Hoppa till huvudinnehåll

Kopierat

03 Symbol/Flat/White/Swish_Symbol_White_SVG Created with Sketch.

Undersökning: Många beredda att mobilisera mot företag som gör folkfientliga utspel

Av Redaktionen, 2017-02-13
redaktionen@nordfront.se

VECKANS FRÅGA. 80 procent av Nordfronts läsare har bojkottat företag som gjort folkfientliga utspel.

En massiv motkampanj tvingade Åhléns att ta till reträtt

Det finns en mängd företag och föreningar som stödjer folkmordsagendan genom grova folkfientliga utspel och kampanjer. Ett exempel från några år sedan var hamburgerrestaurangen Max spred svenskfientlig propaganda under Almedalsveckan och samtidigt meddelade att de kommer tillsätta 50 invandrare som chefer på företaget på företaget.

Under förra veckan avslöjats Liseberg med att redigera bort ljushåriga från en jobbannons och ishockey-laget Skellefteå AIK ger nu sitt stöd till homolobbyn, vars främsta fiende är kombinationen av vita, heterosexuella, män.

Nationella och invandringskritiker har tidigare visat att de är tillräckligt många för att tvinga företag och organisationer som stödjer folkmordsagendan att backa. Ett exempel är när Åhléns tog ner sin skandalösa Lucia-bild efter massiva protester. Problemet är att vi gör det för sällan.

Nu vet vi att hela 80 procent av Nordfronts läsare har bojkottat företag som stödjer folkmordsagendan. De allra flesta, 60 procent av de svarande, har gjort det ”många gånger”. Av de 15 procent som svarat nej på frågan har folkfientliga utspel i de flesta fallen i alla fall påverkat personernas konsumtion/stöd till företaget/organisationen.

Detta innebär att undersökningen föll väl ut då den hade funktionen av ett slags test där vi tar reda på hur beredd läsaren är att vara en del av större kampanjer där vi hotar att sänka företag ekonomiskt om de ägnar sig åt folkfientlig propaganda. Nationella och invandringskritiker är nu tillräckligt många för att kunna störa ett företags verksamhet, vilket motoffensiven mot Åhléns visade.

I kommentarsfältet framgår också att många är beredda att mobilisera mot folkfientliga företag och redan gör det. Flera efterlyser också listor på företag som är anti-vita samt sunda alternativ till dessa.

Nordfront kan komma att återvända i ämnet.

Veckans fråga är nu borttagen. En ny fråga kommer upp under kvällen.

Veckans fråga

Varje måndag lägger Nordfront upp en ny omröstning (kvällstid) och sammanfattar den gamla (morgon). Har du förslag på frågor som skulle passa som ”Veckans fråga”? Kontakta då redaktionen@nordfront.se.


  • Publicerad:
    2017-02-13 13:50