Regeringen: Varna utländska kvinnor för svenska män

Sveriges politiker ska se över hur man på bästa sätt ska kunna varna utländska kvinnor för svenska män. Men varför är regeringen inte konsekvent? Paulina Forslund kommenterar.

Nu vill delar av regeringen, med kristdemokraterna i spetsen, att kvinnor som blir ihop med svenska män, på något sätt ska få information om männen tidigare dömts för brott. Migrationsverket har nämligen under lång tid noterat att många av de svenska män som åker till sydliga breddgrader för att hämta hem ”fruar” inte alltid har goda avsikter. En annan sak som man reagerat på är hur illa barnen i sådana förhållanden behandlas av männen. Därför ska regeringen nu besluta på vilket sätt man ska kunna värna de utländska kvinnorna och deras barn.

Jag är inte på något vis för att svenska män hämtar hem import-fruar. Personligen anser jag det vara vidrigt ur alla synvinklar och det förvånar mig föga att dessa kvinnor far illa. Vad som däremot är ytterst anmärkningsvärt är att staten vill gå in och vägleda dessa kvinnor. För då det kommer till att utmåla de svenska männen i dålig dager verkar det inte sparas på krutet.

Om man gör det till en statlig angelägenhet att varna utländska kvinnor för rötägg, skulle man väl kunna tänka sig något liknande för nordiska kvinnor? Får man föra statistik över våldsbrott som begås i förhållanden mellan svenska män och utländska kvinnor, borde man då inte rent hypotetiskt få föra statistik över hur många nordiska kvinnor som far illa i förhållanden med utländska män? Det skulle med all säkerhet bli en spännande läsning för det svenska folket att få ta del av.

En nationell varning hade då varit på sin plats från regeringens sida, som med fördel hade kunnat lyda så här:

”Vi kan konstatera att nordiska kvinnor ofta hamnar i destruktiva miljöer om de ger sig ihop med utländska män. Därför har vi beslutat att alla kvinnor av nordisk bakgrund ska bli varnade för att inleda förhållanden med sådana män. Vi ska även låta kvinnorna få veta om männen tidigare dömts för våldsbrott, kvinnofridskränkning eller sexuella övergrepp.”

Jag vet, precis som de allra flesta andra, att detta, under det nu rådande systemets makt, aldrig skulle kunna ske i verkligheten. Det som upprörde mig allra mest då jag läste om förslaget är det faktum att det görs så stor skillnad på oss nordiska kvinnor och de utländska kvinnorna. För varför är de värda en varning och inte vi? Varför är deras välbefinnande viktigare än vårt?

En annan sak man bör fråga sig är varför man kan generalisera över svenska män men inte över utländska? Ser man ett klart samband mellan blandäktenskap och våld, bör man då inte från regeringens håll anse att det är lika allvarligt när det än sker?

Det absolut bästa hade såklart varit om svenska män slutade att hämta hem dessa kvinnor och att de nordiska kvinnorna under alla omständigheter undvek att ge sig ihop med främlingar!


  • Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här.

  • Nordman skriver:

    Mycket bra artikel. Kan även sägas att nordiska kvinnor som inte ger sig ihop med främlingar ändå kan drabbas av vissas ibland inte helt goda avsikter. Att råka vara på fel plats vid fel tillfälle kan leda till oanade och fruktansvärda konsekvenser för varje nordisk kvinna som lever i det mångkulturella Sverige.

    /Nordman

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Tvi fan! skriver:

    De är inga män!
    De är ofta gamla, feta, fula, viagrastinna pedofiler som åker ner dit. Aldrig sett en allmänt vettig vit som hämtat en import.
    Skabb!

    /Tvi fan!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Svensken skriver:

    Instämmer helt i dina åsikter har själv många gånger funderat hur svenska män som importerar fruar tänker det är lika motbjudande som när främlingar tar sig nordiska kvinnor till sin familj.Det är märkligt att regeringen inte reagerar på att svenska kvinnor misshandlas av invandrare i stor omfattning men vad som händer utländska kvinnor är man väldigt bekymmersam om.Det säger allt om vad vår regering tycker om svenska folket.

    /Svensken

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Mikeson skriver:

    Mycket bra skrivet. Fy fan. Vet inte vad jag ska skriva förutom att jag håller med dig helt!

    /Mikeson

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Helena Glad-Toren skriver:

    Bra skrivet Paulina.Jag har också reagerat över detta

    /Helena Glad-Toren

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Lisa Engberg skriver:

    Vänta bara tills mördaren i Frankrike åker fast. Allting tyder mer och mer på att han är en av ER nazister!

    Han är en Nazi-Breivik. Få se hur ni kommer kunna bortförklara det!?!?!?!?

    Det är ovanligt tyst på er sida, det är redan dags att förbereda ert försvar tycker jag!! ni kommer ha så mycket upp. På Flashback sitter alla nassar nu tyst och inväntar det ödesdigra momentet!!!

    Game Over för er snart!

    /Lisa Engberg

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Kalle skriver:

      I sà fall är han väl bara ännu en som det runnit över pà pga pàtvingat multikult?
      Inte har han i sà fall invaderat deras länder och varit del av en vàldsbenägen förtryckande folkgrupp?

      Det finns en gräns för alla när de känner sig hotade och intryckta i ett hörn.

      Den här personens gräns nàddes i sà fall lite tidigare än för gemene man, kan man anta.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Barbarisk ursvensk skriver:

    Menar du Lisa att det finns människor som är av naturen onda (= ”nazister”)? Varför är inte denna gärningsman (eller dessa gärningsmän) en socialt utslagen person, ett offer för miljön och den socioekonomiska situtationen? :) Det får man ju höra till leda när främlingsgäng systematiskt väljer ut svenskar som sina offer. Du är antagligen en av dem som ropar högst om detta.

    Vad är det som tyder på att han är nazist? Att dådet skedde på en judisk skola? Det kan ju lika gärna ha varit en arab – precis som judarna en representant för det mångkulturella samhället.

    /Barbarisk ursvensk

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Niclas skriver:

    Sen när va Breivik Nazist ? sist jag kolla var han Frimurare enligt egen utsago.

    Game Over ? dags att lägga tv/dator spelen på hyllan och skaffa ett jobb kanske ?

    /Niclas

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Simon Lindberg skriver:

    Nämen var det en arab som var i farten och inte en ond nazist? Alltså en av ”dina” och inte en av ”våra”.
    Tänk vad konstigt det kan bli ibland…

    /Simon Lindberg

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Anders skriver:

    Då bör man i logikens namn även varna svenska kvinnor för män från i första hand den muslimska världen samt Afrika.

    /Anders

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Jag tror att vi egentligen inte ska ta denna Lisa Engberg på för stort allvar, då hon av allt att döma är ett troll som bara vill provocera härinne.

    Flera gånger då Paulina skrivit artiklar om detta eller närbesläktade ämnen, som t.ex. för en tid sedan om den gravida ”mannen” Thomas Beattie så har det dykt upp kvinnliga svaranden, som tar avstånd från våra aspekter, argument osv. utan att ha något att komma med själva. Och i den mån de har det så är det väldigt, väldigt tunt och ”blaskigt” jämfört med våra/de nationellas svar gentemot dem själva.

    Så all heder åt Paulina, Fredrik Vejdeland och alla andra som skriver så sakliga artiklar. Det är verkligen tankeväckande ämnen, rykande ”heta potatisar”, som PK-media och våra beslutsfattare aldrig någonsin vågar ta i. Detta talar verkligen för sig självt, och därav följer (o-)naturligt nog att detta är heller inget som svenska folket ska få ta del av.

    /A.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Pontus skriver:

    Jag är ung (80-talist), atletiskt vältränad, inga fel på mig

    Dra inte alla över en kam
    Jag är just nu förälskad i en thailänsk kvinna, denna kvinna är just en kvinna, hon är inte förstörd av en massa feministiska värderingar, jag har aldrig haft det så bra med någon kvinna tidigare. Vi är inte riktigt där än, men jag kan mycket väl tänka mig att gifta mig och skaffa barn med denna underbara kvinna

    Till ämnet, om det ska varnas så ska det varnas åt bägge hållen, svenska kvinnor för utländska män, att bara göra tvärt om är ju rasistiskt.

    /Pontus

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Simeon skriver:

    Oj då, Visste inte att jag var en så dålig person. Har importerat en fru från Ryssland, 17 år yngre, En operasångerska som ofta framträder i Sverige. Får väl skicka hem henne till hennes lilla kommunalka i Sankt Petersburg att leva på sin ynkliga ryska pension. Stackars henne!

    /Simeon

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Zorro skriver:

    Hoppas att du inte bara säger det utan verkligen gör det.

    /Zorro

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte.