MASSÖVERVAKNING. En teknik för att låta människor koppla upp sig digitalt via sin tatuering håller på att tas fram av Microsoft. Nu visar företaget upp projektet som kallas ”Smart Tattoos” (smarta tatueringar).

Microsofts grundare globalisten Bill Gates har genom stiftelsen Bill & Melinda Gates Foundation under åratal finansierat forskning för att ta fram ett slags tatueringar som ska användas för att lagra och läsa av data om en person, skriver Nya Dagbladet.

Nu visar Microsoft upp resultatet av satsningarna – så kallade ”smarta tatueringar” som ska användas på människor för att koppla upp dem mot tekniska enheter som till exempel mobiler.

För att locka dagens individualistiska och egofixerade människor att låta tatuera sig man tagit fram ett sätt att låta människor själva utforma sina individuella ”dekorativa” tatueringar, något som kan bli morgondagens fluga.

På Microsofts hemsida beskrivs projektet så här:

De här interaktiva tatueringarna är kapacitiva och kan sända signaler till vilken enhet som helst genom beröring. De kan skäras med laser för att anpassa deras form, tillämpas på nästan vilken yta som helst och sedan ansluta till en teknisk enhet via blåtand från en mikroprocessor.

Microsoft ingår även i projektet ID2020 där man i förbindelse med Rockefeller Foundation och vaccinlobbyorganisationen Gavi stödjer teknisk forskning där målet är att alla människor i världen ska kunna identifieras digitalt på ett sätt som gäller för hela livet.

Den svenska regeringen har skänkt hela 1,75 miljarder kronor av skattebetalarnas pengar till projektet.

Under coronakrisen har Gates själv öppet förordat att digitala certifikat ska införas för att kontrollera vaccinationer. Under våren avslöjades att Microsoft sökt patent på en ny slags kryptovaluta som är biologiskt integrerad och där en sensor ska kunna känna av kroppsdata och där användaren belönas om dennes kroppsdata har verifierats och uppfyller olika typer av villkor.

Microsoft uppmärksammades i våras när de använde den kände satanistiska ”konstnären” Marina Abramovic för en reklamfilm för VR-headset. Reklamfilmen fick tas bort efter att den fått massiv kritik och 25 000 tummar ner.


  • Publicerad:
    2020-08-02 18:00