Har kvinnor i kampen att göra?

KRÖNIKA. Sveriges första kvinnliga partiledare var Vera Oredsson. Ett levande bevis för att kvinnor behövs i kampen och kan bidra till den nationella rörelsen…

fram

Det finns några eldsjälar som jag ser upp till lite extra. En av dem är Vera Oredsson. Jag anser att Vera är ett lysande exempel på att kvinnor kan göra så mycket mer än ”bara” föda barn och ta hand om man och hushåll. Ända sedan att jag först fick kontakt med Motståndsrörelsen har det varit en självklarhet att bidra med det jag förmår. Många bäckar små heter det ju och det stämmer även här.

Det förefaller alltid en smula komiskt när jag och andra kvinnor i rörelsen mellan varven stämplas som feminister. Även om dessa röster är få så är det minst sagt störande. Jag skulle våga vara så fräck och påstå att jag kan vara så långt ifrån ett feministiskt ideal som det går. 99% av min tid tar jag nämligen hand om min mans och mina åtta barn, sköter hemmet, lagar mat, städar och lägger ihop ett många gånger hektiskt livspussel. Trots det känner jag att ansvaret även faller på mig. Jag vill inte undgå att dra mitt strå till stacken. Att föda barn och ta hand om hem och familj hade mer än väl räckt (tro mig), men som läget ser ut nu kan jag inte bara sitta och se på.

Jag måste vara aktiv! För mig är det oerhört viktigt att nå ut till andra kvinnor. Där tror jag nämligen inte, med all respekt, att ni män kommer att lyckas utan vår hjälp. Som kvinna är det naturligt att till exempel använda sig mer av känsloargument och förklara saker utifrån ett mer feminint (märk väl; feminint icke feministiskt) perspektiv. På så sätt kan vi vidga oss ideologiskt och på sikt även komma att tilltala kvinnor på ett sätt som män generellt inte kan.

I alla år har jag fört ut ett, många gånger aggressivt, ickefeministiskt mantra om att kvinnor behövs och bör samarbeta tillsammans med männen för att nå dit vi vill. Jag har även åtskilliga gånger understrykt vikten av att det föds barn och att det främst är kvinnans huvuduppgift att ta hand om dem. Trots det så utmålas även jag som feminist ibland.

Hur ska den nationella rörelsen avancera framåt om den tillåts vara en arena för detta destruktiva könskrig? Vi nationellt sinnade kvinnor för ingen strid mot männen. Vi för ett krig mot vårt folks fiender, punkt slut. Den som påstår något annat är inte värd att kalla sig en man. Riktiga män känner sig inte hotade av att en kvinna skriver artiklar eller delar ut flygblad. Riktiga män (och kvinnor) värdesätter varje folkkamrat och känner tacksamhet över just den individens offervilja.

Sanningen är den att det inte alls ligger i vår germanska natur att se på kvinnor med den sortens pessimism. Jag har sagt det förut och drar mig föga för att säga det igen; det hör de semitiska religionerna till. I de germanska samhällena har kvinnorna respekterats och deras förmågor värdesatts även utanför hemmet. Detta var något som den romerske historikern Tacitus beskrev som både förvånande och samtidigt unikt för germanerna.

Han skrev: ”Germanerna tro till och med, att hos kvinnan innebor någon slags helighet och siarförmåga, och varken försmå de att inhämta hennes råd eller ringakta de hennes svar”.

En bok att rekommendera i ämnet är Den forna seden, av Östen Kjellman. Även han gör en djupdykning i germanernas förkristna kvinnosyn och berättar bland annat om hur kvinnorna slöt upp på männens sida då de attackerades av yttre fiender.

Jag inledde den här artikeln med att lyfta fram Vera Oredsson som ett praktexempel på att kvinnor i allra högsta grad har något att bidra med, även i kampen. Jag hade äran att träffa Vera för en tid sedan och då samtalade vi lite kring dessa ämnen. Bland annat frågade jag henne hur hon tyckte det var att vara aktiv trots att hon var kvinna. Hon tittade på mig och svarade, ”Kvinna? Det spelar ingen roll att jag är kvinna. Jag är den jag är och har bidragit med det jag kunnat”.

Svaret kom så spontant, nästan som en käftsmäll. Det var så att jag efteråt ångrade, att även jag, lagt sådan fokus vid att Vera Oredsson är en kvinna. Som om det vore det mest spektakulära i hennes fascinerande 86-åriga liv. Jag förstår precis vad hon menade och jag känner likadant. Att vi är kvinnor är i sammanhanget sekundärt. Att vi vill stå upp för vårt folk och tillsammans med männen utgöra ett motstånd är och förblir det primära. Det är det som betyder något. Och det är den viljan som måste värdesättas.

Flattr this!

  • Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här.

  • Manuf says:

    Mycket bra skrivit, Hell de nordiska kvinnorna en sannerligen tapper kvinnoskara.
    Som dock har varit bättre men de kan vi ju med säga om nordmännen….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +66 (av 84 röster)
  • Ännu en fantastisk krönika från dig Paulina!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +36 (av 52 röster)
  • Jeff Hede says:

    Hitler ansåg inte att kvinnor hade det. https://www.youtube.com/watch?v=zRlfbUr852o&list=PL3994F5F5BA4F025F&index=44

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 26 röster)
    • Hitler talar väl om kvinnor i militären och polisen? Att det fanns kvinnor inom NSDAP råder det ju inga tvivel om. Dessutom rekryterades kvinnor in i Volksturm i slutskedet. Hursomhelst så talar vi om andra tider, annat land, andra förutsättningar.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +16 (av 32 röster)
      • Jeff Hede says:

        I attached a lot of importance to women in the field of the training of youth, and that of good works. In 1924 we had a sudden upsurge of women who were attracted by politics: Frau von Treuenfels and Matilde von Kemnitz. They wanted to join the Reichstag, in order to raise the moral level of that body, so they said. I told them that 90 per cent of the matters dealt with by parliament were masculine affairs, on which they could not have opinions of any value.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +6 (av 18 röster)
    • När Adolf tar upp exemplet med de kvinnliga prickskyttarna av ett sovjetiskt regemente så tolkar du det som att han inte tycker det lämpar sig för att kvinnor träffar sämre eller för att de skulle ha ett svagare sinne än en man? För det är inte alls det han menar och du har då missat hela poängen med vad han försöker förmedla i det här talet.

      Kvinnorna är det viktigaste männen har, männen är det viktigaste kvinnorna har. Tillsammans måste vi spela våra naturliga roller för att skydda det värdefullaste vi har, våra barn.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +43 (av 51 röster)
      • Peter says:

        Det är klart att dom är svagare både psykiskt och fysiskt när det kommer till strid och krig.
        Det är biologi.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: -3 (av 19 röster)
        • Kvinnor har en naturlig mördar instingt att skydda sin avkomma det är starkare än mannens .dom råaste morden begås av kvinnor som skyddar sina barn och dom går in i döden för sina barn .tänk på det när pratar om kvinnor inte passar i kampen.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Jeff Hede says:

      Jag bör väl kanske tillägga att jag har den djupaste respekt för Paulina och alla andra kvinnor som jag vet göra ett jättejobb i organisationen. Så att ingen tror att jag är någon galenpanna som anser att fruntimmer ä madrasser med hål i…

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +21 (av 25 röster)
    • Bjørn Pedersen says:

      Nå blander du kortene godt sammen. For det første er den striden vi står overfor en strid om vår overlevelse, den gang som nå. Det er klart at våre kapasiteter er forskjellige, og vi kan ikke alle gjøre samme sak, men vi kan alle gjøre det vi kan, ut fra våre egenskaper og forutsetninger. Og for det andre taler Hitler i dette opptaket om de fysiske (og åndelige) utfordringene som kvinner ville måtte utholde i eksempelvis en militær strid. Kvinner og menn er biologisk ulike, og de forutsetningene vi har å utgå fra, må ikke ses som hindringer, men snarere som muligheter. Vi alle kan og må bidra med det vi kan.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +1 (av 3 röster)
    • Helena Karlsson says:

      Glöm inte alla intelligenta, begåvade kvinnor Hitler omgav sig med. Hanna Reich, Leni Riefenstahl osv. I väpnad strid har kvinnor inget att göra, istället borde värnplikt för kvinnor innebära sjukvårdsutbildning eller liknande. Idag förs ju dessutom en stor del av kampen på twitter och då spelar ju inte könet någon roll.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +4 (av 12 röster)
  • Mycket bra av dig Paulina att poängtera vår förkristna kvinnosyn. Den står i bjär kontrast till den kvinnosyn som de kristna förrädarna införde efter att de förslavade norden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +27 (av 43 röster)
  • Johan Liljegren says:

    Mycket bra krönika. Denna delen av Europa måste återgå till sin ursprungliga kvinnosyn. Den abrahamitiska kvinnosynen hör inte hemma här

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +38 (av 46 röster)
  • Klart att även kvinnorna behövs i kampen. Självklart. Kvinnor har hur mycket som helst att bidra med.

    Citat:
    ”För mig är det oerhört viktigt att nå ut till andra kvinnor. Där tror jag nämligen inte, med all respekt, att ni män kommer att lyckas utan vår hjälp.”

    Helt korrekt. Vi är män och kan inte nå ut till kvinnor på samma sätt. Det är helt logiskt och naturligt.

    Citat:
    ”Som kvinna är det naturligt att till exempel använda sig mer av känsloargument och förklara saker utifrån ett mer feminint (märk väl; feminint icke feministiskt) perspektiv. På så sätt kan vi vidga oss ideologiskt och på sikt även komma att tilltala kvinnor på ett sätt som män generellt inte kan.”

    Utmärkt.

    Citat:
    ”Sanningen är den att det inte alls ligger i vår germanska natur att se på kvinnor med den sortens pessimism. Jag har sagt det förut och drar mig föga för att säga det igen; det hör de semitiska religionerna till.”

    Helt rätt. Kristendomen ska bort, bort, bort!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +27 (av 37 röster)
  • Dina krönikor är alltid en njutning att läsa Paulina.

    På tal om starka kvinnor så talade Adolf Hitler om ”die teutonische Rasse” under OS i Berlin 1936. Den teutoniska rasen var egentligen ett litet skandinaviskt folk som på sin väg ner mot sydligare trakter i Europa var lika fruktade som hunnerna på sin tid. Även kvinnorna var fruktade på slagfältet. Detta lilla folk gick så småningom upp i det övriga germanska folket, men ryktet om deras mod lever vidare, så till den grad att självaste Führern den där dagen kallade det tyska folket för teutoner.

    Du är en äkta teuton Paulina. (finns intressanta artiklar om teutoner på tyska och engelska wiki)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +20 (av 28 röster)
  • billythekid says:

    Hur vet ni att hon inte kuppar och försöker få mer galet inflytande?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -36 (av 48 röster)
    • Kvinnlig aktivist says:

      Snälla ”Kid” definiera ”galet inflytande”.

      Är det ”galet” att män och kvinnor bör samarbeta och hjälpas åt, även i detta sammanhang?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +28 (av 32 röster)
      • Arne Strand. says:

        Det står skrivet –

        Gudarna-Han skapade Människan till sin avbild –
        till Man och Kvinna skapade Han dem ”.

        Mannen och Kvinnan hör ihop och är Människan,
        och ingen av den var för sig.

        De är Jämlikar i sitt varande,
        men har lite skilda uppgifter,
        de är komplement till varandra.

        Arne Strand.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +3 (av 7 röster)
        • Lingonet says:

          Sant!
          Män är dåliga på att föda barn, och inte bra på att ensamma fostra dessa, som ex, två bögar.
          Eller flator med för den delen.
          Ett sunt hem består av 1 man och 1 kvinna.
          Och en massa egna vita barn.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: 0 (av 2 röster)
    • Jösses! Du vet uppenbarligen inte vem Paulina Forslund är och vad hon har för åsikter. Börja med att sök här på Nordfront och läs vad hon skrivit tidigare.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +13 (av 23 röster)
    • Varsågod:
      https://www.nordfront.se/?s=Paulina+Forslund

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +15 (av 19 röster)
  • Jonathan says:

    Mycket bra skrivet, lika lärorikt varje gång man tittar in hos Nordfront och läser!

    Hell Seger!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +14 (av 22 röster)
  • Gugga says:

    Till mig har du nått ut och du är en av mina kvinnliga förebilder, Paulina.Fantastiskt duktig på att skriva är du också.

    Tack för artikeln, den spädde på min kämpaglöd.

    Hellre seger!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +19 (av 29 röster)
  • Anonym says:

    Ja, alla behövs.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +15 (av 19 röster)
  • Christian Hamilton says:

    Jädrar anåda, undrar om inte denna var din bästa på senaste tid. Du har så rätt och så mycket att informera våra kära hälfter som inte vaknat tillräckligt ännu eller inte förstår allvaret i dagens situation. Klart att kvinnor behöver deltaga i kampen. Varför skulle vi avvara 50 % av våra styrkor?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +29 (av 33 röster)
  • Pär Öberg says:

    Bra skrivet Paulina.
    Självklart behövs både kvinnor och män i kampen för vårt folk. Vi har absolut inte råd med att välja bort halva vårt folk när vi ska rekrytera.

    Män som är osäkra ser kvinnor som ett hot och de borde göra något åt sin egen osäkerhet och självkänsla istället för att odla fiendskap mot kvinnor.

    Fattar man inte detta kan man gå med i en frimurarloge istället för att kalla sig nationalsocialist.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +46 (av 60 röster)
    • Mycket betryggande att se dessa rader från dig Öberg, även om jag inte är förvånad av att se dig skriva dem.

      Mina personliga erfarenheter av kvinnofientliga nationella män är att de antingen är sexuellt frustrerade och/eller att de blivit nobbade och tagit illa upp, i många fall helt i onödan om än inte i alla. Detta har fått till följd att de beter sig fientligt och inte rationellt när sådana här frågor diskuteras. För en rationell man spelar det ingen roll om han blivit nobbad 1000 gånger eller om han fått 1000 inviter, hans syn på frågan tar inte hänsyn till personliga erfarenheter.

      Att skaffa förståelse för en fråga utifrån enbart personliga erfarenheter och åsidosätta rationellt tänkande kan vi lämna till idioterna som försvarar svartskalleimport med att de minsann träffat en trevlig babbe på jobbet.

      Med detta är som bekant kvinnan mer känslostyrd än mannen som är mer logisk, sett till helheten. Att det är fler män som fattat grejen med nationalism och nationalsocialism är därför inte konstigt. Dock bör ju nationella män rikta all sin kraft de ägnar åt att klanka ner på kvinnliga nationella till att angripa de korkade fiendekvinnor vi har emot oss som står och skriker på barrikaderna.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +13 (av 29 röster)
    • Christian Hamilton says:

      Den var bra Pär! Det uttrycket skall jag använda som skällsord i diskussion med de antivita. Till ex: ”Du din människofientliga typ, ta och gå med i en frimurarloge på direkten, dom har säkert någon trevlig ritual som kan tillfredsställa dig.”

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +12 (av 12 röster)
  • Kvinna says:

    Men herregud vad är det här!?! Inte undra på att så få kvinnor vill ha med SMR att göra. Att Paulina enligt egen utsago inte kan tänka rationellt utan bättre förstår känsloargument är ju tråkigt för henne men det har ingenting med mig att göra. Så otroligt sorgligt att P dessutom försöker rättfärdiga att hon tar plats genom att berätta hur stor del av sitt liv hon lägger på att städa. Snälla Paulina, sluta förutsätta att alla nationella (och andra) kvinnor fungerar som du! Det är något som du verkligen inte har en aning om.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -11 (av 61 röster)
    • Du verkar ju inte fatta särskilt mycket.

      ”Att Paulina enligt egen utsago inte kan tänka rationellt utan bättre förstår känsloargument är ju tråkigt för henne men det har ingenting med mig att göra.”

      Du missade kanske att detta inte var en åsikt Paulina fällde om sig själv utan belyste det vetenskapliga faktum att det är så det ser ut för kvinnor generellt, att de resonerar mer emotionellt än män. Många tolkar detta som att kvinnor har lägre intelligens (IQ) än män men det är inte heller sant. Det som är sant är dock att män och kvinnor inte är genetiskt konstruerade på samma sätt.

      Angående baka och städa och sånt så är det vad som hör kvinno- och modersrollen till. Är du missnöjd över denna ”förlegade” och ”patriarkala” kvinnosyn föreslår jag att du löser ett medlemskap i F! om du inte redan gjort det och låter håret gro under armarna i någon form av patetisk tonårsrevolt mot ett historiskt fungerande och naturligt koncept.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +14 (av 36 röster)
    • Arne Strand. says:

      Skriver du till dig själv ?

      Arne Strand.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +3 (av 3 röster)
  • Sverige98AD says:

    En mycket bra krönika.
    Hell valkyrierna från norr.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +11 (av 15 röster)
  • Christian Andersson says:

    Männen följer kvinnorna eller finner i Thailand det de inte fann. Så vakna upp från kultur-Marxismen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 9 röster)
  • Christian Andersson says:

    Politikens hantlangare (politikerna)har varit styrda från dess begynnelse.
    En man för alla säsonger / eller kvinna är en psykopat, det styrs genom korruption av allting.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 1 röst)
  • No name says:

    Snälla nån, varför tillåta den här kvinnan att ta del av utrymmet? Man får vara extremt försiktig och tänka till en extra gång när man låter en kvinna ta plats på det här sättet, ni kan ju föreställa er vad nästa utspel kan handla om. Tänk om nästa vädjan Handlar om att kvinnor ska få exempelvis bli gruppchefer för de olika nästerna? De kommer att innebära stora säkerhetsrisker för organisationen då ett näste kan riskera att bli ett lovligt byte för vänsterextremister. Jag kände mig tvungen att ventilera en oro känsla jag fick inför framtiden. Hoppas att ingen tar illa upp. Jag älskar kvinnor men de ska hålla sig i hemmet

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -35 (av 45 röster)
    • Det finns många män som är större kärringar än kvinnor – det går inte att dra alla över en kam. 25% av Fis väljare är ”män”.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +21 (av 29 röster)
    • André Devecseri says:

      Ledsen att göra dig besviken men detta är uppenbarligen fel Organisation för dig.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +8 (av 20 röster)
    • Mycket bekymrande syn du har.
      Jag har träffat kvinnor med mer stake än männen, med mer vilja och struktur.
      Att ha en kvinna som chef hade jag inte sett som något problem alls faktiskt, rätt person på rätt plats.
      Om kvinnan är av det rätta virket och har bevisat det om och om igen, så är det fan klart att hon kan fylla en högre position.
      Alla kvinnor är inte dumma i huvudet, finns goda också.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +15 (av 21 röster)
    • Arne Strand. says:

      Du behöver Utvecklas och Mogna i din Personlighet,
      så kanske du till äventyrs får ett Namn.

      Arne Strand.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +2 (av 4 röster)
  • Tobias Ekberg says:

    Ja, visst har de det.
    Som vanligt en bra artikel vill jag tillägga.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +9 (av 11 röster)
  • mamma till tonåring says:

    ”Den här kvinnan” har varit en del av motståndet i över 10 år.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +16 (av 26 röster)
  • No name says:

    Personligen tycker jag att nationella kvinnor bör använda sitt förnuft och fokusera på att vara en bra mamma och ta hand om sina barn och sin mans behov. Nationella kvinnor måste föregå med gott exempel och vara ett föredöme för nya kvinnor i nationella rörelsen. Nationella kvinnor ska inte fostras eller intala sig själva att de kan höja sin röst. För fakta säger att kvinnan kan inte strida mot en man. Kvinnorna kan inte behålla lugnet och modet uppe när en hord av rödingar dyker upp bakom hörnet, det är farligt och oansvarigt som män att intala kvinnor att de kan behärska en sådan situation. Ni får tänka att det är våra framtida döttrar jag pratar om. Vad skulle hända med barnen där hemma om mammorna plötsligt hamnat bakom galler eller ännu värre på intensiven efter ett gatuslag? Vems uppgift blir det då att ta hand om hushållet, städning, matlagning och all omsorg som barnen behöver? När mamman inte längre finns där? Ska pappan stå stryka lakan hemma? Vem ska då jobba och försörja barnen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -9 (av 39 röster)
    • Paulina Forslund says:

      Har svårt att tro att en nationalsocialistisk kvinna med barn skulle välja att ”gå ut i strid” och lämna barnen hemma med mannen.

      Problemet är snarare motsatsen… Att allt för få kvinnor är införstådda i det kritiska läge vårt folk och land faktiskt befinner sig i.

      Fler kvinnor (och män)MÅSTE vakna upp och motsätta sig alla de destruktiva krafter som ämnar rasera hela den grund våra förfäder lagt.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +17 (av 21 röster)
    • Arne Strand. says:

      Du lider av många Fördomar som stödjer varandra till rena svamlet !.

      Arne Strand.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +1 (av 5 röster)
  • André Devecseri says:

    Som vanligt briljerar du! Kunde inte sägas tydligare: HELA folket måste sammansluta sig mot den eviges tyranni.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 19 röster)
  • legionæren af 27 juni 1942 says:

    Vera Oredsson och Paulina Forslund!
    Starka och vackra nationelle kvinnor.
    I ar min idol.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 21 röster)
  • Hasse says:

    Alla behövs i det som kommer. Något annat kan vi nog inte räkna med.

    När börjar den egentliga kampen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 10 röster)
  • Arier says:

    Att kvinnor generellt är mer känslostyrda och mottagliga för propaganda är ett obestridligt faktum.

    Just därför har en stolt, vacker och kapabel arisk kvinna som du Paulina en given roll att sprida NS vackra propaganda och punktera fiendesidans satanistiska anspråk på att indoktrinera framförallt kvinnor med sin människofientliga agenda.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 18 röster)
  • No name says:

    Du får ha vilka åsikter du vill men ljug inte om aktivister.

    /Redaktionen

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 16 röster)
  • Anna Jonsson says:

    Mycket bra skrivet!

    Jag kan bara instämma i allt du skriver.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +14 (av 20 röster)
  • Emma karlsson says:

    Bra skrivet Paulina! Det är en självklarhet att kvinnor behövs i kampen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +13 (av 23 röster)
  • Sigge says:

    Som vanligt skriver du en helt suverän krönika du är verkligen en bra representant för rörelsen.Stort tack för ditt inlägg.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 11 röster)
  • Kristian says:

    Efter att ha läst igenom alla kommentarer (hittills) vill jag framhålla följande:
    1. Jag håller starkt med alla positiva kommentarer. PF är en fantastisk kvinna, värd all beundran.
    2. Men jag är högst förvånad över den totala avsaknaden av kommentarer rörande en sak: HON ÄR MOR TILL ÅTTA BARN (läste jag rätt?)! Vi vet ju att vi vita håller på att försvinna p.g.a. allt för låga födelsetal (och totalinvandring). I mina ögon är hon mer värd vår beundran för det än om hon skulle ha valt en karriär som vetenskapskvinna (nobelpris?) eller företagsledare (för VOLVO?) vilket hon säkert hade kunnat göra. Men då i värsta fall inga barn eller i vart fall inte åtta. Och som det nu är känner hon sig fortfarande ha krafter över för att på andra sätt delta i kampen. En superkvinna!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +20 (av 28 röster)
  • Mikael.s says:

    Vi behöver ju äta….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -6 (av 16 röster)
  • Julia Ros says:

    Mycket bra skrivet!

    ”Vi för ett krig mot vårt folks fiender, punkt slut. Den som påstår något annat är inte värd att kalla sig en man. Riktiga män känner sig inte hotade av att en kvinna skriver artiklar eller delar ut flygblad. Riktiga män (och kvinnor) värdesätter varje folkkamrat och känner tacksamhet över just den individens offervilja.”

    Otroligt inspirerande ord Paulina !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +12 (av 18 röster)
  • Mikael.s says:

    Vi behöver dom till att göra mat och plåtar om sår.. tvätta städa med mera…klart dom behövs

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -23 (av 27 röster)
  • Slipsen says:

    Du levererar återigen en bra krönika Paulina!
    Jag får åter hopp om den vita kvinnan, som i dagens västerländska samhälle generellt tyvärr är en egoistisk, hjärntvättad individ som har låtit sig luras av olika trender och tekniska prylar.
    Alla kan naturligtvis inte älska varandra men om alla skulle frångå den destruktiva könskampen och istället försöka komplettera varandra(vit kvinna och vit man)så har vi kommit en bra bit på vägen.
    Det jag främst tar med mig från din krönika är Vera Oredssons reaktion på din fråga hur det hade varit att vara aktiv, trots att hon var kvinna:).
    Som avslutning vill jag svara på din fråga som inledde hela krönikan. Har kvinnor i kampen att göra? Ja, i allra högsta grad. Att vi sedan gör olika saker ibland beroende på kön och hur vi tänker är en sekundär fråga.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +8 (av 14 röster)
  • Jan L says:

    Det finns redogörelser om hur kvinnorna i germanska stammar fungerade som pådrivare bakom frontlinjen när männen började tappa greppet i striden och riskerade nederlag. Kan vara Tacitus som skriver om det.

    För övrigt är Savitri Devi en av mina stora förebilder.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +12 (av 12 röster)
  • Tobias Ekberg says:

    Vi ska vara glada för varje kvinna med rätta övertygelsen ty vissa exemplar förskräcker:http://imgur.com/38tgZsv.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 11 röster)
    • Lingonet says:

      Ouch! Stackars hjärntvättade flicka.
      Jag träffar på sådana ibland,
      man vet inte om man ska skälla på dem eller bara… tja, jag vet inte.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -1 (av 3 röster)
      • Viktor says:

        Vad menar du med ”…man vet inte om man ska skälla på dem eller bara… tja, jag vet inte”?

        Vad är det du inte vet? Att det kanske är du som är ute i någon vilden galax och snedseglar?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +1 (av 1 röst)
  • Recca says:

    KÄRA GERMANSKA KVINNOR OCH MÄN – KÄRA PAULINA! Känner tacksamhet att Du Paulina är här bland oss alla. Du vittnar om våra kvinnor och män, de egenskaper och levnadsmönster som vi germaner måste ömsesidigt förena, det som varit och är och genom kamp för vårt folk skall komma.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +10 (av 16 röster)
  • Bra artikel!

    Kvinnor behövs i kampen och i samhället! Att föda barn är bland det viktigaste man kan göra i samhället.

    Det behövs fler Germanska, kvinnliga Föredömmen med stort F.

    Angående ”för ett krig mot vårt folks fiender” kan det vara bra att säga att:

    Vår nummer 1 fiende är vårt ego, som säger åt oss att vi inte kan, att det inte är någon ”idé”, att det kommer att gå åt pipan iallafall, att tänka litet, sår tvivel, och även fientlighet gentemot andra grupper när det egentligen är oss själva vi ska lägga skulden på!

    Sedan kan det naturligtvis finnas fysiska fiender som är ondskans karmiska agent. Men dessa brukar att försvinna när/om vi gör vår egen korrektion.
    Korrektion innebär att vi seriöst och under lång tid arbetar på vår egen förbättring!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +7 (av 13 röster)
  • Travis Vinson says:

    Thank you for doing what you do. Whatever is accomplished in the movement by our generation will have to built upon by the next generation. Therefore, there is no more important work than the work of a mother. What women contribute in addition to mothering and homemaking is ”icing on the cake.”

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 8 röster)
  • Fastloaded says:

    Som svar på huvudfrågan i artikeln. Självklart kvinnor är ett måste för vår överlevnad så dom utgör 50% i grunden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +8 (av 8 röster)
  • Bengan Erlandsson says:

    Jag tror inte någon politisk rörelse skulle vara rolig utan kvinnor…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +8 (av 8 röster)
  • Vera Oredsson says:

    Min beundran för Paulina är nog så stor — 8 barn och så fräsch och har en kamplust med glad inställning, Du har verkligen förtjänat moderskorset i guld . Finns det ingen samlare som har ett sådant? Överlämna det i så fall till Paulina Forslund i stället för att ha det i någon låda. Visst kan vi kvinnor – olika läggningar olika uppgifter utan att för den skull ge avkall på kvinnligheten i s.k . feministisk anda med förakt mot kärnfamiljen – som jag har citerat A.H. förut; Kärnfamiljen är den minsta men VIKTIGASTE beståndsdelen i en sund stat- och jag tror det gäller fortfarande–

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +18 (av 26 röster)
    • Paulina Forslund says:

      Tack kära Vera för dina vänliga ord. De inspirerar mig att fortsätta vår kamp.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +11 (av 19 röster)
    • Arne Strand. says:

      Jag citerar –

      Visst kan vi kvinnor – olika läggningar olika uppgifter utan att för den skull ge avkall på kvinnligheten i s.k . feministisk anda med förakt mot kärnfamiljen – som jag har citerat A.H. förut; Kärnfamiljen är den minsta men VIKTIGASTE beståndsdelen i en sund stat- och jag tror det gäller fortfarande–

      Kommentar –

      Om du byter ut – stat – mot samhälle/Nation,
      så har du absolut rätt !.

      ( Synd att du har en socialistisk sida i dina uppfattningar ) .

      Arne Strand.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +1 (av 3 röster)
      • Arne Strand. says:

        Alla Socialister(Socialismer) blandar in Staten i Samhället och Samhället i Staten och gör allt till Staten.

        Khadaffi hade dock Insikten att inte göra så.

        Arne Strand.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +2 (av 2 röster)
  • Vera Oredsson says:

    PS Vad har egentligen våra motståndare för inställning om oss nationalsocialister? De talar så mycket om fördomar mot oss när vi pekar på fakta och realiteter som vissa folk besudlar oss med – NEJ ” ärade ” motståndare VI HJÄLPS ÅT- både i kampen och i hemmet – vi idkar folkgemenskap på ALLA fronter.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +15 (av 21 röster)
    • Arne Strand. says:

      Jag som motståndare till Nationalsocialismen har bara er Socialism mot er.

      Arne Strand.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: -1 (av 3 röster)
      • Lingonet says:

        Även jag kan få lite resta nackhår av ordet socialism då jag läst historia i över 40 år.
        Men jag stöder NMR till 100% då de är det ENDA alternativet till dagens jugesamhälle.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: +3 (av 3 röster)
  • Angelica says:

    Fantastiskt bra skrivet!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 6 röster)
  • anonym says:

    Min erfarenhet av män som inte vill se kvinnor i samma rum är att de är homosexuella. Jag har lärt mig känna igen en homosexuell man, speciellt om de inte är öppna med deras böjelse, direkt på grund av deras behandling av mig som en rätt så attraktiv kvinna. Det låter kanske konstigt men så har jag uppfattat det. Det passar in i den germanska läggningen att låta var och en göra det man vill oavsett kön, om man kan bevisa sin kapacitet. Det är också orsaken till att propagandan tar fasta på denna egenskap (altruism) och orsaken till att hjärntvätten fungerar, men propagandan gör att folk blundar för det uppenbara dvs. rasmässiga skillnader, och dessa är gigantiska! Rekommenderar avsnitt 6 av hjernevask som undersökte dessa skillnader http://nyadagbladet.se/vetenskap/sjatte-avsnittet-av-vetenskapsserien-hjernevask-ras/ t.ex. är skillnaden i DNA mellan människa och apa 2% dvs. vi delar 98%. Dessa 2% är alltså av enorm betydelse. Men skillnaden mellan vit och svart mäniska är ca 1% genetiskt sett (skillnader mellan olika vita folk är några promille) – det är alltså EN ENORM skillnad. Bara lite till och det handlar om olika arter, fast det kanske t.o.m. skulle kategoriseras som olika arter om det inte var för politisk korrekthet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 4 röster)
  • Svenne Svensk says:

    Tycker Du gör ett bra jobb Paulina!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 3 röster)
  • I ärlighetens namn så kan jag inte riktigt än förklara mig själv nationalsocialist. Jag anser mig ha mer att lära om denna ideologi. I alla fall ur det förhållandet som Du har skrivit finner jag ett tack men också… Att kvinnor är viktiga och ur mitt synset nästan heliga bygger på flera saker. Kvinnor kan balansera en frisk mans aggresivitet (inte tex feminister och annat vänsterfolk). Att stå för barnen är också kvinnans sak, det ska dock tilläggas att jag inte ser att man mikrar mat varje dag för att sen titta på ,Lets Dans eller när det nu är igång, varje kväll. Maten som familjen får i sig MÅSTE vara näringsrik! Med risk att låta för konspiratorisk så måste jag säga att det finns en agenda att hålla män och kvinnor för den den delen svaga. För min del så är kvinnan A och O i en sund familj- med mycket data att backa upp detta faktum.

    FÖR MIN EGEN DEL:

    En kvinna kommer jag att betrakta som min, ja ni hörde mig, tills den dagen hon lämnar mig vilket jag inte hoppas på. Kvinnan är dessutom klistret som håller allt ihop. Jag förstår inte alla feminister som ser på att vara mamma som en enkel sak. Att uppfostra ett friskt barn är inte lätt. Låt märka att jag säger friskt och inte normalt. Hade jag vilja uppfostra normala barn hade de fått kolla på vad de ville när de ville och äta onyttig frukost när det ville bara pga figuren som var på paketet.

    Kvinnan som krigare: kan bara komma ur en sund krets där kvinnor vördas och ses på med respekt ur dess primära syfte först då kan de ut i den värld ingen bör komma ut i.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 3 röster)
  • vad står ert parti för egentligen, värderingar och åsikter?
    tacksam för svar!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Vera Oredsson says:

    Var har Ni flickor tagit vägen? Hör av er i kommentarerna –

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 10 röster)
  • Christian A says:

    Har kvinnor i kampen att göra?
    Ja så länge ni inte säger emot mig, skämt o sido, kvinnor har en tendens till naivitet, så även jag.
    (Man går inte för det dödande hugget, även fast man vet att det behövs)
    Jag menar detta är en sidofråga, vi måste vinna först.
    Svaret blir kvinnan är centrum i familjen, en hjärte roll, support role.
    Utan kvinnan ingen familj, utan kvinnan ingen man.
    Så ingen wifi.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Christian A says:

    partiledare är bara en front så du kan inte ge hen genus.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Christian A says:

    ”Jag menar detta är en sidofråga, vi måste vinna först.”
    Naturen, så som det alltid fungerat får duga tills vi vunnit.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Christian A says:

    ”tills vi vunnit” Man vinner aldrig utan en pågående kamp mellan ljus och mörker.Nu har vi mycket mörker det är allt jag kan säga, Även jag har fröet av korruption.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Christian A says:

    transhumanism är farligt, de ”vinner” genom att utrota mänskligheten.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -3 (av 3 röster)
  • Christian A says:

    Ingen wifi.
    Royal Navy Microwave Weapons Researcher Barrie Trower Says That WiFi Is Killing Us And Quickly!
    https://www.youtube.com/watch?v=snpyyzZkK_M

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Christian A says:

    Man har inget val egentligen.
    Vi är inte först i denna ”tidslinje” (The Fondi, styr)
    Kvinnan är centrum av familjen. Mannen skyddar Kvinnan och barnen.
    Mike & The Mechanics – Silent Running ( with LYRICS )
    https://www.youtube.com/watch?v=Ddi2TBnzdPo

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • I Bibeln liksom hos Indierna finns 4 Stora så kallade Guds – JAG(Själv).

    Dessa finns utförligast beskriven i den Indiska Gudsuppenbarelselitteraturen.

    Vi har en Personlighet i Bibeln som Heter –

    JEHOWAH Sebaot(KYRIOS ton Dynameion-Grek) – En Ärkeängel som innehar det Konungsliga Ämbetet – Denne är Världens Konung – och Konung är den som Har seger i Krig.

    I Den Indiska Litteraturen har denne En Hustru – En Kvinnlig Personlig Motsvarighet.

    Så visst finns Kvinnliga Krigspersonligheter i Gud-domens Personlighet.

    Arne Strand.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 5 röster)
  • Kjære Paulina, jeg har vært fascinert av deg siden jeg leste intervjuet med deg i det norske bladet ”Bra damer” i 2012. ”Jøss, er det virkelig noen som tenker sånn i dag”, var min umiddelbare reaksjon. Jeg var selv hjemme med barn på slutten av 1970-tallet; altså midt i feministenes storhetstid. Jeg kan love at det kostet, men jeg angrer ikke et sekund. Jeg er takknemlig for å ha fått oppleve å være mor.

    Jeg kjenner også min Tacitus, fint at du referer passasjen fra ham. Det er ikke noe ekte mannfolk som går rundt og er redd sterke kvinner.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 4 röster)
  • Arne Strand. says:

    Israel och JUDARNA har Kvinnor med i Kampen för Israels överlevnad.

    Leve Israel och det Judiska Folket.

    Ett Föredöme ?

    Arne Strand.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -3 (av 9 röster)
  • Mycket bra artikel Paulina! Läst denna många gånger, du är en förebild för mig som kvinna och mamma och ger inspiration att kämpa.!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 4 röster)
  • Norrlandskvinna says:

    Hej alla och tack för en fin artikel. Är själv en kvinna som är less och förbannad över våldtäkten på vårt vackra land. Ser hur en maktelit vinner terräng världen över och är övertygad om att massinvandringen är en (av flera..) strategier för att åstadkomma detta även här.
    Har länge letat efter andra vakna människor som inte är rädd för att vara ”opolitiskt korrekta” men det är svårt… Tur i oturen kan väl vara att ju mer sionisterna/eliten och deras fega ryggradslösa markarbetare, i all panik, slänger ut sina sista kort och provocerar sin befolkning, desto fler inser att våra ”folkvalda” ledare INTE BRYR SIG ETT SMACK om oss. Tragiskt men sant.

    Har alltid velat ha barn men på senaste tid har jag börjat tveka. Det är maktmissbruk, otrygghet, importen av kåta äckel från MENA bl a som spär på denna trista känsla. Men även svårigheten (”tack” feminismen) att för mig som mamma få, tillsammans med pappan såklart, uppfostra mina. Väldigt tidigt förväntas man lämna ifrån sig sitt dyrbaraste till närmaste indoktireringsanstalt som kväver barnets inneboende kreativitet och ersätter det med smörja.
    MEN, viker jag mig och avstår från att skaffa barn pga ovanstående anledningar har eliten verkligen vunnit. Det är ju detta dom vill- att förgöra deras ärkefiende; den vita rasen! Nej det nöjet ska dom inte få.

    Funderar på att aktivera mig i motståndsrörelsen men har aldrig varit politiskt aktiv tidigare, röstar inte ens för att jag anser att det hela är korrupt. Men nu kanske det är dags för även jag har en knuten näve i kjolfickan som behöver vädras! Vi är ett underbart vackert och ärefyllt folk som förtjänar ett fredligt land utan parasiter, vare sig dom poserar som ”flyktingar ” eller EU-parlamentariker.

    Mvh och tack för att ni finns.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +8 (av 12 röster)
    • Nationalsocialist says:

      Självklart ska du ansluta dig!! Skickar du in en ansökan leder det inte heller till något bindande oåterkalleligt avtal utan till ett informations- och rekryteringsmöte med en lokal representant. Finns alltså inget att förlora..

      http://Www.Nordfront.se/medlemskap

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +5 (av 9 röster)
  • Norrlandskvinna says:

    Tack! Hoppas att det finns en grupp här i Umeå, här är det ju annars rena wilda wänstern haha.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 6 röster)
  • Politik har inte med könet att göra men om individens intelligens.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +6 (av 6 röster)
  • Josef says:

    Du är en av de finaste människor som jag känner. God rakt igenom. Kram på dig / Josef

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 4 röster)
  • Hej på dig Paulina,

    du skriver om kvinnor. Vad anser du om att jag som vit svensk man föredrar asiatiska kvinnor framför vita svenska kvinnor? Är jag enligt dig en ”rasförrädare”?

    Mvj

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 9 röster)
  • Josef says:

    Jag kan svara dig här direkt MR Hej !

    Vad anser du själv ang. ditt rastänkande och människor som inte delar din hudfärg ?
    Här finns inget skrivet ang. asiatiska människor eller något annat folkslag(Ras)

    Men mycket riktigt finns det ju raser och det stämmer också att människor är anpassade till sin hemmiljö där de fungerar som allra bäst, på sin hemmaplan alltså.

    MVH

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 7 röster)
  • 23-åring småbarns mamma says:

    Oerhört inspererande att läsa👍🏻.
    Kände samtidigt igen mig i mycket.
    Att vara mamma och nationell, att faktiskt kunna vara både och.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +5 (av 5 röster)
  • före detta sverigebyggaren says:

    Bra kommenterat Paulina Forslund !!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 6 röster)
  • före detta sverigebyggaren says:

    Titta på dom gamla vikingarna ! Dom satte kvinnan högst , så var stolt Paulina , kvinnorna kommer snart !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +4 (av 6 röster)
  • före detta sverigebyggaren says:

    Ja ni behövs absolut i kampen ! I Dagens Sverige respekteras inte kvinnan som sig böres !!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +3 (av 5 röster)
  • Anonym says:

    Föda barn!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -1 (av 5 röster)
  • Jodå , bara kvinnan står vid spisen och föder barn så är kvinnan välkommen !!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -2 (av 4 röster)
  • Gubben says:

    Nix !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -1 (av 1 röst)
  • nationalist says:

    Absolut har dom i kampen att göra ! T ex att baka gott bröd till oss män som kämpar på gatorna !! Hell

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 1 röst)
    • Lingonet says:

      Tråkigt att ni ska förenkla/nervärdera kvinnans roll i samhället.
      Det handlar om mycket mer än att baka bröd.
      Kvinnor är lika intelligenta som män, ibland/ganska ofta mer.
      Jämför med värnplikten, alla män passar inte vid fronten heller.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +3 (av 3 röster)
  • Det är inte svart eller vitt allting. Är man inte en ”riktig” man för man anser det problematiskt med t ex kvinnor på gatan som fullfjädrade aktivister? De nationella kvinnor och tjejer jag har träffat har alla varit osäkra individer som sökt en gemenskap och varit genuint ideologiskt ointresserade. Men det är ju ett sätt säkra sin plats i gemenskapen genom att vara aggressiv mot folk som skulle kunna hota ens roll eller position. Jag väntar på att de kvinnor som kommer in i rörelsen själva ska ändra min uppfattning, vilken utgår ifrån vad som är bäst för rörelsen, mitt folk och mitt land inte för vad som är bäst för att vara alla till lags.

    Detta utesluter inte att kvinnor och tjejer skulle kunna bidra mer mycket privat, i hemmet etc. men för kampen anser jag män vara totalt och fullkomligt överlägsna kvinnan och kvinnorna.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +2 (av 4 röster)
    • Sen att kvinnor behövs är en självklarhet för mig, både inom rörelsen som i allra högsta grad utanför den, det torde inte behövas nämnas.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: +3 (av 3 röster)
  • Bengan Erlandsson says:

    Leve alla vackra och medvetna Svenska och vita kvinnor som står upp för sitt hemland, nationen och äran! Det är dags att återupprätta den svenska kvinnans status som självständig varelse och inte som leksak och brottsoffer åt feodalistiska och småborgerliga inkräktare till maffiakungar och och religionsfanatiker.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +2 (av 2 röster)
  • svabbe says:

    Din roll och andra vita nordiska kvinnor är att på kvinnors språk lättare nå ut förklara för andra svenska tjejer som i dagsläget är i händerna på utstuderad media
    tv blandade förhållande från Usa med judiska tv serier med skådespelare/skor tillsammans med svarta så ska det inte se ut i Sverige- Det är konstruerat från globalisterna detta måste du förmedla till sveriges kvinnor.-Att inte rasblanda

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 1 röst)
  • Viktor says:

    Utan historiens kvinnokamp och feminism hade du, Paulina Forslund, aldrig kunnat skriva den här kommentaren. Något att tänka på.

    Jag läser kommentarerna här och det är ju bara lala-land rakt igenom. Högtravande nationalistiska floskler om fosterland, ära och kamp. Kom ur psykosen och gör något bättre för vårt samhäll, än att sitta vid den här sajten och självgenerera hat och förakt mot ”landsförrädare” och andra egendefinierade avarter till svenska samhällsmedborgare.

    Inser ni inte att ni utgör en promille (i bästa/sämsta fall) av oss som bor i Sverige? Släpp er frustration till marken och gör något bra för Sverige istället.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -2 (av 4 röster)
  • Du är en sann förebild, Paulina. Fortsätt kämpa för att fler kvinnor ska ansluta sig till kampen. Ni nordiska kvinnor är underbara.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +2 (av 2 röster)
  • Hildarnn says:

    För alla Nordiskkvinnorna!!!

    Hellseger!

    VIII VIII

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 1 röst)
  • hellwik says:

    Tack för din krönika Paulina! Jag håller med dig till 100%. Vi kvinnor behövs, både i och utanför hemmet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: +1 (av 1 röst)

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *