JUDISK MAKT. Rebecca Weidmo Uvell rekommenderar alla att radera smarttelefonapparna som tillhör de judiska koncernerna Bonnier och Schibsted, samt att begära att de raderar all data om en själv. De vill nämligen ha oligopol på dig.

Illustration: Nordfront.se.

De judiska mediedrakarna i Norden gör vad de kan för att bekämpa yttrandefrihet och hindra konkurrenter från att förmedla nyheter och bilda opinion. Som vi har sett under de senaste månaderna lyckas Bonnier styra Google, Youtube och sociala medier som Facebook så att deras plattformar och databaser beter sig mer i linje med judisk makt-rörelsens agenda.

I ett blogginlägg skriver opinionsbildaren Rebecca Weidmo Uvell att de stora mediebolagen inte kommer att nöja sig med den hittills förda kampanj mot sociala medier.

I Expressen, Bonnier-företaget som driver kampanjen hårdast, kunde man nyligen läsa en genomgång om vad Facebook vet om dig. Aftonbladet hade en kolumn strax efter som kollade Google”, skriver Uvell om Bonniers och Schibsteds förmodligen koordinerade så kallade granskning av hur mycket Facebook, Google och Spotify vet om användarna.

Uvell anser att Bonnier och Schibsted sätter sig på väldigt höga hästar när de ”avslöjar” hur mycket personinformation de sociala medierna har. Hon påpekar att mediedrakarna själva vet minst lika mycket om sina konsumenter. Denna information samlas bland annat lätt in via medieföretagens telefonappar.

Inte nog med det: Bonnier äger till exempel företaget Bisnode som samlar in, analyserar, profilerar och säljer data om personer och deras beteende. Bisnode har därmed en verksamhet i samma bransch som skandalföretagen Cambridge Analytica och Aggregate IQ, som nu utreds för att ha bidragit till valfusk i både USA och Storbritannien. 

Därför föreslår Uvell att alla ska straffa Bonnier och Schibsted för deras hyckleri genom att minimera deras möjligheter att stjäla och sälja information om dig.

Gå in på era mobiler. Håll fingret nere på någon ikon så att alla appar får ett litet kryss. Tryck på krysset på apparna för Omni, Expressen, SvD, Aftonbladet och DN. Tryck radera”, skriver Uvell i blogginlägget.

På vissa mobiler räcker det dock inte att ”kryssa bort” apparna, då endast ikonerna försvinner från skärmen. Det kan krävas att man går in i telefonens Programhanterare eller motsvarande, för att avinstallera programmen därifrån.

Uvell uppmanar också sina läsare att skicka e-post till Bonnier och Schibsted för att begära ut deras användarprofil om en själv, när man väl raderat apparna.

Om alla gjorde det som använt tjänsterna och deras databaser skulle bli nollställda skulle deras information snabbt bli gammal och de har inget att sälja till företagen som vill annonsera” skriver Uvell. Mediedrakarnas syfte med att uppmana alla att radera sina Facebook-konton och sluta annonsera på Google är att de själva vill ha dina pengar och informationen om dig, menar hon.

Uvell anser att de stora mediebolagen inte ska få vinna kampen om Internet och om yttrandefriheten som äntligen finns tillgänglig för alla och inte bara för ”de utvalda”.

Källa:
Bonnier och Schibsted ser dig


  • Publicerad:
    2018-04-04 11:00