Expressen slår rekord – nämner ”hatsajt” 35 (!) gånger i en artikel

MEDIA. Bonnier slår nytt rekord i oseriös journalistik.

David Baas – representant för massmedias kvalitetsjournalistik

I en artikel om Avpixlat från igår använder Expressen ordet ”hatsajt” inte mindre än 35 gånger – fler gånger än ”Avpixlat” och betydligt oftare än ”sajt”. Så många gånger är, såvitt Nordfront bedömer, något slags rekord.

Det är forumanvändaren ”Kulturmarxist” som upptäckt de absurda upprepningarna och postat en tråd om detta på Flashback forum. I tråden nämner Kulturmarxist att ordet ”hatsajt” används 33 gånger, men det faktiska antalet är 35 gånger. Signaturen ”de.Montfort” skriver om fenomenet att stämpla konkurrenter som ”hatsajter”:

Hatsajt är ett märkligt ord. Msm hyllar fria bloggare och alternativ media som verkar i länder som Saudiarabien och Ryssland. I väst är dock fria bloggare och alternativ media synonymt med hatsajter.

Expressens artikel är skriven av David Baas som har kopplingar till Expo och det kriminella nätverket Researchgruppen. Baas uthängningar har bland annat lett till att en Sverigedemokrat tagit livet av sig och att en annan Sverigedemokrat utsatts för ett mindre bombdåd i sitt hem.

Källa:
SD-toppar ger hemliga tips till hatsajterna

Dela artikeln på sociala medier:

Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här och läs våran guide för att skapa ett konto här.

Lämna en kommentar

Please Login to comment
  Subscribe  
Meddela om