LOBBYISM. Kooperativet Arla, som ägs av bönder i Europa, har tagit ett politiskt ställningstagande för samkönade äktenskap med möjlighet till att uppfostra barn och ställt sig positiva till massinvandringen. Detta gjorde man genom sin nya reklamfilm.

I Arlas nya kampanj ”Välkommen till Landet Ekomjölk” medverkar idrottsprofilen Anja Pärson tillsammans med sin hustru Filippa Rådin och parets nyfödda son. Man visar även bilder på främlingar och menar att den en påstått ökande ”tolerans” i samhället har gjort Sverige bättre.

— Människor har blivit mer medvetna på alla plan, inte minst vad gäller miljö och klimat, och det märks i försäljningen av ekologisk mjölk. Men det handlar också om en medvetenhet kring vilken typ av samhälle vi strävar efter och vill ha i stort. Anja och Filippa är ett jättebra exempel på en familj som är en del av det nya, moderna Sverige. Det kallar vi för Landet Ekomjölk, säger Ann Freudenthal som är marknadsansvarig på Arla för ekologiska produkter.

Samtidigt går svenska Arlabönder på knäna då företaget flera gånger valt att betala dem allt mindre för komjölken. Flertalet mjölkbönder har nu istället valt att ansluta sig till mindre lokala mejerier för att kunna få lönsamhet i sin verksamhet.

Källa:
Välkommen till Landet Ekomjölk hälsar Arla och Anja Pärson med familj


  • Publicerad:
    2015-08-05 14:30