sade dock liknande om det låga barnafödandet och det var angående ekonomin och för någon som tänker hör det snabbt och drar en förhastad slutsats kan det låta som han försvarade Reinfeldt att ”han hade rätt”.

    Jag tror knappast Stefan Jacobsson accepterar det sjuka systemet som är beroende av en tillväxt i oändlighet även om det nästan kunde låta så med Ingrid och Konrad.

    Stefan Jacobsson tror jag är väldigt skarpt ogillande av det ekonomiska system och är tänker garanterat egentligen ej att bara föd redigt med barn så löser sig det, som nästan Magnus Söderman kan låta ibland.

    Iofs. sade Stefan Jacobsson att problemet ligger så långt tillbaka som till Kol och Stålunionen.

    Minns ju också iofs. att SvP kallade SD:s förslag om bankskatt ett slag i luften och ville nationalisera bankerna.

    Känns som Stefan Jacobsson dolde vissa saker som han egentligen tyckte i samtalet med Ingrid och Konrad.

    Jag ser det som otänkbart att han skulle vara ens i närheten av att acceptera i närheten av det ekonomiska systemet och allt vad det medför.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 7 röster)
  • Theodor Morell says:

    Intressant att det diskuterades om valutor och silver. Första silverfria kronan började göras just 1968. Om den ej avskaffats och bankerna varit nationaliserade och ingen främlingsinvasion.

    Jag undrar hur det hade varit angående evig oändlig tillväxt skiten då.

    En del mestadels Libertarianer som pratat en del om silver har minskat det och pratar nästan bara om guld. Jo de tar upp det med momsen på silver som ej guld har i Sverige.

    Angående avskaffande av guldmyntfot har det varit mycket skrivande om från dem, men i princip inget om när silverhalten togs bort från kronan.

    NrP var ej neutrala angående att backa valutan i guld eller ej, utan emot det och likt SvP ville de backa den i naturtillgångar.

    Men vi skulle vara 100% självförsörjande på jordbruk hade NrP. Jo en utvandring om andra länder accepterat det så hade det funkat med det där tillväxt över gränsen mot 100% självförsörjande i jordbruket här så att det fortfarande uppfyllt det.

    Nu vet jag ej hur silvermynt med en klok design med bra budskap som komplement till att backa valutan i naturtillgångar hade funkat kontra det här oändlig tillväxtsystem.

    Adolf Hitler var ej mycket för guld, men i sina 5 Reichsmark hade han 90% silver och en mycket klok design.

    Jo, han tog bort det 1940 som kan förklaras med att WWII bröt ut som han förmodligen behållit annars, men Sverige var ej i något krig 1968.

    Jo, vapen, ammuntion och mat m.m. är mer akut vid kollaps.

    Men silver kan nog vara bra att ha. Att de förbjuder tryckning av egna silvermynt.

    Jaja, vid ett riktigt maktskifte så lär inte tryckning av egna silvermynt med en klok design vara förbjudet.

    Hade varit bra att ha planer och förberedelse för att gå runt detta ekonomiska system för att på något sätt om det blir stegvis eller vid maktskifte ogiltigförklara det när resten av världen skrattar åt oss som arg blatte förklarade som världens mest skuldsatta folk.

    Ja, Judas var jude som gjorde det med de 30st. Kungarna vad det gäller guld har i princip aldrig varit judar när de gjort saker som inte alltid varit så bra för guldet.

    Och Hitler hade klokt budskap och genomtänkt design på sina Reichmarks.

    Sen gjorde han det mest avgörande faktorn till att WWII senare bröt ut genom att han bröt sig ur det globala banksystemet som han gjorde rätt i och hade gjort rätt i det oavsett om fienden försäkrat att en sådan åtgärd skulle bryta ut till ett världskrig eller ej.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 8 röster)
  • Oscar says:

    Bra Pär att du tog ton mot hanns uttalande om kvinnor. Hade vart ännu bättre om du gjort det när han sa det men bra. Man får ju hoppas han skämta!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 17 röster)
    • Klaus Katzschke says:

      Andrew Anglin är inte kvinnofientlig. Han vill bara säga att (drastiskt förklarat) kvinnor är bättre hemma som mamma än som barnlös gruvarbetare (som i Sovjetunionen). Det håller jag med.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +2 (av 16 röster)
    • Hur många minuter in var detta? Eloge till Pär Öberg om han tog ställning för den vita kvinnan! Andrew Anglin har som sagt skev kvinnosyn och det krävs inte många sökningar på dailystormer för att inse det…

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +5 (av 13 röster)
      • Lefflan says:

        Jag reagerade också på Anglins uttalande där, det enda jag inte gillade som han sa, utöver det var det väldigt intressant att lyssna på vad han hade att säga.

        Och jag tror dessvärre att han inte skämtade, enligt min uppfattning så har feminism varit mycket mer förgiftande mot vita kvinnor i USA än t.ex i Sverige, och ändå anser jag att det är illa här på den fronten. Men feminism började ju i USA och dessvärre så förgiftar det många kvinnor till att bli väldigt outhärdliga att ha att göra med. Detta föder i sin tur en sorts manschauvanism där män hamnar i fällan att bli precis som feministiska ”hata alla vita män” fast mot kvinnor då.
        Jag tror Andrew har fallit in i detta negativa tänk mot kvinnor, men jag tycker samtidigt att med den kunskap han besitter så borde han ju inse att detta är en av huvud agendorna till varför feminism kom till, splittra kärnfamiljen och få män och kvinnor på ett helt onaturligt sett att hata varandra.
        Men uppenbarligen har han inte kommit till den insikten än eftersom han verkar ha en manschauvanistisk attityd mot kvinnor.
        Gäller inte bara den kommentär härifrån utan tycker det är en ganska tydlig onödigt negativ trend mot kvinnor på hans sida.

        Med det sagt gillar jag Dailystormer och tycker han gör mycket bra saker!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +1 (av 5 röster)
        • Lefflan says:

          Jag kan naturligtvis ha helt fel och var det bara ett skämt så är det väl inget mer med det.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: -1 (av 3 röster)
          • André Devecseri says:

            Fick först nys om honom genom hans hemsida Total Fascism, där han gav uttryck för samma värdering i fraagan. Var förvisso inte nationell paa den tiden, men än idag är jag starkt oenig med honom paa just den fronten

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +2 (av 4 röster)
        • Jag har inte lyssnat på programmet och kan därför inte uttala mig om vad han sagt denna gången, men i övrigt har han gjort väldigt skumma uttalanden. Han har t.ex. sagt att vita kvinnor, inte juden, är problemet. Kvinnlig rösträtt är han emot och han har uttryckligen sagt att han inte vill ha kvinnor som skribenter på dailystormer för att kvinnor inte ska ägna sig åt politik. Och mycket mer…

          För mig som kvinna är det väldigt ”konstigt” att kvinnoföraktet nästintill aldrig ifrågasätts, man förutsätter på något sätt att kvinnor ska stå ut med det för att en liten grupp kvinnor är feminister. Minsta tillstymmelse till feminism ska däremot (med rätta, ska tilläggas) bekämpas. Hyckleri.

          Alla män som är säkra i sin manlighet och inte behöver trycka ner kvinnor (alltså majoriteten!) är dock fantastiska. :-)

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +12 (av 12 röster)
          • Konstantin says:

            Bra sagt, skrivet, helt rätt!
            :)

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +4 (av 6 röster)
          • Victor says:

            Väl skrivet, Jag håller med dig.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +5 (av 5 röster)
          • Anti Feminist says:

            Varför tar du det så personligt? Jag kan faktiskt hålla med om att kvinnor ej bör ägna sig åt politik, det höll även Adolf Hitler med om.

            Kvinnans främsta uppgift är att ta hand om ett hushåll & en familj. De flesta etniskt svenska kvinnor i dagens Sverige ser detta som något ytterst negativt vilket det faktiskt inte är.

            Varför tror du födelseantalet bland vita är så lågt? Jo för att ni har blivit hjärntvättade till att göra karriär, supa skallen av er och bete er som luder och sedan inte ta ansvar när ni blir på smällen.

            Feminismen inom rörelsen är mycket skadlig, speciellt opinionsyttringar från kvinnor som männen väljer att stödja. Ni borde hålla er i bakgrunden.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +1 (av 11 röster)
          • Lefflan says:

            ”Anti Feminist” Du har helt rätt i det du säger, men det är en skillnad på att tala om män respektive kvinnors naturliga roll i samhället och rent avsky mot kvinnor som kollektiv för vad feminismen har gjort.
            Det är snarare det som är poängen.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +1 (av 3 röster)
          • ”Ni borde hålla er i bakgrunden.” skriver du, antifeminist. Hur ska vi nationalister lyckas när ni har den här attityden gentemot halva befolkningen? Det finns en anledning till att normala kvinnor inte vill ha med nationalismen att göra och det beror inte på hjärntvätt (extrema feminister är faktiskt i minoritet) utan på den sunkiga kvinnosynen som nationalister ger uttryck för på internet. Trist.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +9 (av 9 röster)
          • André Devecseri says:

            ”Ni borde hålla er i bakgrunden”

            Kan inte haalla med dig. Den nationella rörelsen behöver vita män saaväl som vita kvinnor. Folkgemenskap förutsätter att vi alla staar enade när det gäller – och 12 november var ett utsökt Exempel paa detta.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: +6 (av 8 röster)
    • Johan Liljegren says:

      Ja det var faktiskt bra att Pär kommenterade detta. Ska den nationella rörelsen lyckas i Sverige, så måste den tillämpa det tänkande, som är naturligt för vår ras. Det finns skillnader mellan de olika raserna, i hur män och kvinnor förhåller sig till varandra.

      Vi är inte albaner, indier, araber eller somalier, utan vi är svenskar, så då måste vi bete oss som det.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +1 (av 1 röst)
  • Hottis says:

    Ännu ett mycket intressant avsnitt, med en mycket intressant och väl insatt gäst; ser fram emot att höra mer från Anglin.

    Intressanta insikter i den amerikanska politiska processen.

    Nytänkande intro också; trodde jag hade fått in ett avsnitt av pothead news.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 6 röster)
  • Fredrika says:

    https://gab.ai som omtalades i programmet fungerar mycket bra. Ett bättre Twitter, och utan censur dessutom. Om det ägs av ”Herrefolket”, vet jag ännu inte.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Klaus Katzschke says:

    Musiken var konstigt. Introduktion asiatisk och pausen med ”Turn around” var tråkig. Jag undrade att någon ville höra låten igen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Anders says:

    This Is of real importance for everyone who wishes to understand how the Jewish lobby In USA works:

    http://davidduke.com/26-billion-dollars-jewish-lobby-just-tip-iceberg/

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Anti Feminist says:

    Vi ser kvinnor inom rörelsen gå från partnet till partner. Detta är ytterst skadligt då det skapar spänningar inom vår rörelse.

    En annan anledning är att kvinnor lätt kan distrahera männen och ta fokus från viktiga saker. Ett exempel är att vissa kvinnor endast följer med på nationella tillställningar för sitt eget välbefinnande, då de vet att en stor majoritet av besökarna är män och ett sätt att få ytlig bekräftelse.

    Om ni inte håller med mig så kan ni fråga er varför t.ex. Sverige tidigare inte har accepterat kvinnor inom stridande förbanden i det militära.

    Alltså, kvinnor; Ni bidrar mest & bäst till kampen genom att ta hand om en familj och ett hushåll.

    Min mening är ej att låta otrevlig, men jag vet att detta ämne gör kvinnor tokiga.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -2 (av 4 röster)
  • jonsson says:

    Håller helt med om Öbergs uppfattning efteråt om när Anglin sa om kvinnans roll i kök o sängkammaren,tror inte han skojade.

    Samtidigt så reagerade ni inte…?

    Olika förutsättningar och omständigheter att barn blir till men det viktigaste är att paret är svenskt/nordiskt så att folkslaget kan leva vidare.

    Sen om han/hon jobbar lika mycket osv så är det första året viktigt att barnet är nära modern.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -1 (av 3 röster)
  • Nisse Lund says:

    Hete nätverket OPI eller OBI?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 1 röst)

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *