KULTURMARXISM. Ännu en gång har Åhléns råkat ut för en massiv kritikstorm och uppmaningar om bojkott. Denna gång handlar det om en annons med ett afrikansk barn som lucia som de publicerat på Facebook.

ahlens

I tisdags publicerade Åhléns en annons på Facebook om att de ”nu har allt som behövs inför luciatåget”. Som bild hade de valt ett afrikanskt barn med luciautstyrsel. Annonsen har nu orsakat stor kritikstorm, bojkott och även folk från andra delar av världen har uttryckt avsky och undrat varför svenskarna accepterar folkutbytet.

Det är inte första gången som Åhléns publicerar folkfientlig propaganda som orsakar kritik och uppmaning till bojkott. Förra året hade Åhléns en kampanj under namnet ”Nordiska toner”, med bilder där fyra av fem modeller var av ickeeuropeisk ursprung, varav en av dem bar hijab.

När Granskning Sverige då ringde Åhléns för att ställa frågor om hijaben så fick de det chockerande svaret att de varken är för eller emot förtryck. Åhlens har även gett ut en broschyr med manshataren och vänsterfeministen Karin ”Kakan” Hermansson på omslagsbilden.

Tidigare i höst lanserade de också en kampanj under namnet ”Byt klädmaktsordningen” där de ”vill vi inspirera människor att klä sig precis som de själva vill, fritt från hämmande köns- och maktnormer”.

Se exempel på kritiken mot Åhléns Luciakampanj på Facebook här och här.

Källor:
Åhléns fortsätter att provocera. Fler bojkottar varuhuskedjan.
Raseristorm mot Åhléns efter ”Kakan” Hermansson-omslag och slöjreklam
Åhléns vill hjälpa människor att klä sig över könsgränserna


  • Publicerad:
    2016-12-03 12:45