Josefine om flyktingboende i Mora: ”Allt fler trötta på massinvandringen”

Nyligen öppnade ett boende för ”ensamkommande flyktingbarn” i Mora. Väldigt snart efter boendet slagit upp sina portar skulle det visa sig att det minsann skulle medföra nya spännande möten mellan människor.

Skäggbarnen bor fint med två hus till vänster om vasaloppsspåret.

När 17-åriga Josefine* och hennes klasskompis skulle bege sig från skolan stöter de på, vad som för orten är en ny företeelse, ett främlingsgäng bestående av tretton rasfrämlingar.

Här nedan följer en intervju med henne, där hon själv får berätta om sina upplevelser.

Hej Josefine, först skulle jag vilja tacka dig för att du väljer att ställa upp på denna intervju. Inte alla i dagens samhälle vågar berätta om sina möten med mångkulturen. Skulle du vilja börja med att berätta litegrann om dig själv och bakgrunden till händelsen?
Jag går på S:t Mikaelsskolan och vi på skolan hade blivit informerade om att det skulle komma ensamkommande flyktingbarn till Mora och även att de skulle börja i vår skola. Samma dag som vi fick veta att de skulle komma så stötte vi på dem utanför deras boende som ligger längs vägen från skolan ner mot centrum.

En av främlingarna.

Hur reagerar de tretton rasfrämlingarna när ni passerar dem?
En av killarna började gå emot oss och försökte vinka till sig oss och locka på oss, ungefär som om han försökte locka på en katt, men vi ignorerade bara honom och fortsatte gå.

Okej, vad hände sedan?
Han och en av hans kompisar började följa efter oss och fortsatte att locka på oss en stund. De gick efter oss ända tills de såg att vi vek in emot gågatan, där det var mycket folk i rörelse. Då vände de tillbaka.

Hur kändes det?
Det kändes väldigt obehagligt faktiskt. Att de håller på och lockar på oss är en sak, det är bara att strunta i och fortsätta gå om man vill, men när de börjar följa efter oss och vänder när man kommer dit det finns folk, då börjar man fundera på varför dem följer efter en.

Innan intervjun berättade du för mig att du och din väninna konfronterat den person som är ansvarig för flyktingboendet och berättat om vad som skett. När skedde det och hur reagerade han vid det tillfället?
Två dagar efter att vi mött ”flyktingbarnen” så fick vi chansen att prata med han som är ansvarig för flyktingboendet. När vi berättade vad som hade hänt skrattade han bara åt händelsen. Det gjorde mig irriterad och jag förklarade att jag inte alls tyckte det var kul, utan obehagligt. Då erkände han att det var ”speciellt två killar som de haft lite sådana problem med”, han förklarade inte mer utförligt vad han menade, men det känns ju inte särskilt bra att höra det…

Jag bad honom prata med killarna innan de började på vår skola om vad som var okej att göra och vad som inte var det, eftersom många utlänningar inte har samma kvinnosyn som vi har här i Sverige.

Har du några fler erfarenheter från ”flyktingbarnen” du skulle vilja dela med dig av?
Ja det har jag, varje måndag är de på simhallen och varje måndag blir värdesaker stulna ur skåpen i killarnas omklädningsrum. De som tar sakerna skruvar upp muttrarna på insidan skåpen innan någon kommer och lägger in sina saker. Sen när någon har satt dit sitt hänglås så plockar de helt enkelt ut hela låset och tar värdesakerna ur skåpet.

De har även fått helt nya cyklar, men trots det så stjäl de cyklar på skolan, jag vet inte varför de anser sig behöva fler cyklar…

Anser du att Mora har förändrats på något sätt efter det att boendet öppnat, isåfall på vilket sätt?
Någonting jag märkt av är att fler och fler börjar tröttna på massinvandringen.

Är det någonting mer du skulle vilja tillägga?
Ja, man börjar ju tänka efter när man kommer där i tjocka vinterjackor och de börjar förfölja oss, hur blir det då till sommaren när alla tjejer går i t-shirt och shorts?

Tack än en gång för att du valde att ställa upp på denna intervju.
Jag tycker att det är viktigt att alla blir medvetna om vad som faktiskt händer. Så att de själva kan bilda sig en rättvis uppfattning.

Vi kan bara konstatera att Josefine och hennes väninna hittills haft tur i sitt möte med främlingarna, vem vet vad som händer nästa gång och vem vet vem som drabbas härnäst?

*Josefine heter egentligen någonting annat


  • Kommentarerna är efterhandsmodererade. Den som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för innehållet i kommentaren. För att delta i diskussionen, läs våra regler här.

  • Kvinnlig aktivist skriver:

    Sååå bra att intervjua människor om deras erfarenheter av massinvandringen.
    Väldigt intressant skrivet!

    En eloge till Josefine som valde att ställa upp på den här intervjun!! Det behövs fler som du!

    /Kvinnlig aktivist

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Annika skriver:

      Stackars Josefin, att nån försökte hälsa på henne. det kan ju kännas otroligt traumatiskt, särskilt om han är mörkare i skinnet!
      Utnyttja inte barn till er fördel, skäms!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
      • ja du annika du verkar totalt blåst men du e kanske en av dom där brudarna som gillar att bli hårt tagen av flera svartingar får den känslan de kanske e din tur nästa gång då låter det kanske lite annolunda???

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 0 röster)
        • Annika skriver:

          Känner inga såna brudar, det tror jag inte du heller gör. Om du har blivit utsatt av en våldtäkt och därför hatar invandrare så beklagar jag , med det betyder ju inte att alla invandrare våldtar, det förstår nog du också?

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: 0 (av 0 röster)
          • Mot etniskt självmord skriver:

            Annika jag vill att mina barn ska växa upp i en harmonisk Svensk idyll – inte ett mångkulturellt kaos. Vill inte du det själv?

            VA:F [1.9.22_1171]
            Betyg: 0 (av 0 röster)
      • Thomas skriver:

        Annika: Ursäkta kraftuttrycket, men vem fan är du att sitta och döma och göra dig lustig över att flickorna upplevt något de tyckte var obehagligt? Skäms du inte? Du uppmanar alltså unga flickor att stanna upp och hälsa på främlingar som följer efter dem? För i din värld vill de ju bara hälsa. Vad hände med den sunda skepsis mot främlingar man lärde barnen förr, innan mångkulturen fick fäste dessutom?

        Oavsett hur mycket det går emot hur du tycker att världen borde vara så bör nog dessa flickor vara fortsatt försiktiga. Det finns många exempel på detta.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 0 röster)
      • Rune skriver:

        Det underlättar för alla om sådana som du flyttar till ett befintligt mångkulturellt samhälle som Brasilien eller USA, istället för att tvinga på människor Er ideologi.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 0 röster)
      • lisa skriver:

        Så fort ngn kritiserar era åsikter så slår ni tillbaka med analsex eller ngt annat idiotiskt. Det visar ju bara på vilken intelligensnivå som ligger hos er rasister.

        Go Annika!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 0 röster)
      • Annika är en parasit som får betalt(Skattepengar) för att skriva trams!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Svensken skriver:

    Jag är rätt säker på att de flesta svenskar är trötta på dessa skäggbarn och även all annan invandring.Det medför mest en massa problem för oss det är bara politiker och pk-människor som hyllar skiten.

    /Svensken

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Har sagt det förut och säger det igen. Bara en tidsfråga innan det blir nya våldtäkter. Hur länge ska politikerna svika sina medborgare? Ryktet sprider sig som en löpeld att det är fritt fram att stanna i Sverige om man kommer ensam. Något nytt göras för att alla svenskar ska få upp ögonen och sätta ned foten. Flygblad är inte tillräckligt. Väntar med spänning på den dagen när Aftonbladet sätter två utländska ansikten som fantombilder på förstasidan. Och jag lär få vänta…

    /8

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Nu ska jag inte säga att det är exakt så i det här fallet…

    Men Josefin känns som dom flesta Svernskar. Reagerar och förstår det negativa med massinvasionen och gnäller. Men går iaf till valurnorna och röstar på Sossarna eller Moderaterna.

    Bara en tanke

    /L

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Stormtrooper skriver:

    Det är viktigt att massinvandringens offer får komma till tals här, för i den kontrollerade median släpps de icke fram!

    /Stormtrooper

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Stormtrooper skriver:

    Jag tror inte Josefin kan lastas för att vara en vanemässig röstare på folkförrädarpartierna. Texten uppger ju att hon är 17 år ;)

    /Stormtrooper

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • masen som tröttnat skriver:

    jag kan berätta att jag känner josefine* och att det inte alls är så,men som sagt bra gjort av henne!

    (bor själv i mora så jag förstår henne till fullo!)

    /masen som tröttnat

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Annika skriver:

      Utnyttja inte ungdomar i erat fula syfte!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
      • Thomas skriver:

        Vad tycker du då om snyfthistorierna i media om stackars barn som riskerar utvisning och används som argument i flyktingpolitiken. Eller barn som målas upp som hjältar för att de anordnat en antirasistdag i skolan eller liknande jippon? Är inte det att utnyttja barn för sina syften? Det enda man gjort här är att berätta en flickas historia.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Carl skriver:

    … med att få en svenskas perspektiv. Det känns som att fler och fler vaknar upp.

    Svensk revolution nu!

    /Carl

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Anders skriver:

    Ja, man kan ju undra vad det är för barn som är så mogna att de liksom lockar på tjejer på med en så övertydlig sexuell anspelning som det har?

    Kanske det är frågan om stora barn? *LOL*

    Hursom – fortsättning lär nog följa i form av hundratals våldtäkter, våldtäktsförsök, mordförsök, mord, sexuellt utnyttjande, rån m.m.
    Bäva månde alla flickor/kvinnor/gamla tanter för vad som väntar dem, nu när detta kommit upp till dem.

    /Anders

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Anders skriver:

    Dalkarlarna har ju en särskild plats i den svenska historien, som vi känner den. Så kanske de kan komma heders igen och få ordning på Sverige?
    Det är vi många som skulle vara dem evigt tacksamma för, kanske i synnerhet dalkullorna.

    Hur många rasfrämmande ”flyktingbarn” som än kommer till Dalarna så blir de aldrig några dalmasar, lika lite som jag skulle bli en skotte bara genom att ta på mig en kilt.

    /Anders

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Lisa skriver:

    I Sverige har man beslutat att landet ska bli och vara en mångkultur detta oavsett vad det kommer att föra med sig för den svenska befolkningen.
    Varför fattar inte svenskar att det är fel att rösta på partier som vill ha mång-kultur när man själv inte gillar eller vill ha det?
    ”Allt fler är trötta på massinvandringen” ja, konstigt vore det väl annars. Men allt fortsätter om man inte gör andra val när det väl är dags. Och det kommer man sannolikt inte att göra. Vi ser förfallet dagligen, nu visar det sig att två pojkar som är ute för att sälja majblommor blir rånade. I Sverige är det således riskabelt för unga att sälja majblommor!!! Och tillåtet med andeutdrivning????
    Kan någon verkligen tro att detta land har en enda chans?

    /Lisa

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Rebecca skriver:

    Modigt av dig att ställa upp på en intervju, Josefine.

    Sådana här ”förspel” till misshandel och våldtäkter kallas inte sällan för ”pojkstreck” och liknande i dagspressen. Även om nu Josefine och hennes väninna inte råkat ut för något sådant ÄN (peppar, peppar), så säger min magkänslan mig att man ändå skulle använda det förnedrande uttrycket ”pojkstreck” och förklara hur synd det egentligen är om dessa ensamkommande flyktingbarn, precis på samma sätt som man gjort tidigare (Paulinas många artiklar).

    Någonstans måste ändå de verkliga ”offren” få träda fram. Vi är ju trots alla offer för mångkulturen, vilket visar sig gällande när två unga tjejer inte längre känner sig trygga i sinnena områden och uppväxtmiljö.

    Jag fäller en tår…

    /Rebecca

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Intressant att ni inte skriver så mycket om Anders Behring Breivik men direkt någon icke-arisk gör något då jäklar. Vita människor är tydligen också kapabla att göra hemskheter. Det är inte bara muslimer som gör terroristdåd. Inte bara invandrare som våldtar (skrev ni något om Haga-mannen när det var aktuellt,som satte skräck i Umeå under flera års tid) människor av alla raser gör massa skit, men vad har dom alla gemensamt? Jo att dom drivs av hat.

    /M

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Johan Lindblad skriver:

    Fredrik Vejdeland skriver en intressant artikel angående händelsen i Norge,
    http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1753.
    Även Norska Motståndsrörelsen har kommenterat händelserna.

    Att Haga-mannen är en sjuk människa råder det inga tvivel om. Att människor av alla raser begår brott råder det inte heller några tvivel om. Vad som skiljer oss åt är dock det generella beteendet. Att det uppstår problem på de orter där det öppnas flyktingförläggningar är alldeles uppenbart. Problem som alltså inte funnits på orten tidigare. Det är väl knappast en slump? Vissa etniska grupper är överrepresenterade när det kommer till en viss typ av brott. Det är ren fakta. Jag har aldrig hört talas om en gruppvåldtäkt där majoriteten av gärningsmännen varit vita.

    Att media systematiskt mörkar brott som begås av främlingar samtidigt som de lyfter fram tex Haga-mannen ligger ju naturligtvis i deras intresse. Det ligger i vårat intresse att göra tvärtom. Skillnaden är att vi inte mörkar någonting. Det behöver vi inte!

    Du kan ju fundera på varför det är så, innan du slänger ur dig fler floskler…

    /Johan Lindblad

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Niclas skriver:

    ”människor av alla raser gör massa skit, men vad har dom alla gemensamt? Jo att dom drivs av hat”

    Jag kan inte svara för alla men jag drivs inte av hat, mitt driv kommer ifrån kärleken till mitt land och mitt folk.

    /Niclas

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • ANUSET skriver:

    Jag tycker detta bara tyder på okunskap och rädsla för lite nytt.

    /ANUSET

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Richard R skriver:

      Invandring är inget nytt i Sverige. Det är inget främmande, längre.
      Alla vet numera vad det innebär. Jag är allt annat än positiv.
      Upplever inget bra med dagens invandring.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Kvinnlig aktivist skriver:

    Hej Anuset! Målande namn du valde åt dig själv må jag säga : )
    Okunskap? Knappast, snarare självbevarelsedrift.
    ”Lite nytt” kan vålla ett folk stor skada om det kommer i form av hot, våld, stölder och andra övergrepp.

    /Kvinnlig aktivist

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Niclas skriver:

    Ja, jag vill se dig säga det till Josefine* eller någon av hennes vänner när de blir utsatta för ett brott.. eller varför inte ringa Tommy Lundens Familj och säga att han va ju bara va lite okunnig och inte bemötte våra kulturberikare på rätt sätt.

    Anuset du ska veta att står du inte med oss står du med dom.

    /Niclas

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Amanda skriver:

    Om man väljer ett sådant namn undrar man ju vad du heter på riktigt. Hahaha!

    /Amanda

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • ADy skriver:

    Usch, man blir så full i hat när man läser om detta. Djuriskt beteende

    /ADy

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Anders skriver:

    Du undrar varför det blir skriverier så fort en icke-vit begår ett brott, eller ”bara” är en potentiell gärningsman, men att locket ligger på när vita begår brott mot utlänningar.

    Vänd på saken och ställ dig frågan varför Expo bara lyfter fram ”vit makt”-brott mot utlänningar men håller tyst om invandrares kriminalitet gentemot vita.
    Expo har gång på gång i sin tidning svarat på insändare om detta, och varje gång är svaret detsamma: att de anser det ligga utanför deras bevakningsområde att granska brott där gärningsmannen är utländsk och offret svensk/vit.

    Är det svar nog åt dig?

    /Anders

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Den okände kämpen skriver:

    Tyvärr, många av dessa människor med denna kvinnosyn och som tror att de gör rätt för sig genom att skylla detta på sitt folk/uppfostran/kultur i kombination av vägran att anpassa sig slutar alltid med detta: man försöker rättfärdiga all kritik mot detta genom att anklaga allt som anses enligt dem vara västerländskt och ”skadligt” som ondskefullt och rasistiskt. Trots att de själva alltid framställs som offer för rättstaten istället för de kriminella de egentligen är(självklart säger jag inte att _alla_ är detta, jag är själv finsk och icke-kriminell invandrare till sverige. Dock verkar många icke-europeiska från arabien/afrika ha problem med att lära sig lagarna).

    Det finns många kulturer där våldtäkt är oaccepatabelt, det förstår jag som vilken sund människa som helst. Dock förstår jag inte varför man accepterar våldtäkt/barnavåldtäkt inom vissa(läs på själva, det är knappast nutida kristna som gör det, det börjar bli vanligt i sverige).

    Jag är inte förvånad över utvecklingen längre, men någonting måste göras. Inte med krig, inte med våld. Snarare med en gemenskap kombinerat med kunskap för det egna folket!

    /Den okände kämpen

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Moder Svea skriver:

    Tragiskt att det finns så många godtrogna svenskar som inte fattar att vi blir lurade.
    Hur ska dessa ”barn” någonsin kunna tillföra den svenska välfärden något ? Visst vi har det bra och kan hjälpa många men nog borde det i så fall ske antingen i deras hemländer eller också genom en mer reglerad fördelning mellan alla de Europeiska länderna. Att bara komma till ett land för att ryktet går världen över att hit åker man på en ”all inclusive-resa” som kan vara hur länge som helst. Klart de tar chansen, ingen är väl dummare än så ? Dessutom ingår det ju i muslimernas strategi att islamisera världen på sikt. Om det nu behövs arbetskraft varför inte ta in andra europeer där kulturen och religionen inte krockar med vår och leder till väldiga konflikter i framtiden ? Dessa har dessutom gått i skolan och kan/vill jobba. Eller vill vi ha ett nytt Jugoslavien ?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Ola med k-pisten skriver:

    som: Den Okände Kämpen, skriver att något måste göras, fast inte med krig och våld, får jag inte in i mitt huvud, jag själv tycker att våld bör användas så fort man ser en *HMF*.

    Allt går inte att snackas till okej, det funkar inte så. demokrati är su uselt, fyfan! nej, jag tycker att det är bara smacka ner dem rakt av. så har man det gjort.

    (vet inte om alla tycker som jag, men jag vet att någon gör det iaf.)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Moder Svea skriver:

    16.000 kr/dygn = 380.000 kr/mån (per person)
    Exempel från Sigtuna.

    http://rod.se/ensamkommande-kan-kosta-16-000-dygn

    Tänk vad mycket hjälp detta skulle kunna innebära om hjälpen satten in i deras hemländer.
    Hela städer skulle få mat och kläder för samma kostnad som en person i Sverige får.
    Var skall detta sluta ?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Richard Johansson skriver:

      Bistånd är aldrig lösningen.

      Dessa individer är lyckosökare och troligtvis de som först skulle verka för förändring i respektive länder men pga de givmilda integrationspolitik som förs i Sverige så kommer de istället hit.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Abdulla (Somaliern) Hassan skriver:

    Jag tycker att Josefine hade vissa åsikter som stämde. Överallt vart jag än vänder mig sig jag Sveriges förfall.

    Men bara för att några invandrare är skitstövlar, så ska ni ge fan i att dra alla invandrare i en och samma kam p.g.a. dem jävlarna.

    Ska jag som är född här, arbetar, betalar skatt och följer svenska värderingar/seder bli trakasserad av svenskar bakom ryggen p.g.a. vad mupparna i flykting förläggningarna gör? GM kan lika gärna åka hem där de kom ifrån

    Jag hatar ochkå mångkulturen, har insett att Sverige är ett förfall där invandrarna är det största skulden.. Men när man läste den artikeln fram gick det klart och tydligt att hon var helt emot invandrare.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Richard Johansson skriver:

      Oavsett om du skulle vara ”guds” gåva till mänskligheten så hör du inte hemma här p.g.a en väldigt avgörande faktor och det är RAS.

      Sedan att du avslutar med klyschan ”Jag hatar också mångkulturen” gör det inte bättre. Du är en del av mångkulturen, en del av massinvandringen och att du inte ställer dig bakom den ser jag som att du endast vill värna om din ekonomiska situation i Sverige.

      Det har kommit upp ett ljus för dig som för många andra svartingar att det även drabbar er när det ekonomiska systemet kollapsar tack vare att era före detta landsmän kommer hit och suger ut.

      Åk hem och bygg upp ditt egna land istället för att förstöra vårt!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
      • Annika skriver:

        Han är ju född här Richard, får han inte vara med i er klubb då?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 0 röster)
        • Robert Berg skriver:

          Då får jag köra med en gammal goding. Är en katt född i ett stall en häst? :)

          Sverige, och allt vad Sverige uppbringar i form av kultur, moral, seder och bruk är sprunget ur det svenska folket som är av nordeuropéisk ras. En Somalier är inte som oss. Det vet du, det vet Abdulla Hassan och det vet jag.

          Åk hem och värna om ditt eget folk Hassan!

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: +1 (av 1 röst)
      • Karina skriver:

        Richard- hoppas du aldrig äter pizza, aldrig köper kött som kommer från ett annat land än sverig och söm vi sitt liv levt på svenkt mat, hoppas du har egna grönsaker och frukt, hoppas du gör tyg till kläder själv och hoppas su aldriv varit utomlands!! du är inte heller svenka!!

        flytta till öde ö och bygg upp ditt eget Sverig där du kan vara själv och leva på bara svenka produkter!!

        Karina

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 0 röster)
        • Richard Johansson skriver:

          Jag är kompetent nog att laga min egen mat, inget jag behöver importera en ”kock” för.

          Sedan förstår jag inte ditt resonemang om att flytta och bygga upp Sverige. Det är redan uppbyggt av våra förfäder så du håller alltså med mig om att främlingarna inte bör vara i ”mitt” land?

          Trevligt att du håller med oss Karina =)

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: 0 (av 0 röster)
        • Discarded skriver:

          Betyder detta resonemang att alla länder som inte beviljar medborgarskap för svenskar inte kan räkna med saker som pacemaker, respiratorer, kylskåp etc etc, dvs alla dom saker svenskar har bidragit med, eller gäller ditt imbecilla resonemang bara för sverige?

          VA:F [1.9.22_1171]
          Betyg: 0 (av 0 röster)
    • NSförNaturen skriver:

      Jaha? nu när vi nationella är på uppmarch så kommer ni gnällandes över att det minsann inte var du, utan de andra invandrarna.
      Vi är trötta på invandrare oavsett om just DU inte gjort något, vi vill inte ha er här, vi vill inte ha er ” arbetskraft ”, vi vill inte ha er kultur.
      vi vill leva i fred ( ett ord ni somalier inte verkar förstå )

      Med ord ni kanske förstår så omformulerar jag mitt svar: EJ VÄLKOMMEN!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Crille skriver:

    Bra Josefine… Jag bor själv i Mora och jag börjar bli jävligt trött på invandringen! 13 stycken så kallade barn kommer hit. 13 låter inte mycket, men sen blir det anhörighets invandring på de! Hur många mer kommer då? Vakna sverige!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Mycket bra artikel!
    Betänk främst vilken ”ras” som skrämmer och lockar ut dessa till västvärlden och som dessutom besätter våra ledande led mm mm mm! de är tyvärr också i mångt och mycket stora ägare i ekonomin, äger banker press tv mm! de för sin propaganda högt och lågt!
    -Dessutom för er som inte vet!
    Brejviik hade klara order att utföra dådet så som en varning, då norge inte ville ha sina pensioner i deras fonder! hela hans skrift är mest bara ett klipp och klistra dravel! dessutom erkänner han dom och deras stulna land till fullo och är beklädd i deras undergrupperings Mason(Frimurar)dräkt! Den som känner sin MK och verkligen LÄST DEN! (båda volymerna) vet vad jag menar! Läs på om Nationalismen och sök din info RÄTT! se till att det INTE är propaganda från den så kallade ”Vinnande sidan” så kommer du att finna svaret! Detta är det största problemet!
    De har skapat detta att vi ska sätta focus på dessa idioter för att kunna HELT ÖPPET följa sin förödande agenda till sin spets! vi har gång på gång på gång fått ta tag i samma problem än värre var gång genom historien! varför skulle annars detta sk”folk” annars jagas och kastas ut gång på gång på gång om inte! nu har de funnit en ny taktik, att använda sig av andra folk med härkomster av totalt brytande beteenden mot vårt eget! dessutom ilsknar tom folk från deras egna led till då de om möjligt inte känner till agendan till fullo! de viftar tom med fanan med stjärnan på nationella sammankomster! Men en äkta nationalist vill och kan inte ha med dessa grupper att beskaffa! Dessa falska grupperingar drar förvisso vissa av oss till dom i tron av äkthet men se upp för dessa falska profeter! det som hände i Norge var endast av agenda av falsk flagg och på order av denna ”nya STULNA stats makt”! Och dessutom så är många om inte de flesta av terror attackerna just utförd med falsk flagg!
    Gruppen som brejvik surrar om är vad Illuminati/Mason gick under för namn innan! innan de ställdes inför rätta och fick fly! Deras sätt och just ”ORDERN” i namnet och sina benämningar symboler mm avslöjar dom! Dom bytte ”Ledare”! efter att ha flytt och hållit sig undan så byter dom namn och sprider sina ”Loger” och ”ordrar” för att ta sig in i de större husen genom bakvägen! de sprider marx propaganda och den RÖDE föds! dom söker sig till arbetare och genom fackföreningar för dom sig själva till makt genom att dels skapa partiet socialdemokraterna i tyskland och hota arbetarna till lydnad genom propaganda. ställer sig i ledande ställningar i fackförbunden. ger sig själva rätt i allt som de påstår genom sin egen press som ägs av deras jämlikar! 1919 vann dom på detta sätt genom den såkallade Demokratin där de lovade guld och gröna skogar och framhävde sina egna till ledare! Dessutom… Vem bär ANSVAR i en sk ”Demokrati”?
    Ledaren för sin smörning och rövslickande på ”partikamrater”? eller underståtarna som sitter och snackar sin skit om de ens kommer och röstar??? men ändå uppbär ”arvode”? Eller kanske är det de som röstat in dessa amatörer att sitta där och slita sitt byxarsele??? Alltså vi folket som ska straffas och ställas till svars och vem av oss var det som lade i dessa valsedlar??? Då detta inte går att finna ut så finns alltså ingen att kunna ställas till svars! Med andra ord Demokrati är EN ILLUSION! Det är dags att vi ställer oss upp och går man ur huse och reagerar!
    Ingen har väl missat Reinfelts grundlagsändring???
    enligt lag ska det vara folkomröstning på detta! och en detalj i ändringarna är att försvaret ska stå till förfogande och försvara riksdag och regering och inte som förut Det Svenska folket! Personligen kommer jag inte att respektera denna detalj! och inte i denna skrift heller! Jag försvarar mitt folk inte en förrädarsammanslutning som denna riksdag och regering nu utgör att vara! Närmare Terrorism än så som dom beter sig kan man nog inte komma! och mot just det har dom amatörerna stiftat lagar!!! dom grävde en grop åt oss…nu är det vi som ska stoppa ner dom i den!!!
    -För Saken i vår tid och för VÅRT folk och Nation!
    14/88
    RASISTER HATAR VITA!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • LIBERATE TU-TEMET EXINFERIS skriver:

    håller fullständigt med ola med k-pisten ,fattar inte att folk som bertil och folk fortsätter att bara skriva och skriva insändare och sedan gå ut med sina flaggor och vifta och med åhörare på möten på torg och dylikt i antal 10personer ,fattar ni inget eller r det bara bertil som har iq(undrar hur hög den r)allt som görs idag r totalt bortkastat ingenting kommer att förändras för ni delar väl inte ut flygblad till 7-åringar som uppfostras att från 7års ålder att det r naturligt att växa upp med en nybyggare brevid sig upp till vuxen ålder och tycker som tycker att dom r bra för sverige ,dom kommer ni aldrig åt att omvända .förstår ni inte hur samhället fungerar eller ??ni kommer aldrig in i den uppfostran och det ledet som samhället stakat ut .sålägg ner flaggorna och flygblad och e.t.c och starta inbördeskriget eller vågar inte bertil det????det som sker idag går bara runt i en evinnerlig cirkel och leder inte till någon förbättring alla vet att inbördeskrig r den enda lösningen tänker inte bemöda mig att läsa era svar eftersom ni inte kommer att kunna ta sanningen utan fortsätter att sitta och beklaga er över vådtäkterna och dylikt som fortsätter och nu på misommarafton i eslöv ,medans jag r här med min iq så skulle jag vilja fråga följande- VARFÖR HAR INTE EN ENDA MOSKEE SPRÄNGTS I SVERIGE sedan dom började att byggas ???vi har ju motståndsrörelser ,det r helt obegripligt att inte det har skett kanske beror det på min iq att jag inte förstår det , Nej svenskälskare alla vet vad ska göras men inget händer ,varför?har vi fel ledare i smr?jag vet att vi inte har det K.L ska bli president efter vi har rensat landet ,men vem ska ge startskottet till det??för så här kan det inte fortsätta trots att talet i mariannelund av simon var det bästa jag någonsin hört i motståndets anda kändes som man lyssnade på hitler , så när startar den väpnande kampen med vapen och skarpa skott??? varför ser ni inte hur verkningslöst allt r trots erat massiva jobb alla aktiva ni måste inse NU att en ny era ska börja , gå in på tanka ner och läs om nådeansökan så ser ni hur rättsväsendet i sverige fungerar t.e.x allt r så enkelt att genomföra men då ska det ske inom väggar utan säpo killar somm just nu översvämmar smr på era möten både interna och öppna möten ,det känns hopplöst att folk efter det här inlägget inte ens då kommer att fatta vad som behövs, jag tänkte på en sak som man kan jämföra- vi tar jesus och gud v smr och först tar vi bort jesus och gud och låter folk förstå att dom r en bluff för att hålla människan uppe och kunna ha som sista hopp jag säger inte att dom inte existerar men liknelsen med smr skulle vara om smr var anställda av staen och kapitalet och säpo för att ingjuta hopp hos folk i sverige ochfå dom att tänka -smr finns ju åtmistone så jag kämpar på men om nu scenariot var att smr jobbar för säpo och staten -faller sverige ihop totalt då??jag har aldrig sett något attentat från smr trots att säpo rankar dom som farligast i sverige , inte enda moskee ens hmmm ni vet att som det r nu så drar ni in massor av momspengar åt staten och kommer ingenstans med rensningen av sverige-varför frågar jag mig då???vill ni inte rensa sverige??för tiden rinner ut för varje dag och det finns inte många timmar och dagar att räkna med nu trots att ni jobbar häcken av er så vet ni inombords att det inte fungerar ,eslöv.väldtäkter som inte minskar utan ökar trots erat jobb.svenska medborgare som motarbetar er med att stå och vifta med sina nyckelknippor .jag kallar det förnedring och förräderi mot fosterlandet när svenska idioter står på gipskatternas sida så svaret på det här är enkelt om ni lyssnar på erat hjärta ,sveriges styrande jobbar som arkiv-x anställer lasermannen för att lugna ner det rasistiska stämmningen som rådde då ett genidrag trodde dom hahaha jag kallar det ett skämt eftersom han aldrig inte ens dödade NÅGON allt var planterat av media och styrande och lurade mänga i sverige vi kan kalla det FALSE FLAG OPERATION som dom lärt sig av usa som dom sitter i knät på nej nu får ni börja tänka själva min iq sinar:)) tror att jag bara har 169 nu . lycka till och lyssna på erat hjärta .LIBERATE TU-TEMET EXINFERIS

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • johan skriver:

    orkar inte ens kommentera , finns ingen anledning när demokraterna sätter spelreglerna ,alla vet ändå, kejsaren är naken, ingenting varar för evigt,

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Bockstensmannen skriver:

    Hur kan Ni veta hur Josefine röstar? Hon kanske inte ens har upp nått åldern för att göra det. Men där i mot tror jag att SD har en ny röst den dag hon får det.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Milan -en invandrare skriver:

    Jösses! Jag råkade stampa in på den här sidan och började läsa artikeln samt kommentarerna. Och inte undra på att det går bra för SD i det här landet. Kunskapsnivån på de flesta (inta alla) som har kommenterat den här artikeln är skrämmande!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • mailme skriver:

    Typiskt beteende för en våldtäktsman
    att försöka locka på flickor
    följa efter flickor
    man inte känner

    AKTA Er och tveka inte att ringa polisen
    vid varje tillfällen och säg att du är rädd för att bli
    våldtagen

    asylsökande flyktingbarn är överrepresenterade som våldtäktsmän, oftast i grupp,
    dvs gruppvåldtäkt

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • invantenante skriver:

    Seeing as everyone is on the same side, I will choose the other.
    When the kids first wanted to speak to the girls, why is that viewed as being wrong?
    Any person, especially young, in a new environment would attempt to explore, seem friendly, extend greeting and be included in the normal pleasant greetings of a community.
    Many here seem to forget that these kids probably have a culture where people openly speak to each other in the streets, even if they are not related in some way.
    That this is nothing more than culture clash is evidenced by her quick assumption that the encounter, whatever the intention, was a bad one, also her conclusions about bad things suddenly happening….bad things happen all the time. Yes, even in Sweden!! How can she be a reliable source of information of stolen goods? This is heresay not reporting! Are there police statements from this town?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: -1 (av 1 röst)
  • MadMan skriver:

    Oops, här var det pinsamt tendensiöst, fördomsfullt och rasistiskt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Statistikkollen skriver:

    Alla ni som är oroliga, jag kan lugna er!

    Här kommer lite statistik från Brå:
    Av folk födda av svenska föräldrar är 99.96% INTE misstänkta för våldtäkt.
    Av folk födda av utländska föräldrar är 99,78% INTE misstänkta för våldtäkt.
    Dvs, oavsett om du träffar på en ”svensk” eller ”utlänning” någonstans i Sverige, så är risken väldigt liten att han är en våldtäktsman.

    Nästa gång ett rykte blossar upp, haka inte bara på, utan ifrågasätt istället… fråga efter fakta, efterfråga källan när någon sprider rykten, sök själv på nätet, och sök inte bara efter det som bekräftar det du tror, det finns oftast fler sidor av myntet.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Hasse Eriksson skriver:

    Den som tror på BRÅ tror också på Tomten! BRÅ är en av Staten(läs PK folket ägd Lögnarbyrå ) som säger att Jorden är platt, om Reinfeldt och Mona (Muslimen) Sahlin så har bestämt! FATTA!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Annika skriver:

    Stackars Josefin, att nån försökte hälsa på henne. det kan ju kännas otroligt traumatiskt, särskilt om han är mörkare i skinnet!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Discarded skriver:

      Det är väl ok, om folk försöker hälsa, men om någon avböjer, hur normalt är det att förfölja denna person till en gata med mycket folk för att då vända?

      Hur kan du förringa en ung flickas upplevelse av en sådan händelse?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Annika skriver:

    De enda jag har blivit hotad att bli våldtagen av är killar på den här sidan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • spyfärdig botkyrkabo skriver:

    annika du verkar helt jävla dum i huvudet. att göra dig lustig över att josefin kände obehag när skäggbarnen lockade på henne o väninnan. försökte bara hälsa. han hadde hoppats på mer än så kan jag lova dig,deras kvinnosyn är rent av äcklande. jag ser det josefine beskrev i intervjun hela tiden här ute i fittja. ”DOM” beter sig som djur!!! du är så jävla anti-vit att man nästan hoppas att nån kulturberikar dig i skitan.

    Mångfald är skit!!! tar du kampen eller låter du dina barn göra det?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Anonym skriver:

      Du kan lova att deras kvinnosyn är äcklande säger du. På vilket sätt äcklande och hur vet du? Är dom dina vänner eller? Om att häsla på någon av motsatt kön innebär att man vill våldta dem så säger det nog mer om er är ”dom”.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • ferdinand skriver:

    till redaktionen: vänligen fixa ”betyg”. sifror hoppar från noll till 5 eller minus 7 hellt själva.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Mikka skriver:

    Annika Ja många dumma mänskor har man mött men du tar nog plats i topp 5.
    Det märks du inte har barn och skulle du ha det så stackars dom.
    Alla vi vet vad invandrare går för och det är FAKTA att mestadels brott begås av dessa.
    Är det meningen att vi som bott hela livet i Sverige och våra förfäder mm mm byggde detta underbara land för att det ska raseras av invandrare ?
    Som jag sett för så tycker nästan alla svenskar samma sak om invandrare men INGEN vågar nästa ställa upp och säga nått för det ät ju FULT och hemskt att våga klaga på Invandrare.
    Jag bor i ett litet samhälle som var lugnt o tryggt för, men idag med en massa Araber ( muslimer ) som flyttat hit så steg våldet med 90% ja 90 %.
    Man blir hotad , mobbad , kallad massa saker, våra barn blir kallade Horor mm mm mm av dessa så kallade VÄNLIGA invandrare.
    Vi har långa samtal med polis mm och alla tycker samma sak MEN man får inte säga detta i Sverige.

    Jag var en STOLT SVENSK VIKING men nu är man en Icke stolt Svensk Jävla Vekling :-(

    Ni som styr Sverige SKÄMS på er där vi får se våra barn utan jobb och tvingade gå på löjliga jobb cotchningar som det ser ut som BARA svenskar behöver gå på för att ens få LITE ekonomisk hjälp, medan dessa UNDERBARA Utlänningar går hemma och lever på———– Ja vad lever dom på? Inga jobb men fan så fina bilar/Kläder/Cyklar o mycket mer har dom.

    SVERIGE är slut om inget händer så låt oss rädda vad som kan räddas av vårt land, och låt den svenska Viking känslan komma tillbaka.

    Mikka

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Anonym skriver:

      Var har du hittat den ”faktan” om man får fråga? Ange källa. Hur vet du att dom går hemma? Är det å att även du gör det kanske? Fina bilar och cycklar alltså…avundsjuk eller? Skaffa dig ett jobb så kan du med!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
    • -:- skriver:

      Som en välutbildad person och mamma, ser jag även att du mikka har gjort en stor miss.. när ens barn går ut på en fredas kväll med 1 liters sprit i väskan och är kläd som den billigaste nöjes flicka med en vacker citat i pannan ” kom och ta mig” kanske är de svårt även för en svenk att inte kåta up sig? man ser ofta de som andra har men inte de man själv har? ställ dig på jorde och insället för att dra ner på andra va en bättre förälder och se till dina barn så kanske du en dag slipper gråta över nått?
      lycka till

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
      • Discarded skriver:

        Skuldbelägga offer och presumptiva offer blir allt vanligare i detta land.
        Hon var på fel plats, hade för kort kjol. Stirrade med ”fel” blick etc etc.

        Du är medveten om att man i saudi-arabien, diskuterar kvinnors skuld i våldtäkt, med retorik som att hon visade ögonen.
        Är det vart det nya mer ”spännande” sverige skall sträva?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Oskar skriver:

    SD 2014

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Nordisk Arier skriver:

      SD är tyvärr inte lösningen på några problem. De vill inte skicka hem någon eller ens stoppa invandringen – bara begränsa den.

      Motståndsrörelsen 2012 och framåt är svaret!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Natasha skriver:

    SD är ett jude parti

    m.v.h

    Stolt serbisk national socialist

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Anonym skriver:

    Vet ni att det finns en studie på att de med låg IQ tenderar att ha fördomar och racistiska åsikter mot andra? här har ni den artikeln. http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/fordomar-och-lag-iq-hanger-i-hop-enligt-ny-studie

    Och dessa ”rasfrämlingar” som råkar vara några pojkar i tonåren går jag i samma skola som. VI går till och med i samma byggnad och deras klassrum ligger mitt emot vårat. Dem har aldrig gjort oss något, våran klass består endast av tjejer. Dem hälsar och är trevliga. Jag kan även berätta att jag lugnt kan lämna kvar både dator, mobiltelefon och väska utan att dem blir stulna när jag går på lunch. Jag ser de här människorna varje dag och JAG och vi andra som delar byggnad har inga problem med dem.
    Vet inte om man ska skratta eller gråta när man tittar igenom kommentarerna. Skäggbarn? stolt viking? ras? vad fan.. 2012 och vi har inte kommit längre. Människan är EN enda ras om vi nu måste använda oss av det uttrycket.

    Och massinvandring? Det kommer några flyktingbarn till mora och plötsligt är vi drabbade av massinvandring.. hahah. Åk till Södertälje och bo där ni, eller varför inte Tensta för all del. Där kan vi snacka massinvandring och problem. För där har vi riktiga problem som vi måste ta tag i. Men kom fan inte och klaga på invandrare här, för på riktigt så bor man här så är man inte utsatt för massinvandring. Så fort det blir minsta lilla ändring eller nytt så får mora borna panik för nu kommer det minsann inta vara som förut! inget kommer att vara som förut för vi utvecklas liksom resten av världen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
    • Blund skriver:

      De här ensamkommande är en del i den ansvarslösa massinvandringen till Sverige, som betalas av skattepengar som tas från skattebetalare fastän många skattebetalare inte vill bidra till att finansiera massinvandringen till Sverige.

      Om ni i den skolan fått lära er att det bara finns en människoras så bör det anmälas, får ni även lära er att det bara finns en apras?

      Bra intervju och framåt går vi starkare med sanningen i våra sinnen!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Öbbe skriver:

    Hemskt att läsa kommentarerna.. hemskt också att ni dra alla över en linje. Tycker dock att det är tråkigt att de svenska traditionerna håller på att försvinna men det är tillvis del invandrarnas fel men framför allt är det politikerna.
    Håll god ton om ni svara på detta inlägg, tack på förhand!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • Ni klagar på hur mörkhyade människor och andra slags invandrare våldtar svenska kvinnor, är aggressiva och förstör vår svenska kultur men ser ni inte att allt detta är uppbyggt på era egna illusioner, visst vissa invandrare av alla slag kan agera aggressivt och ibland våldtar de kvinnor men hur ofta sker det inte att svenska män våldtar kvinnor? Det händer ju för fan hela tiden! Svenska pedofiler ser unga kvinnor som sex-objekt och förföljer dem etc men det skiter ni fullständigt i! För dem är ju ”stora vikingar” och ”stora vikingar” har all rätt i världen att våldta och mörda svenska krinnor?! Ska ni inte orda något inom er organisation som tar hand om det eller varför inte bara döda alla svenskar för att några är rejält sjuka i huvudet, precis som ni vill attackera och få ut alla invandrare bara för att vissa invandrare är sjuka i huvudet?! Fattar ni inte att det verkliga hotet är ni? Ni försöker bekämpa våldtäkter och våld från invandrare genom att själva attackera och döda oskyldiga människor?! Hur jävla efterblivna får man vara!? Man kan aldrig bekämpa eld mot eld. Ni får lov att tycka vad ni vill, men snälla? Ni får mig att må illa när ni tror att ni kan bekämpa våld med våld. Tänk lite. För just nu är ni bara löjliga och RIKTIGT RIKTIGT korkade.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • hahaha psyksida.se <—-

    Kom ihåg " de du ger får du alltid tillbaka, så ge altid bra"

    Svenka folket va glada för att bara svenka kan läsa svenka annars skämmer ni ut oss totalt, och de räcker redan med pinsamheten!!
    Sitt inte här och dum förklara nån som iaf står men båda fötter på jorden, för de är ni som får ett stämpel i pannan " idioter"

    Kram A

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)
  • xy0 skriver:

    Annika du är ett stort tomt jävla rövhål.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Betyg: 0 (av 0 röster)

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte.