GREKLAND. Ett dygn har gått sedan två greker mördades på öppen gata, mest sannolikt på grund av sina politiska åsikter. Den grekiske statsministern Antonis Samaras har varken uttalat sina kondoleanser eller uttalat sig om avrättningen.

Ett dygn har gått sedan två greker avrättades på öppen gata och varken landets president, Karolos Papoulias, eller dess premiärminister, Antonis Samaras, har uttryckt sina kondoleanser till offrens familj eller uttalat sig om tragedin.

Gyllene gryning skriver på sin hemsida:

Presidenten, som valde nationaldagen den 28 oktober att attackera ett lagligt politiskt parti som röstats in av en halv miljon greker, har ännu inte gjort något uttalande om denna förrädiska terroriststtack där två medlemmar av Gyllene gryning dödades. Samma sak gäller för landets premiärminister som förklarat för sionisterna och amerikanarna att hans huvumål är att utrota Gyllene gryning.

Samtidigt som den nationella rörelsen i Grekland och hela det grekiska folket upplever en mångfacetterad våg av politisk terror som saknar motstycke, förklarar ledande politiska krafter på ett provocerande sätt sin frånvaro.

2013-11-02 20:38