Patrik Oksanen: Bechir Rabani är högerextremist

MEDIA. MittMedia-lakejen Patrik Oksanen försöker i en artikel förmå fler annonsörer att inte samarbeta med politiska eller mediala projekt som han ogillar. Utan att öppet stå för det kallar han också en palestinier för högerextremist.

En av Sveriges värsta liberaler och mest maktservila journalister.

Det var tidigt idag som Patrik Oksanen, propagandist inom MittMedia-koncernen, publicerade ännu ett ”journalistiskt” alster i ”agendasättande” syfte. I artikeln uppmanar Oksanen statliga Svenska spel och andra företag som annonserar på internet att se till så att deras pengar inte går till ”extremister” – människor som har andra åsikter än Oksanen.

Artikelns bakgrund är att Oksanen sett att just Svenska spels annonser visas i filmklippet där Bechir Rabani försöker intervjua Expressens chefredaktör Thomas Mattsson och skribenten Diamant Salihu med anledning av deras uthängning och trakassering av Fabian Fjälling på Granskning Sverige. Oksanen påstår att det material Rabani och andra dissidenter publicerar på Youtube ”undergräver det svenska statsskicket” och därför inte ska sponsras med statliga pengar.

Filmen som fått stor spridning och försetts med reklam från bland annat Svenska spel.

Hela Oksanens artikel och tes blir ytterst krystad då Svenska spel när de köper reklam på Youtube inte kan välja specifika filmer de vill att deras reklam ska visas i, varför deras ansvar i det hela är minimalt. Men Oksanen verkar mena att staten ska sluta annonsera helt på Youtube tills plattformen slutar göra annonsaffärer med populära Youtube-konton vars arbete och politiska inriktning Oksanen ogillar.

Oksanens hetsartiklar verkar inte dra mycket läsare. I skrivande stund har ”krönikan” delats av 0 personer. Kanske är detta förklaringen till Oksanens hat mot Rabani som är populär på sociala medier?

Som grädde på moset kallar Patrik Oksanen indirekt palestiniern Bechir Rabani för en ”högerextremistisk aktivist”. Oksanen är dock för feg för att stå för det och nämner aldrig Rabani vid namn, varför det blir svårare för hans läsare att ifrågasätta att personen och filmen som beskrivs verkligen är ”högerextremistisk”.

Källa:
Patrik Oksanen: Statliga bolag blir nyttiga idioter när man annonserar på extremisternas filmer

Dela artikeln på sociala medier:

Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här och läs våran guide för att skapa ett konto här.

Lämna en kommentar

Please Login to comment
  Subscribe  
Meddela om