Israelisk tidning panikraderar artikel som avslöjade IDF-hjälp till terrorister

SIONISM. Jerusalem Post fick plötsligt brått att radera en artikel de publicerat som erkände att Israel stött islamistrebeller i Syrien med vapen.

Den israeliska militären, IDF, tvingade idag den israeliska tidningen Jerusalem Post att censurera en artikel som bevisar att IDF stött islamistiska terrorister i Syrien med vapen. David Brinn som är chefredaktör på tidningen säger till ryska RT att personer från militärens censuravdelning kontaktade honom strax efter publiceringen, varpå tidningen tog bort artikeln.

Enligt artikeln, som fortfarande kan läsas på Google cache, erkänner IDF att de givit pengar, vapen och ammunition till ”syriska rebeller”, alltså islamistiska terrorister som kämpar för att destabilisera Syrien och få bort antisionisten Bashar al-Assad från makten i landet.

Nyheten har som väntat ännu inte tagits upp av några ”svenska” medier, som sällan skriver om Israels nedtystade roll i Syriens inbördeskrig. Däremot har Nordfront upprepade gånger avslöjat Israels undergrävande verksamheter i landet. Bland annat har vi skrivit om när landets förre försvarsminister Moshe Ya’alon råkat avslöja att IS bett Israel om ursäkt efter att dessa av misstag attackerat israeliska soldater, vilket alltså innebär att Israel hade eller har en öppen kommunikationskanal med IS. Till och med den sensationella nyheten tystades ned av sionistkontrollerade medier i Sverige.

Källa:
Report on IDF funding Syrian rebels pulled on request of ‘army’s censor’ – Jerusalem Post to RT

Sprid artikeln på sociala medier!

Taggat med:

Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här och läs våran guide för att skapa ett konto här.