Efter USA-kravallerna – propaganda riktad till barn intensifieras

UTRIKES. Barnkanalen Nickelodeon avbröt under dagen sina sändningar i nästan nio minuter i syfte att få barn att vara ”solidariska” med svarta och ta avstånd från ”rasism”.

Den kända barntevekanalen Nickelodeon – som finns tillgänglig i stora delar av världen och som 2018 nådde 87 miljoner amerikanska hushåll – har givit sig in i den breda antivita kampanj som medier, kändisar och storföretag företagit sig att sprida.

Under tisdagen stoppade Nickelodeon sina vanliga sändningar under 8 minuter och 46 sekunder. Först uppmanades man att vara ”solidarisk” med svarta samtidigt som ”våld och rasism” fördömdes. Därefter visades en svart bakgrund med texten ”I can’t breathe” samtidigt som en person kunde höras andas. Slutligen uppmanades tittarna att ”agera på riktigt”.

Propagandan riktad mot barn (Nickelodeons sändningar riktar sig till barn och ungdomar mellan 2-17) kommer efter att den svarte mannen George Floyd avlidit under ett polisingripande i Minnesota förra veckan. Händelsen trummades upp av judiska medier i USA vilket ledde till att svarta samt allehanda anarkister började protestera vilket bland annat lett till vandalisering, plundring och misshandlar över hela landet.

Källa:
Education or propaganda? Nickelodeon makes children watch 9 MINUTES of ‘I can’t breathe’ BLM commercial, polarizing parents

Sprid artikeln på sociala medier!

Taggat med:

Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här och skapa ett konto här.

Prenumerera
Meddela om
1 Kommentar
Äldst
Senaste Mest röstad
Inline Feedbacks
View all comments