INSÄNDARE. Nordfrontläsaren Fredrika Lampenschirm har sett Netflix-serien Designated Survivor och skriver om hur judisk kultur används för att befästa judisk makt-rörelsens världsbild hos en vit publik.


Trailer för Netflix-serien Designated Survivor, som fick Nordfrontläsaren Fredrika Lampenschirms ”jewspotting”-färdigheter att gå varma.

Insändare

Det här är en insändare. Åsikterna som framförs i insändaren behöver inte nödvändigtvis fullt ut delas av Nordfront eller Motståndsrörelsen.

Vill du som läsare av Nordfront tycka till om något i en insändare? Skicka då insändaren till redaktionen@nordfront.se

Det judiska tv-bolaget CBS blev arga när skådespelaren Marlon Brando i den judiska programledaren Larry Kings tv-show uttryckte sin ilska över judarnas makt i Hollywood. CBS ringde till den judiska advokaten, skådespelaren och samhällsdebattören Benjamin Stein och undrade vad han tyckte om uttalandet. Enligt CBS:s egna undersökningar innehades bara 60 procent av posterna i Hollywoods studior av judar, sade uppringaren. Stein svarade ärligt att om judarna bara utgör 2,5 procent av USA:s befolkning, innebar CBS:s låga siffra om 60 procents befolkning inom Hollywood ändå en extrem överrepresentation. Hans svar välkomnades inte av CBS som aldrig mer hörde av sig i ärendet. Stein kom att skriva en nu välkänd artikel om saken där han bekräftar att judar äger och styr Hollywood. Hans slutkläm är: ”Ja, judar styr Hollywood. Än sedan?”

Den judiska makten vet att makten över medierna innebär att ha makt över folks åsikter. Därför var syftet med att skapa och äga Hollywood inte bara att bli förmögna, utan att sprida propaganda. Att se Hollywoodfilm eller tv-serier på det judiskt ägda Netflix, innebär att vi gör oss mottagliga för propagandan. Det kan vara nyttigt att se sådant, men inte passivt utan aktivt. Vi bör vara uppmärksamma på vad de visar oss, för att inse hur de försöker manipulera oss att göra deras vilja till vår. Det bästa är dock att göra det utan att betala för det, för om vi abonnerar på Netflix, stoppar vi pengar i judarnas fickor. De pengarna gör bättre nytta i Motståndsrörelsen.

Med ”jewspotting” menar jag inte främst att identifiera vilka och hur många av skådespelarna i en film som är judar. Viktigare är att upptäcka de judiska budskapen som levereras till gojerna. Mitt exempel här, fullt av spoilers, är första säsongen av Netflixserien ”Designated Survivor” som är en utmärkt serie att demonstrera jewspotting med. Men man kan använda Star Wars med sina jedi- (Judea-) rebellers kamp mot den ”nazistiska” Darth Vader (”Dödens Fader”), eller filmerna med den judiska pojken Daniel Radcliffe i rollen som Harry Potter, som vid födseln fick ett ”SS”-s inristat i pannan av ”naziledaren” Voldemort (vars namn också ungefär betyder ”Dödens Fader”), eller nästan vilken film som helst. Ju mindre budget filmen hade, desto mindre viktig var den, och desto svårare kan utmaningen för jewspottern bli. Men det går mycket ofta att hitta judisk propaganda i de program som distribueras.

Designated Survivor handlar om ett terrordåd utfört på Kapitolium i USA. Hela regeringen dödas i dådet, inklusive vice-presidenten. Sedan tidigare har man utsett vem av alla potentiella överlevare som i händelse av krig eller terror ska installeras som president tills en ny regering kommer på fötter och fria val åter kan hållas. Den obetydliga kabinettmedlemmen Tom Kirkman (Kiefer Sutherland) kastas in på presidentposten, som han spelar endimensionellt och med alltid samma lågt viskande allvarliga stämma. Han visar sig bli den ärligaste, godaste och mänskligaste presidenten i USA:s historia.

Retuscherad plansch för Netflix-serien Designated Survivor.

Första säsongen består av 21 avsnitt. De är berättade på ett för judar typiskt engagerande sätt i rafflande tempo, med många ”cliffhangers”. Det USA som målas upp är ett i stora drag fungerande multikulturellt, humant och medmänskligt paradis som dock grumlas av problem, alltid i form av saker som judiska organisationer i verkligheten kämpar mot, exempelvis privat vapeninnehav.

Trots den politiskt korrekta och mycket brokiga blandningen av raser i de olika rollerna och på olika nivåer i de sociala hierarkierna, finns det ingen synlig närvaro av judendom. Den judiska närvaron är istället inbäddad i berättelsen. De långa förtexterna radar upp ovanligt många inblandade producenter, de allra flesta judar. Men i bild syns ingen menora stå framför det som en gång var Kapitolium. Inga israeliska flaggor vajar någonstans. Inga kippor på någons huvud, inga konflikter i eller utanför synagogan. De vapen som dras i ett heligt rum i en aggressiv räd mot en misstänkt terrorist utspelar sig i en kyrka, för att skända de vita och kristnas område. Detta är vanligt i filmer. Ni har förmodligen aldrig sett sådant utspela sig i en synagoga.

Vapen i och utanför de vitas kyrkor.

Jakten genom kyrkan genomförs av seriens actionhjälte, spelad av Maggie Q. Hon är en asiatisk kvinna på FBI, som råkar bära det typiskt judiska namnet Hannah. Trots hennes slankhet och lilla muskelmassa spöar hon förr eller senare alla de stridsvana elitsoldater hon möter. Den politiskt korrekta ordningen bestämmer också att hon snart är chef över mannen som tidigare var hennes överordnade, naturligtvis på sina egna meriter, ingenting annat. Eftersom hon inget hellre vill än att tjäna staten på bästa sätt, får hon direkt av presidenten till slut obegränsade befogenheter att sköta operationer efter sitt eget kloka huvud.

Det finns tydligt utpekade konflikter mellan raser, främst mellan vita och araber. Judar är aldrig inblandade i dessa raskonflikter. Konflikterna reds ut med hjälp av politik. Ytterst är det president Kirkman som gör konfliktnedtrappningen och förbrödringen mellan raserna möjlig.

Vita husets muslimske pressekreterare stoppas på gatan av en vit rasistisk polis.

En enda direkt referens till judar görs i hela första säsongen: En hårdför vit guvernör, John Royce, massarresterar muslimer efter terrordådet. När den gode presidenten äntligen lyckas stoppa Royces rasistiska arbetsmetoder, och Royce med övertygande eftertryck säger: ”Det var inte kristna eller judar som sprängde Kapitolium och World Trade Center, det var muslimer”, är det ingen mer än vi hemma i myssoffan som säger emot honom, eftersom vi numera vet vilka som i verkligheten sprängde de tre byggnaderna vid 9/11-attentatet. Det är heller inte muslimer som spränger seriens Kapitolium, detta är bara en rasistisk fördom som Royce har. Att Royce är vit, är anledningen till att han är brutal och rasistisk och vägrar lyda presidentens förnuftiga order.

Guvernören John Royce framställs som vit rasist.

Virginia Madsen spelar kongressens hårda fru talman som är republikan och som siktar på att bli president i ett kommande val, och är en stark kontrast till den snälle presidenten. Hon har fått det i amerikanska öron vasst klingande namnet Kimble Hookstraten. I början skildras hon i ett hårt, ganska kallt ljus med lysande vit hy och mörka skuggor, som från ett porträtt av en iskall ”nazistshiksa” fotograferad med den judiska fotografen Helmut Newtons objektiv.

Senare i serien, när vi får veta att Hookstraten är en moderat, nästan liberal republikan som stödjer verklighetens judiska krav på vapenkontroll i alla länder utanför Israel, ser hon ut som en snygg variant av Hillary Clinton. Hon får en mjukare ljussättning och vänligare repliker för att vi ska tycka om henne lite mer, innan den forna nazisthäxan förpassas till en oviktig politikerpost, ut ur seriens första säsong.

Karaktären Kimble Hookstratens visuella förvandling från ondskefull nazistshiksa till liberal och underkuvad republikan.

Den judiska skjutjärnsreportern Abraham ”Abe” Leonard, som lysande porträtteras av den judiska skådespelaren Robert Morrow, är först avskydd och föraktad av alla han möter. Bufflig, vulgär och supande visar han upp sin usla karaktär. Slarv med källkritik har sänkt honom och karriären har gått i stå. Men självklart kommer juden snart att få full upprättelse. Självaste presidenten omnämner honom så småningom i hela två offentliga tal som ”en respekterad journalist”. Hans banbrytande artiklar i Sanningens tjänst ser ut att snart ge honom hans andra Pulitzerpris, även i verkligheten det mest eftertraktade journalistpriset i USA, som också ”råkar” vara instiftat av, och delas ut av, judar.

Den judiska skådespelaren Ashley Zukerman spelar ”vit makt”-psykopaten Peter MacLeish som siktar på vicepresidentposten, för att sedan genom ett JFK-liknande mordattentat försöka ta över presidentposten. Notera det skotsk-klingande namnet, som jewspottern omedelbart förstår innebär att han är en av seriens onda personer, vilket egentligen inte ska framgå av handlingen förrän efter några avsnitt. Hade han haft ett judiskt namn, t.ex. ”Aaron Shore” hade vi redan från början vetat att han tillhört de goda. Just namnet Aaron Shore bärs av president Kirkmans närmaste man, stabschefen. Trots att Aaron under första säsongen blir tillfälligt misstänkt för brottslig verksamhet, vet jewspottern redan från början att han är oskyldig, på grund av hans goda judiska namn. Shore är dubbelt god, för han kommer från Sydamerika och talar ibland spanska, främst med sin kusin som snart också får jobb i Vita huset. Detta är gjort för att spansktalande rasfrämlingar i USA, som blir en allt större del av befolkningen, ska tycka om serien. De båda sydamerikanska kusinerna visar också att den amerikanska drömmen är till för alla, oavsett bakgrund. Alla ska med på det interkontinentala globala judiska rasblandningståget.

Ännu mer ”vit makt”- psykotisk är Peter MacLeish’ fru, Beth MacLeish, som spelas av judinnan Lara Jean Chorostecki. Beth är som direkt hämtad från Shakespeares pjäs Macbeth, där kvinnan är den som sporrar mannen till att utföra onda dåd. Eftersom Beths psykopati är ännu värre än maken Peters, är det hon som styr honom att löpa hela linan ut med vit makt-planerna. Som i många Hollywoodnazistfilmer, drar sig Beth inte ens för att överge sina barn för den onda vita planens skull.

Vit makt-psykopaten Peter MacLeish och hans hustru i en ny tappning av Lady MacBeth.

Ledaren för den nynazistiska vit makt-rörelsen bär det europeiska namnet Patrick Lloyd. Han har skrivit ett Anders Behring Breivik-liknande manifest som blandar ”vit fanatism” med lösryckta historiska referenser. Med inspiration från CNN:s rapportering i verkligheten, gör seriens Patrick Lloyd ett sorts vulgariserat Richard Spencer-framträdande på vad som här till och med kallas ett Alt Right-möte. Serien förknippar alltså termen Alt Right med ond ”vit makt-nazism”. Till ovärderlig hjälp har Lloyd också seriens kanske värsta förrädare som naturligtvis inte heter Judas, utan bär ett brittiskt namn. Han spelas dock av juden Richard Waugh. I Sverige skulle han ha hetat Wåg.

Vit makt på ett ”Alt right”-möte.

Att vara jewspotter förtar naturligtvis en del av nöjet att se film. Om man inte låter sig gå på alla finter, distanserar man sig från den konstnärliga upplevelsen. Det blir också lätt så att man identifierar sig med snart sagt vilken antagonist som helst. Det kvittar liksom vilka fiender som kämpar mot den judiska makten. Vem de än är, hejar man på dem. Det är i ett sådant läge man inser att verkligheten måste vara bättre än fiktionen.

Den judiska journalisten Joel Stein, ofta citerad av Dr. David Duke, skrev i den judiska dagstigningen L.A. Times beträffande judarnas dominans i Hollywood:

Jag bryr mig inte om ifall amerikanerna tror att vi styr massmedierna, Hollywood, Wall Street och regeringen. Det enda jag bryr mig om är att vi fortsätter att styra dem.

Det är denna judiska världsmaktsordning Nordiska motståndsrörelsen kämpar mot. Efter andra världskriget har hela västvärlden blivit indoktrinerad att se spöken där sådana inte finns. Ju fler vi blir som återupptäcker den världsliga ondskans sanna väsen, desto tidigare och effektivare kan vi ta vid där våra föregångare under 1800- och det tidiga 1900-talet tvingades sluta. Det är därför du ska bli medlem. Du behöver oss för att kunna göra något åt dagens extrema situation, och vi behöver dig.

/Fredrika Lampenschirm

Källor:
Do Jews Run Hollywood? – You Bet They Do…& What Of It?
Who runs Hollywood? C’mon


  • Publicerad:
    2017-10-31 13:16